Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem na formatteren [OPGELOST]  (gelezen 1072 keer)

Offline Partynoud

  • Lid
Probleem na formatteren [OPGELOST]
« Gepost op: 2008/11/07, 14:40:31 »
Van mijn 2e harde schijf (die nog een ntfs-bestandssysteem had) heb ik een ext3 - bestandssysteem gemaakt (als ext3 geformatteerd dus).

Alleen kan ik nu niks naar die schijf kopieren of erop plakken (de optie "plakken" staat uitgeschakeld wanneer ik rechtermuisknop gebruik).
Wanneer ik een bestand naar die schijf probeer te slepen krijg ik de volgende foutmelding:

Fout bij het openen van bestand ‘/media/disk/Kevin Levar - You are not alone.mp3’: Toegang geweigerd

Kan iemand mij hierbij helpen?

Verder staat er nu ná het formatteren (overigens een volle harde schijf, doch niet compleet vol) een bestandje met als titel "Lost & found" waarvan ik de mapinhoud niet kan openen. Wat betekent dit en wat kan ik ermee doen?

Grtz, Partynoud
« Laatst bewerkt op: 2009/03/31, 16:38:53 door Partynoud »

Offline Partynoud

  • Lid
Probleem na formatteren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/07, 14:41:59 »
Overigens heb ik geformatteerd met een livecd van Gparted.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Probleem na formatteren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/07, 14:43:58 »
Even de rechten goedzetten met behulp van Gnome Commander (zit in de pakketbronnen). Daarna herstart van je computer.

Lost+found is de prullenbak. Systeemmap, niet verwijderen.

Offline Partynoud

  • Lid
Probleem na formatteren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/07, 14:59:18 »
Hoi Pjotr, Gnome Commander geinstalleerd, maar hoe zet je se systeemrechten goed voor mijn 2e harde schijf?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Probleem na formatteren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/07, 15:01:58 »
Partitie selecteren en even zoeken in het menu. Kies daar voor eigenaar veranderen / rechten veranderen. Of woorden van gelijke strekking; ik kan het nu even niet nazien.

Offline Partynoud

  • Lid
Probleem na formatteren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/07, 15:05:49 »
Ok, maar moet ik dan van eigenaar "Root" mijn eigen gekozen naam gebruiken? Is dat wat veranderd dient te worden?

Offline Partynoud

  • Lid
Probleem na formatteren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/07, 16:34:43 »
Inmiddels is het gelukt, niet met de commander overigens maar met de rechtermuisknop klikken in lege ruimte van de betreffende harde schijf, vervolgens kiezen voor rechten en daar veranderingen in aanbrengen.

Bedankt voor je hulp Pjotr.

Grtz, Partynoud