Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon  (gelezen 1531 keer)

Offline yJi

  • Lid
VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Gepost op: 2015/05/23, 19:24:46 »
Ik Virtualbox 4.3.28 gedownload maar de extensionpack is niet hoger dan 4.2.28.
Klopt dat wel bij elkaar, of krijg ik daardoor fouten in Virtualbox (instellingen)?

Ben gewoon benieuwd of Windows 7 nu wel werkt.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/23, 21:52:58 door Joshua Orbit »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline sidonia

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/23, 20:21:28 »
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Als ik hier kijk, is het extension pack ook 4.3.28

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/23, 21:12:49 »
Inderdaad Sidonia,
VirtualBox 4.3.28 Oracle VM VirtualBox Extension Pack  All supported platforms

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/24, 09:42:36 »
Beiden, @sidonia en @rikrik, hebben gelukkig pffff gelijk, heb even niet op de bovenste belangrijkste regel gelet

Want dit staat er toch zo duidelijk....

VirtualBox 4.3.28 Oracle VM VirtualBox Extension Pack  All supported platforms
Support for USB 2.0 devices, VirtualBox RDP and PXE boot for Intel cards. See this chapter from the User Manual for an introduction to this Extension Pack. The Extension Pack binaries are released under the VirtualBox Personal Use and Evaluation License (PUEL).
Please install the extension pack with the same version as your installed version of VirtualBox!
If you are using VirtualBox 4.2.28, please download the extension pack  here.

bedankt voor jullie opmerkzaamheid.

En Windows 7 Ultimate werkt ook onder Virtualbox.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/24, 09:47:52 »
Citaat
En Windows 7 Ultimate werkt ook onder Virtualbox.
Het mooie van Windows onder Virtualbox: als windows moet updaten kan je gewoon, zonder herstart, verder werken in Mint/ Ubuntu  =D

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/27, 00:29:09 »
Het mooie van Windows onder Virtualbox: als windows moet updaten kan je gewoon, zonder herstart, verder werken in Mint/ Ubuntu  =D

Ja dat klopt, maar weer vind ik Windows 7 alweer net zo traag als XP de laatste tijd was, terwijl mijn notebook nu wel een heel stuk sneller is   :-[
Denk erover om alle Windows progjes onder Wine te installeren en Virtualbox weer te verwijderen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/27, 08:37:50 »
Het mooie van Windows onder Virtualbox: als windows moet updaten kan je gewoon, zonder herstart, verder werken in Mint/ Ubuntu  =D

Ja dat klopt, maar weer vind ik Windows 7 alweer net zo traag als XP de laatste tijd was, terwijl mijn notebook nu wel een heel stuk sneller is   :-[
Denk erover om alle Windows progjes onder Wine te installeren en Virtualbox weer te verwijderen.
Bij mij staat het basisgeheugen voor Windows 7 in virtualbox op 1800 mb, aantal processoren op 2 , met deze instellingen en de combinatie van de snelle i5 processor van de laptop,  draait Windows 7 net zo snel als op m'n oude dualcore pc.
Voor enkele zakelijke progjes gebruik ik windows. Het snel kunnen overschakelen naar Ubuntu, zonder de pc te herstarten, is alleen maar prettig, wine is voor mij geen optie.
Heb je een trage notebook, of te weinig geheugen, dan is misschien een dualboot de beste oplossing.
 

Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/27, 09:14:25 »
Of je kunt GNOME Boxes gebruiken, die is veel lichter en makkelijker dan VirtualBox en draait hier dan ook als een tierelier :)

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/27, 10:36:54 »
Of je kunt GNOME Boxes gebruiken, die is veel lichter en makkelijker dan VirtualBox en draait hier dan ook als een tierelier :)

Is dat ongeveer gelijk aan VirtualBox?

Mijn notebook is wel heel snel, daar ligt dus niet aan is hardstikke nieuw nog geen week in huis.
Dit is een BTO http://www.bto.eu/bto-v-book-15cl07.html (leuker kan ik nu niet verkopen  :laugh:)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/27, 10:42:31 »
[Heb je een trage notebook, of te weinig geheugen, dan is misschien een dualboot de beste oplossing.

Wine is voor mij ook geen optie meer.

