Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GParted vraagje.  (gelezen 443 keer)

Offline Dump

  • Lid
GParted vraagje.
« Gepost op: 2013/12/13, 00:08:36 »
Hoi allen.
Ik kan een windows7 home premium kast die verkeerd is geïnstalleerd door een kennis niet formatteren vanuit windows 7 zelf. Zoals het er nu naar uit ziet heeft hij op de recover partitie een nieuwe windows installatie erbij gezet. In de medion kast is de recover  C: en de boot D:. Lijkt me ook niet logisch maar goed. Dan alles maar overnieuw want nu heeft hij bij de opstart de keuze uit 2 windows 7 installaties. De oplossing is, alle schijven formatteren en dan windows 7 er weer op.  Maar zelfs GParted staat maar te stampen (15 minuten) maar geeft geen schijven weer. .
Ik heb een paar vragen om hopelijk zijn probleem op te lossen.
Moet ik bij een download van de nieuwste versie van GParted rekening houden met een 32 of 64 bit versie
Hoe lang doet GParted er over om de schijven te herkennen op een 1 1/2 terra bite schijf
Geen gparted vraag maar toch er maar even bij, sorry.
Kan ik met een virtuele linux distributie op deze kast te laten draaien mogelijk wel de schijven van de windows 7  formatteren
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline jan11000

  • Lid
Re: GParted vraagje.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/13, 05:34:35 »
Gparted starten vanaf de livecd, ubuntu bijv.
Dan schijf wissen, en zo doe je dit,

Let op harde schijf wordt nu helemaal leeg gemaakt:

Nu booten van de ubuntu livecd,(of gparted livecd of parted magic(hier zit gparted en clonezilla in)).
Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,
verwijder alle partities,
boven in gparted de pulldown menu, kiezen device, Create partion table(mbr wissen),
(boven in gparted de pulldown menu, kiezen partition, manage flags, vink hier alles uit,)
doe dit voor alle hd's, reboot en installeer ubuntu of windows.

Zo maak je de hd ook schoon van virussen, formateren is niet genoeg.
En als je meerdere hd's hebt, dan moet je ook de andere hd's de mbr wissen,
want als je 1x boot vanaf die hd's die geinfecteerd is, dan ben je weer geinfecteerd.

Nu kun je weer windows installeren.

Offline Dump

  • Lid
Re: GParted vraagje.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/13, 17:46:18 »
Bedankt Jan11000 voor de uitleg.
Het is gelukt en inmiddels worden de updates gedownload van  7.
Een nieuw begin dus.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.