Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Kubuntu: Wie wil de Nederlandse vertaling testen? (discussie)  (gelezen 2739 keer)

Maar het meeste van de KDE-vertaling komt van upstream omdat Kubuntu zoveel mogelijk puur KDE gebruikt...
« Laatst bewerkt op: 2012/05/11, 14:30:17 door Rachid »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Re: Kubuntu: Wie wil de Nederlandse vertaling testen?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/11, 13:16:00 »
Dat klopt, maar ik begrijp niet wat je daarmee wilt zeggen.

Het gaat er hier vooral om of alles nog werkt. Dus je hoeft niet inhoudelijk naar de taal te kijken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Re: Kubuntu: Wie wil de Nederlandse vertaling testen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/11, 13:27:47 »
Dat ik me eigenlijk min of meer afvraag of dit dan niet gepolst moet worden door KDE NL? Want 99% van de onderdelen op Kubuntu wordt vertaald door KDE NL, dus dan lijkt het mij nuttiger voor hun om te weten of alles nog werkt. Correct me if I'm wrong.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Re: Kubuntu: Wie wil de Nederlandse vertaling testen?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/11, 13:54:16 »
Wat ik al duidelijk heb gemaakt is dat Kubuntu hier getest wordt. En niet of de vertalingen correct zijn. Er hoeft niet inhoudelijk naar de taal gekeken te worden, maar naar het feit of Kubuntu nog naar behoren werkt. KDE (NL) is niet verantwoordelijk voor de werking Kubuntu...

Ik vind het gewoon jammer dat hier nou weer over gediscussieerd moet worden... Dit verzoek is vanuit het internationale vertaalteam gedaan naar alle subteams. En dit doen we een paar keer per jaar. Lijkt me beter dat je het dan daar aankaart (door bijv. een repy op die mail).
Ik ga er hier niet verder meer op in.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Re: Kubuntu: Wie wil de Nederlandse vertaling testen?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/11, 14:22:18 »
Nee oké, dan begreep ik het gewoon verkeerd. Ik snap nu wat je bedoeld :)