Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe harde schijf..  (gelezen 1275 keer)

Offline _eric_

  • Lid
Nieuwe harde schijf..
« Gepost op: 2008/12/10, 14:43:21 »
Beste Ubuntu-ers,

Ik loop een beetje tegen de grenzen van mijn harde schijf aan. Na hulp in dit forum inzake het 'bijpluggen' van extra geheugen maar ook een vraag over een nieuwe harde schijf...

Ik heb deze computer: http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?service=NL&DISC_MODEL=0&ACTION=PRINT_WITH_BACK&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=113464


Weet iemand wat voor soort harde schijf dit is 2,5" of 3,5" en waar kun je goed harde schijven bestellen...

Alvast bedankt en Groeten
Eric

Re: Nieuwe harde schijf..
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/10, 15:42:34 »
Een harde schijf inbouwen in een laptop? Gaat dat zomaar?

Re: Nieuwe harde schijf..
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/10, 15:46:19 »
Een harde schijf inbouwen in een laptop? Gaat dat zomaar?

Extra bijzetten hoogstwaarschijnlijk niet, vervangen natuurlijk wel.

Offline kamelot

  • Lid
Re: Nieuwe harde schijf..
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/10, 15:49:39 »
Zover ik weet is het altijd zeer makkelijk een hardeschijf in te bouwen in een laptop sommige kunnen er zelfs 2 aan maar weet niet of dat bij deze kan .
Bijna alle hardeschijven van laptops zijn 2.5 dus ik zou daar van uit gaan .
Let wel op met de rpm neem gelieve geen 7200rpm want die worden echt heet in een laptop kies er 1 met 5400rmp
Voor een winkel weet ik niet ik koop altijd bij informatique of alternate als ik het gelijk moet hebben .

Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

mickvdv

  • Gast
Re: Nieuwe harde schijf..
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/10, 17:27:35 »
Je kan natuurlijk ook een externe HD nemen, das minder werk. En als het alleen voor documenten / Media is... Kan je zelfs in je FSTAB zetten dat hij hem standaard mount als /home/eric/media (toch)

Mickvdv

Offline _eric_

  • Lid
Re: Nieuwe harde schijf..
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/11, 16:38:48 »
Bedankt voor de reacties.

Ik ga er van uit dat het een harde schijf vervanging gaat worden. Bedankt voor de info qua formaat en RPM.

Ik ga eens op mijn gemakje bekijken wat ik zal gaan doen.

Een externe harde schijf vind ik lastig. Ik heb er wel 1 maar die gebruik alleen om te backuppen.

Gr
Eric