Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Copy paste werkt niet bij gesloten 'bron'?  (gelezen 857 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Copy paste werkt niet bij gesloten 'bron'?
« Gepost op: 2007/07/18, 22:42:00 »
Ik heb het al eens vaker gemerkt: als ik bijvoorbeeld OpenOffice open heb staan, ik copieer wat regels uit een document (ctrl-c of via menu) en ik probeer dit vervolgens in een ander programma te plakken of in een formulier op een webpagina, lukt dit niét als ik OpenOffice dan alweer heb gesloten. Laat ik OpenOffice nog even open staan dan lukt het wel. Ubuntu heeft toch neem ik aan ook zoiets als een klembord/geheugen?
JackTummers.nl

Copy paste werkt niet bij gesloten 'bron'?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/19, 00:18:52 »
Reden is denk ik dat de 'normale' copy&paste methode in ubuntu (highlight & middle mouse button click) niet goed werkt met een clipboard: het is te gemakkelijk om per ongeluk iets te selecteren. Met andere woorden: de standaard copy&paste methode dwingt je min of meer om direct te pasten.

Er zijn wel clipboard-pakketten als glipper (Gnome) en klipper (KDE) beschikbaar. (Zelf geen ervaring mee, want ik ben al helemaal gewend aan pasten met de muis :))

Pensacola

  • Gast
Copy paste werkt niet bij gesloten 'bron'?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/19, 11:15:24 »
Ik denk dat het heeft te maken met veiligheid. Als je een programma sluit wist ie ook alles wat van dat programma in het geheugen staat zodat kwaadwillenden er niet meer aan kunnen. In het begin vond ik dat ook vervelend maar nu ben ik eraan gewend om de programma's open te laten staan :)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Copy paste werkt niet bij gesloten 'bron'?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/19, 13:32:08 »
OK, moet je net weer even weten hè? :)
In dat kader, is het dan ook zo dat het niet als onder windows makkelijk is om bijv. de inhoud vanuit het ene programma in het andere te slepen? Ik was gewend om op die manier inhoud te verslepen tussen bijv. photoshop, illustrator etc. Het is zelfs niet mogelijk om dit te doen binnen twee aparte vensters (en dus bestanden) in Gimp.
JackTummers.nl

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Copy paste werkt niet bij gesloten 'bron'?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/19, 19:18:49 »
Ja, ik ben ooit zo een hele tekst in OpenOffice kwijtgeraakt. Ik dacht, en nu even nog kopiëren en daarin (AbiWord) plakken en alles is klaar.

Ik duid aan, ik kopieer, ik sluit OpenOffice en weg was alles ...

Ik vind dit wel een minpunt eerlijk gezegd.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com