Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox / Chromium sluiten spontaan af  (gelezen 2408 keer)

Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Gepost op: 2011/04/25, 23:31:43 »
Ik heb al langere tijd problemen met Firefox en Chromium. Tijdens het browsen op internet sluiten deze spontaan af.

Firefox geeft dan netjes de mogelijkheid om de crash bij Mozilla te melden maar start daarna niet automatisch op (als ik daarvoor kies). Er is geen peil op te trekken wanneer dit gebeurt. Soms uren niet, soms om de paar minuten. Opstarten via de terminal geeft geen foutmeldingen door de crash. Een enkele keer belandt ik zelfs opnieuw in het inlogvenster.

Ook chromium vertoont deze kuren.

Begon redelijk frustrerend te worden dus maar eens Mint 10 proberen vanaf USB. Ben redelijk netjes met mijn installatie (10.04 LTS 32-bits met de directdoen tips van Pjotr) maar je weet maar nooit. Heb nu met Mint vanaf USB hetzelfde probleem. Firefox sluit spontaan (terwijl ik dit bericht schrijf al 2x), in Mint start hij wel weer automatisch op...

Edit: en toen gooide firefox me ook in Mint naar het inlogscherm. Bij het editen (weer vanuit Ubuntu) ook weer. Grrr!
« Laatst bewerkt op: 2011/04/25, 23:38:23 door DirkJan »

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/25, 23:52:40 »
Wat voor add-ons gebruikt u.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/25, 23:56:39 »
In chromium geen, in Firefox datgene wat standaard wordt meegeleverd... Probleem doet zich ook voor in safe mode van Firefox.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/26, 00:06:40 »
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=29  stel daar eens uw vraag er zitten ook daar Linux gebruikers.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/26, 00:42:14 »
@Wanda, heb de vraag daar nu ook gesteld. Dank voor de tip.

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/27, 01:10:01 »
Inmiddels de laptop volledig heringericht. Vanwege defect aan die van mijn vrouw moest ik terug naar dualboot. Ze kan alleen via Windows met kantoor communiceren.

Ook op een schone nieuwe installatie (gelijk maar eens 10.10 geprobeerd). Helaas ook hier hetzelfde probleem maar wel duidelijke hint naar de oorzaak: adobe flash crasht continu. Hardware versnelling uitgezet, geen verschil... Ga het zo nog eens proberen na het verwijderen van de gesloten ATI drivers, misschien dat dat iets oplevert.

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/27, 01:11:40 »
Als je 10.10 64-bit hebt, lost dit het flashprobleem op:
sudo add-apt-repository ppa:sevenmachines/flash
Dan de flashplugin verwijderen en de flashplugin64 installeren (via Softwarecentrum/Synaptic) :)

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/27, 01:20:24 »
Grrr, laat ik nou net de 32 bits hebben. Dan toch maar even 64 bits downloaden en installeren. Heeft Kubuntu dit ook? Anders ga ik die maar eens proberen....