Pegasus draait niet onder Wine in de nieuwste Linux Mint 17.1 (zelfde probleem nog steeds wel begrijpelijk)
Maar in Windows 7 wordt Pegasus geweigerd nota bene door mijn virusscanner Avira terwijl het rechtstreeks van de Pegasus site komt.
Dat terwijl dit een Windows programma is !
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/27, 19:57:21 »
Het kan zijn dat er een virus is die Pegasus gebruikt om zich te verspreiden, http://marc.info/?l=bugtraq&m=93586509504667&w=2
Avira kan ook een valse melding geven, een prima alternatief is Panda http://www.pandasecurity.com/netherlands/homeusers/solutions/free-antivirus/
Vraag mij wel af waarom je Pegasus nodig hebt.
Heeft je laptop een quadcore processor met 8Gb geheugen? Daar zou je prima virtualbox op kunnen gebruiken. Had je voor windows wel de juiste instellingen in virtualbox gebruikt?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/27, 20:20:56 »
Maar in Windows 7 wordt Pegasus geweigerd nota bene door mijn virusscanner Avira terwijl het rechtstreeks van de Pegasus site komt.

Ik heb een vermoeden dat Avira terecht Pegasus Mail blocked: de recentste versie voor windows van Pegasus Mail is 2012. En het bijbehorende forum is ook erg verlaten.

Op Windows gebruik ik zelf Avira naar volle tevredenheid (nouja het is altijd een extra belasting als je het vergelijkt met de linux strategie) en Avira het komt goed uit de tests.

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/27, 20:23:37 »
Welkom bij Pegasus Mail Nederland

12 januari 2015
Mercury/32 v4.80 publieke beta-versie is verschenen

http://www.pegasusmail.nl/

Offline EZ-man

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #13 Gepost op: 2015/05/27, 20:27:00 »
Welkom bij Pegasus Mail Nederland
http://www.pegasusmail.nl/
@RikRik: je hebt gelijk.

OK, de vraag is dus: welke bron gebruik je dan ?
ik keek hier   http://community.pmail.com/files/5/default.aspx


Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #14 Gepost op: 2015/05/27, 22:09:54 »
Het kan zijn dat er een virus is die Pegasus gebruikt om zich te verspreiden, http://marc.info/?l=bugtraq&m=93586509504667&w=2
Avira kan ook een valse melding geven, een prima alternatief is Panda http://www.pandasecurity.com/netherlands/homeusers/solutions/free-antivirus/
Vraag mij wel af waarom je Pegasus nodig hebt.
Heeft je laptop een quadcore processor met 8Gb geheugen? Daar zou je prima virtualbox op kunnen gebruiken. Had je voor windows wel de juiste instellingen in virtualbox gebruikt?

Neen, dit bleek dat het van de spiegelsite van Pegasus kwam in Nederland, in de werkelijke officiële Pegasusmail versie ging het dus wel goed.
Werkt nu onder Virtualbox Windows 7 goed zonder dat Avira ertussen kwam.

Uit testen met gratis Antivirus programma's kwam Avira er ook heel goed uit.

Ik vind nog steeds Pegasus het betere mailprogramma. Daar kan ik online de rommel al weggooien op mijn mail website bij xs4all.
Plus nog de andere mogelijkheden die thunderbird ook niet hebben.
Ja heb een quadcore met 4 Gb geheugen. Volgens mij, als ik het goed begrepen heb, dan zou het de 8 Gb niet eens gebruiken onder Virtualbox.
Maar er zullen vast wel andere meningen zijn.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/27, 22:13:22 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #15 Gepost op: 2015/05/27, 22:18:06 »
Ja heb een quadcore met 4 Gb geheugen. Volgens mij, als ik het goed begrepen heb, dan zou het de 8 Gb niet eens gebruiken onder Virtualbox.
Maar er zullen vast wel andere meningen zijn.
Met 4 Gb kan je de helft gebruiken voor Windows, kijk eens in virtualbox bij instellingen/ systeem/ moederbord/ basisgeheugen.
Ga vervolgens naar instellingen/ systeem/ moederbord/processor  schuif van 1 naar 2
Daarna zal Windows 7 soepel draaien. 

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #16 Gepost op: 2015/05/27, 22:18:28 »
Welkom bij Pegasus Mail Nederland
http://www.pegasusmail.nl/
@RikRik: je hebt gelijk.

