Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amsn  (gelezen 1050 keer)

EvB

  • Gast
Amsn
« Gepost op: 2006/07/17, 00:45:41 »
Hallo,

Ik ben vrij recent gestart met Linux, omdat ik nogal flauw ben van Windows. Ik ben dus compleet nieuw in Linux, en begin dan ook tegen nogal wat problemen aan te lopen. Ik probeerde zojuist Amsn te installeren. Echter toen ik de instalatie file met Pakketinstallatie opende, zij deze dat ik geen tcltls heb. Ik ben hier achteraan geweest, en uiteindelijk het goede programma gevonden denk ik, maar ik heb geen flauw idee hoe ik het nu instaleren moet. Dit is wat ik heb gedownload:

http://www.tcl.tk/software/tcltk/downloadnow84.html

Kan iemand mij zeggen wat ik nu zou moeten doen om het " aan de gang "  te krijgen? Bij voorbaad dank :). Met vriendelijke groet,

Erik.

Amsn
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/17, 00:50:10 »
Gewoon in applications -> add applications zoeken naar amsn en het daarmee installeren.

EvB

  • Gast
Amsn
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/17, 01:49:53 »
In Synaptic Pakketbeheer heb ik gezocht op Amsn, en kan niets vinden. Ook bij installeren/verwijderen (ik neem aan dat dit is wat Dennis bedoeld, ik heb de Nederlandse versie echter) kan ik het niet vinden. Hoe hebben jullie dit gedaan? Zit ik heel erg fout?

Ik begin wel een beetje te snappen hoe ik dingen kan instaleren nadat ik ze gedownload heb :). Nog steeds heb ik Amsn niet aan de gang maar ondertussen heb ik wel een flashplayer weten te instaleren.. Ik weet het, het klinkt erg noobish maar ik ben er blij mee :P.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Amsn
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/17, 02:01:52 »
flashplayer kon je ook simpel via synaptic installeren

zorg ervoor dat je universe en multiverse aan hebt staan bij repositories (pakketbronnen)

meer hierover in de handleidingen en de wiki (http://wiki.ubuntu.com)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

EvB

  • Gast
Amsn
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/17, 02:12:01 »
Dat was hem, een paar bronnen bij pakketbronnen stonden niet aangevinkt! Bedankt, Amsn draait nu probleemloos!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Amsn
« Reactie #5 Gepost op: 2006/07/17, 02:56:30 »
Graag gedaan. Veel plezier :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)