Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usplash  (gelezen 1894 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
usplash
« Gepost op: 2009/07/10, 17:36:24 »
Tip#6 van onze TipsEnTrucs pagina:
6. Opstarten duurt lang en het scherm blijft donker gedurende de opstart
Dat is een vervelend foutje, veroorzaakt doordat Ubuntu probeert om het opstartscherm aan te passen aan uw schermresolutie. In vorige versies was dat altijd 800x600, maar nu willen ze het mooier doen.


Als ik deze zin lees denk ik: wie zijn ze? En over welke versie hebben we het nu?

Is bekend of deze bug nog speelt? Dan wil ik deze tip graag verplaatsen naar het artikel over Opstartmanager en in deze tip een verwijzing opnemen. Eigenlijk zou daar een launchpad nummer bij moeten zodat deze tekst gewist kan worden als het nog "mooier" is geworden. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/07/10, 17:38:25 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: usplash
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/10, 17:49:01 »
Heel toevallig heb ik dit probleem. Ik heb het handmatig proberen op te lossen en met startupmanager, helaas geen resultaat. Ook niet na het veranderen van de resolutie, aangepast voor mijn netbook.
Ook het weghalen van de x en y heeft niet geholpen. Het vreemde is dat mijn usplash het 3x goed gedaan heeft. Misschien is er voor een netbook nog een andere aanpassing nodig, als ik de oplossing vind zal ik deze posten. De foutmelding na het grub scherm Undefined video mode number= 137 middels enter kan ik andere video modes kiezen, geen daarvan werkt. Ik zoek verder. :)

Met ze, worden de makers van het programma bedoeld ??? denk ik.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/10, 18:13:26 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: usplash
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/10, 22:01:59 »
Als je een nieuw topic opent, kan ik je misschien wel helpen daarmee.
Waarschijnlijk staan er door de opstartmanager verkeerde instellingen in je menu.lst

Re: usplash
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/10, 22:45:55 »
Dat hoeft niet Johan, maar toch bedankt voor het aanbod. Ik heb al startupmanager verwijdert en het op de handmatige manier geprobeerd. Ik denk dat het ergens in een config file niet goed zit. Ik wil altijd eerst kijken/zoeken waar de fout zit, zo leer ik weer wat bij. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.