OK, de vraag is dus: welke bron gebruik je dan ?
ik keek hier   http://community.pmail.com/files/5/default.aspx

Van deze net als vroeger: Pegasus Mail Downloads
« Laatst bewerkt op: 2015/05/27, 22:36:51 door Joshua Orbit »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #17 Gepost op: 2015/05/27, 22:23:48 »
Ja heb een quadcore met 4 Gb geheugen. Volgens mij, als ik het goed begrepen heb, dan zou het de 8 Gb niet eens gebruiken onder Virtualbox.
Maar er zullen vast wel andere meningen zijn.
Met 4 Gb kan je de helft gebruiken voor Windows, kijk eens in virtualbox bij instellingen/ systeem/ moederbord/ basisgeheugen.
Ga vervolgens naar instellingen/ systeem/ moederbord/processor  schuif van 1 naar 2
Daarna zal Windows 7 soepel draaien.

Bedankt @RikRik voor de tip!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #18 Gepost op: 2015/05/27, 22:25:04 »
Zie hier alle instellingen van mijn Virtualbox:
http://i.imgur.com/EqLETNC.png
« Laatst bewerkt op: 2015/05/27, 22:33:57 door RikRik »

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #19 Gepost op: 2015/05/27, 22:43:32 »
Zie hier alle instellingen van mijn Virtualbox:
http://i.imgur.com/EqLETNC.png

Nog eens bedankt! Heb je dat op i.imgur.com geplaatst, of is dat een site van jou?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #20 Gepost op: 2015/05/28, 08:48:19 »
Schermafdruk uploaden met  i.imgur.com, dan op je plaatje klikken, schermafdruk heb je nu volledig in beeld. Kopieer het adres uit je adresbalk van je browser en plak het in je bericht.  ;)

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #21 Gepost op: 2015/05/28, 09:37:54 »
Schermafdruk uploaden met  i.imgur.com, dan op je plaatje klikken, schermafdruk heb je nu volledig in beeld. Kopieer het adres uit je adresbalk van je browser en plak het in je bericht.  ;)

Heb er één (1) proefplaatje opgezet, zonder me te registreren bij hen. Even afwachten hoe dat gaat, dit is een hele mooie van Ganesha.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #22 Gepost op: 2015/05/28, 13:35:15 »
Of je kunt GNOME Boxes gebruiken, die is veel lichter en makkelijker dan VirtualBox en draait hier dan ook als een tierelier :)

Hoe gaat die installatie dan.
Dit programma zegt er maar weinig over.
Via een URI? (is dat bv Windows 7) of via een bestand.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/28, 21:22:50 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #23 Gepost op: 2015/05/28, 19:07:15 »
Schermafdruk uploaden met  i.imgur.com, dan op je plaatje klikken, schermafdruk heb je nu volledig in beeld. Kopieer het adres uit je adresbalk van je browser en plak het in je bericht.  ;)

Heb er één (1) proefplaatje opgezet, zonder me te registreren bij hen. Even afwachten hoe dat gaat, dit is een hele mooie van Ganesha.
Registeren is niet nodig en ik begrijp niet waar je op moet wachten?
Een plaatje http://i.imgur.com/GIGFSXt.jpg kan je in enkele seconden uploaden en hier plaatsen.

Offline yJi

  • Lid
Re: VirtualBox in Linux Mint 17.1 Cinnamon
« Reactie #24 Gepost op: 2015/05/28, 21:18:31 »
Schermafdruk uploaden met  i.imgur.com, dan op je plaatje klikken, schermafdruk heb je nu volledig in beeld. Kopieer het adres uit je adresbalk van je browser en plak het in je bericht.  ;)

Heb er één (1) proefplaatje opgezet, zonder me te registreren bij hen. Even afwachten hoe dat gaat, dit is een hele mooie van Ganesha.
Registeren is niet nodig en ik begrijp niet waar je op moet wachten?
Een plaatje http://i.imgur.com/GIGFSXt.jpg kan je in enkele seconden uploaden en hier plaatsen.



Neen, die heb ik niet geplaatst maar deze: (afbeelding bijgevoegd)
« Laatst bewerkt op: 2015/05/28, 21:21:40 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro