Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met tekstverwerker Open Office  (gelezen 1857 keer)

Offline Albert44

  • Lid
probleem met tekstverwerker Open Office
« Gepost op: 2012/02/27, 20:43:36 »
Ik open een bestand met extensie odt in Open Office en zie alleen maar hekjes en verderop nog wat onbegrijpelijke tekens. Een paar uur daarvoor opgeslagen. Het waren ongeveer zes pagina tekst en wat plaatjes er tussendoor.
Als ik het bestand open krijg ik eerst een venstertje met ASCII-filteropties, nooit eerder gezien. Hierin iets veranderen levert geen resultaat op. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn tekst terug krijgen kan? De plaatjes zijn minder belangrijk. En hoe kan zo iets gebeuren? Het bestand is nog wel 3,1 Mb groot.
(Ja, stom dat ik geen backup heb. Maak ik maar af en toe, want tot nu toe nooit problemen onder Ubuntu.)

Re: probleem met tekstverwerker Open Office
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/27, 21:50:32 »
Ik vrees corrupt. Waar stond het bestand opgeslagen (externe media of in je home map)?
Misschien dat er nog een lock bestand staat (denk het niet, maar het proberen waard). Te vinden met Beeld > Verborgen bestanden tonen (Ctrl + h).
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: probleem met tekstverwerker Open Office
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/27, 21:57:25 »
Je kunt een .odt bestand openen met 'archiefbeheer'  (het programma dat je gebruikt om archieven (zoals gzip) uit te pakken) en het bestand "content.xml" uitpakken en openen. Daar staat normaal gesproken de tekst + informatie over de documentstructuur.

Offline Albert44

  • Lid
Re: probleem met tekstverwerker Open Office
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/27, 22:32:03 »
Het bestand staat gewoon op de vaste schijf in mijn persoonlijke map.
Er zijn geen verborgen bestanden te zien.

Offline Albert44

  • Lid
Re: probleem met tekstverwerker Open Office
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/27, 22:35:23 »
Als ik het odt-bestand open met archiefbeheer, krijg ik de mededeling: 'Kon het archief niet aanmaken. archieftype wordt niet ondersteund.' Geprobeerd via rechtermuis: openen met archiefbeheer. Of moet ik het anders doen?