Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mp3-speler rare bestanden  (gelezen 866 keer)

mp3-speler rare bestanden
« Gepost op: 2007/08/15, 17:46:44 »
Ik vond daarnet enkele rare bestanden terug op de mp3-speler van mijn dochter.  Let op de datum ...
Hier moet nu eigenlijk een schermafdruk komen, maar ik weet niet hoe ik die moet opsturen...
Enfin, het zijn een vijftal bestandjes van 0 bytes, met rare namen, en rare data, van zogezegd type platte tekst.  Ik krijg ze echter niet verwijderd.  Nu moet ik wel zeggen dat er bovendien ook 15 bestandjes opstaan, die ik manueel hernoemd heb van .wma naar .mp3 in een wanhoopspoging om die leesbaar te maken. Voor dat leesbaar maken is er ondertussen een oplossing gevonden, zie deze topic, wat me echte, leesbare mp3-bestandjes oplevert. Maar deze oude bestandjes kan ik nu niet meer wissen... Het zijn dus .wma-bestanden, ze noemen .mp3 (manueel gedaan) en de mp3-speler kan ze niet spelen. Als ik in bestandsbeheer erop klik, verandert de aanduiding in ASF-video, maar als ik dubbelklik worden ze gewoon afgespeeld als muziek in Totem. Kan er nog iemand volgen ??  En vooral, heeft er iemand een oplossing ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Taygeto

  • Gast
mp3-speler rare bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/31, 15:47:21 »
Je kan niet zomaar extensies gaan veranderen en er van uit gaan dat het bestandformaat dan veranderd is, je moet de bestanden converteren! Ik moet nu net weg, dus ik kan je geen links meegeven, maar google eens naar "audio convert" ofzo, levert vast wel iets op.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
mp3-speler rare bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/31, 18:49:57 »
Waarschijnlijk zijn deze bestandjes van een speler die het formaat mp3 niet kon matchen met de wma indeling. Dan geven spelers vaak een error/nonactive bestand waar wat info in komt.
Je kunt ze afspelen omdat totem waarschijnlijk naar de indeling kijkt en niet alleen naar de extentsie.

Heb je geprobeerd ze als root te verwijderen. Dat is wat ik op dit soort momenten zou doen. Voor grafisch:sudo nautilus en dan naar de mp3 speler gaan en alles verwijderen.
EDIT: gksudo nautilus is trouwens wat netter.