Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu Edgy en fat32  (gelezen 762 keer)

zatoom

  • Gast
kubuntu Edgy en fat32
« Gepost op: 2007/02/16, 10:59:21 »
hoi,
ik heb hier een partition met fat32 en daar is iets vreemds mee gebeurt (althans voor mij)
wat is er gebeurd.
ik heb hier een partition van ongeveer 40 GiBi Fat32
daar stonden wat directories en files op, gedeleted
heb die partition met ongeveer 30 GiBi vol gezet met mp3
nu heb ik kubuntu via hibernate uitgezet en ben naar windows xp gegaan (moest daar iets doen jammergenoeg)
nu keek ik via windows in die partition, wat bleek nu: de meeste directories, die onder linux verwijderd waren, werden weer weergegeven !!!! ??? en in die directories stonden vreemde namen voor de files..
het lijkt me dat de fat tabel een beetje corupt is.. :-( dus ik als de mikmak naar linux terug en ja hoor er waren verschillende directories niet meer te benaderen en/of te lezen.

die partitie was net een paar dagen geleden door mij aangemaakt en gekontroleerd. is een partitie van een HD ongeveer 150 GB << die HD boeren toch :-)

heeft dit proleem met de hibernate te maken van kubuntu ofzo ?? dat hij de fat tabel niet gelijk aanpast maar bij unmouten van de partition ?? b.v.b het afscluiten van linux ofzo ??  want dit geintje was en is niet leuk...

Gr. Ed.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
kubuntu Edgy en fat32
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/16, 11:13:37 »
Probleem lijkt me niet gerelateerd aan de slaapstand van Kubuntu.
Overigens zorgt de slaapstand soms wel voor andere problemen, zoals een coma waar-ie alleen uitkomt door een harde reset. Ik schakel de slaapstand daarom altijd standaard uit, na installatie van Ubuntu.

Maar, zoals gezegd, jouw gecorrumpeerde partitie kan volgens mij niet zijn veroorzaakt door de slaapstand.

Groet, Pjotr.

zatoom

  • Gast
kubuntu Edgy en fat32
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/17, 17:12:56 »
het bleek een corupte partition te zijn.. :-(
de boel opnieuw aangemaakt, onder linux, en klaar was ik.

wat ik wel heel duidelijk merk is dat je eigenlijk alles onder linux MOET doen.
anders krijg je problemen met file grote, partition tables, vfat tables en andere dingen..

ik begin steeds meer van Linux te houden.. ondanks de soms "vreemde" oplossingen :-) die je moet gebruiken om iets voor elkaar te krijgen..

na, ik ga weer met volle moed verder.

al meer dan 2 maanden , bijna alleen met kubuntu gewerkt...

Gr. Ed.