Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe gebruik maken van de network manager onder Ubuntu?  (gelezen 892 keer)

Hoe gebruik maken van de network manager onder Ubuntu?
« Gepost op: 2008/02/03, 13:42:27 »
Hallo,

M'n vriend heeft een draadloos netwerk, maar geraakt hier niet op onder Ubuntu. Ik heb gisteren gekeken, hij heeft een Intel netwerkkaart, die zouden toch out-of-the-box moeten werken? In ieder geval, het lijkt erop dat Ubuntu z'n kaart herkent. lspci geeft z'n kaart weer, dus zou het moeten werken, juist?
Nu is het probleem dat geen van ons beiden wijs geraakten uit de interface van de network manager. Waar selecteer je het netwerk? Het lijkt erop dat je de netwerknaam zelf moet intypen, en dat is wel zeer vervelend. Is er nergens een lijst met de beschikbare netwerken?

Kan iemand me een gedetailleerde handleiding hoe de networkmanager te gebruiken geven?

Alvast bedankt,

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Hoe gebruik maken van de network manager onder Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/03, 19:27:17 »
De network manager is dat ding waar je kan zien hoe de verbinding gesteld is (normaal die twee schermpjes, of dat rondraaiend ding als je pc aan het verbinden is) in het systeemvak (vlakbij de klok) in het paneel, als jullie niet wisten waar ik het over had...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Hoe gebruik maken van de network manager onder Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/03, 19:34:00 »
ge kunt ook altijd wicd gebruiken: http://wicd.sourceforge.net/
deze doet het toch vaak iets beter als network manager...

wat ik nog herrinner van nm is dat als roaming mode aanstaat, hij vanzelf de netwerken binnen bereik weergeeft...

Hoe gebruik maken van de network manager onder Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/04, 09:02:37 »
Hmm... roaming mode stond aan, met m'n macbook zag ik tonnen netwerken (helaas allemaal beveligd ;) ) en met m'n vriend z'n pc met Ubuntu geen een. Of keek ik misschien in het verkeerde gedeelte?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Mij

  • Lid
Hoe gebruik maken van de network manager onder Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/05, 10:42:50 »
Citaat van: SeySayux
Hmm... roaming mode stond aan, met m'n macbook zag ik tonnen netwerken (helaas allemaal beveligd ;) ) en met m'n vriend z'n pc met Ubuntu geen een. Of keek ik misschien in het verkeerde gedeelte?

- SeySayux
dat is niet goed nee, je moet er in principe gewoon met de linkermuis op kunnen klikken en dan kan je selecteren met welke je wilt verbinden.