Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer drukt telkens testpagina af  (gelezen 697 keer)

Printer drukt telkens testpagina af
« Gepost op: 2017/07/26, 09:03:38 »
Dag allemaal,


onze printer heeft de eigenaardige eigenschap om elke keer als we iets willen printen, een testpagina af te drukken. Zo versmost hij inkt en dat kan hij wel afdrukken, maar daarna begint het lampje te knipperen van dat de inkt op is.

Hoe kan ik dat ongedaan maken van die testpagina 's altijd af te drukken? Eender wat we willen printen, altijd komt er eerst een testpagina. Daarna wil hij dikwijls niet printen hetgeen wij aanduiden en als hij dan uiteindelijk wel wil printen, komt er telkens zo 'n testpagina.

Ik heb al gekeken bij de printereigenschappen, bij Systeemgereedschap- Systeeminstellingen, maar dat loopt ook meer vast dan dat ik er iets aan kan veranderen.

Het is een HP Deskjet 1510 printer en ik heb Ubuntu 16.04.2 op mijne laptop.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Re: Printer drukt telkens testpagina af
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/26, 09:23:03 »
goedemorgen.

ik zou hem gewoon even opnieuw installeren. maar wel eerst oude programma verwijderen.
met de printer die je hebt zou het gewoon goed moeten werken,een vraagt hij maar 1x om een test pagina af te drukken. en die sla ik gewoon over omdat het gewoon altijd goed is.
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Printer drukt telkens testpagina af
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/26, 09:34:28 »
Bedankt voor uw antwoord.

Weet u hoe ik de printer moet verwijderen en terug moet installeren? Ik heb daar zelf nooit iets aan gedaan, vorige week mijn Ubuntu opnieuw geïnstalleerd en bij Printers staat al direct mijn printer zonder dat ik iets moest doen. Ik weet niet hoe ik de printer of het printerprogramma moet verwijderen en installeren.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Offline jolo

  • Lid
Re: Printer drukt telkens testpagina af
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/26, 17:36:36 »
Dat zou kunnen via Systeeminstellingen > Afdrukbeheer. Koppel eerst de printer los van de pc. Verwijder dan in  Afdrukbeheer de geïnstalleerde printer(s). Sluit dan de printer terug aan de pc. Als de printer niet automatisch wordt geïnstalleerd, voeg 'm dan toe via Toevoegen. Zie ook deze Wiki http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PrintenInUbuntu
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

swake

  • Gast
Re: Printer drukt telkens testpagina af
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/26, 18:35:14 »
Hier is een mogelijke oplossing te lezen .
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1385162