Offline Mshraks

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/27, 09:07:18 »
Je kan uitproberen tot je niks meer op je PC hebt staan maar dat haalt niks uit.
Heb dit hinderlijke probleem al vanaf vorig jaar met de Firefox 3.6... versie.
Zowel onder 32 als 64 bit Ubuntu 10.10 en Mint 10 allebei blijft het probleem bij mij bestaan.
Als het eenmaal begint te crashen houdt het niet meer op dan moet ik echt mijn PC uitzetten en het geheugen even leeg trekken van stroom en weer opstarten.
Alleen dan krijg ik Firefox weer werkende.
En inderdaad de ene keer surf je een uur zonder problemen en de andere keer begint het al naar een paar minuten.
Heb mijn browser geschiedenis al meerdere malen goed in de gaten gehouden maar het maakt helemaal niets uit het gebeurt gewoon willekeurig op elke website die bezocht wordt.
Ook onder Firefox 4.
Laad tijden van Firefox worden ook schandalig trager.
Vervolgens ben ik maar ook gedeeltelijk met Chromium gaan werken en daar heb ik het probleem ook alleen stukken minder en het browsen gaat weer lekker vlot.
Probleem zit hem puur in de samenwerking tussen Firefox en Ubuntu ( ook Mint dus Linux ) daar gaat gewoon al maanden iets niet helemaal goed.
Had onder Ubuntu 9.10 en Ubuntu 10 nooit geen problemen.
Alles is begonnen met de Ubuntu 10.10 versie.
Het heeft ook helemaal niet met de add-ons en plug-ins te maken want zelfs na een clean install van alle versie en een gestripte Firefox crasht het gewoon weer op de lopende band.
Dat het aan puur in de samenwerking tussen Linux en Firefox zit ben ik nu wel zeker van omdat ik op mijn Laptop met Vista Home premium, Firefox volstrekt geen problemen vertoont.
Crasht het nooit.
Of Firefox is gewoon bezig meer de software matige samenwerking met Microsoft te zoeken en te vergroten en te behouden of er zit ergens een bug in Linux (Ubuntu).
Moet er overigens daarom ook bij vermelden dat Firefox bij mij nog beter werkt onder of geinstalleerd in Wine dan gewoon onder Ubuntu zelf.
Dus toch wel een teken dat het niet helemaal goed gaat tussen Firefox en Linux. ;)
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51
OS : ubuntu 10.10

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/27, 09:08:29 »
Heb je flashaid geprobeerd voor FireFox? Dit is een addon die eventueel conflicterende versies van flash verwijderd en zorgt dat je nieuwste hebt.

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/27, 09:18:58 »
Is dat niet flashbug 1.7.en nog wat ?

Maar ik vermoed dat dat het probleem niet zal oplossen ....

Als Chromium ook al foutjes maakt vermoed ik een corrupte installatie .... (mogelijk door een 'foute' update)

Heb je FF4 al geprobeerd ? Is een wezenlijk verschil met FF3 !

Gewoon de ppa toevoegen en via updatebeheer FF3 upgraden.

http://lcardinaals.wordpress.com/2011/03/24/ubuntu-10-firefox-upgraden-naar-versie-4/

Het enige vervelende van FF4 is dat het huisje (startpagina) helemaal rechts staat; dat kan je veranderen (beeld werkbalken aanpassen / het huisje verslepen en terug links plaatsen = 15 seconden werk)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/27, 09:25:42 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Mshraks

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/27, 09:22:42 »
Heb je flashaid geprobeerd voor FireFox? Dit is een addon die eventueel conflicterende versies van flash verwijderd en zorgt dat je nieuwste hebt.

Ik heb alles al geprobeerd en ik ben al vanaf Januari bezig en het probleem blijft bestaan.
Daarom vermelde ik erbij dat ik het specifieke crash probleem onder Windows niet heb.
Er zijn zelfs nog vele problemen bij gekomen want ik durf zelfs niet eens meer de update`s van Ubuntu uit te voeren omdat ik al tot drie keer toe mijn hele PC na een Ubuntu update niet meer opgestart kreeg en volledig opnieuw moest installeren. ???
Ik draai nu wegens omstandigheden al ruim een half jaar Ubuntu Linux single op mijn machine maar ik ben er wel achter gekomen dat je of gewoon een grote hobbyist moet zijn of een halve tot hele software programmeur om een besturingssysteem als Linux stabiel werkende te houden.
Dat gedoe met Firefox is bij mij ook direct de druppel geweest om volgende week het Linux wereldje vaarwel te zeggen en lekker Windows 7 te gaan draaien. 8)
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51
OS : ubuntu 10.10

Offline Mshraks

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/27, 09:26:12 »
Is dat niet flashbug 1.7.en nog wat ?

Maar ik vermoed dat dat het probleem niet zal oplossen ....

Als Chromium ook al foutjes maakt vermoed ik een corrupte installatie .... (mogelijk door een 'foute' update)

Heb je FF4 al geprobeerd ? Is een wezenlijk verschil met FF3 !

Gewoon de ppa toevoegen en via updatebeheer FF3 upgraden.

http://lcardinaals.wordpress.com/2011/03/24/ubuntu-10-firefox-upgraden-naar-versie-4/

FF4 heeft het probleem, bij mij althans, ook gewoon en wederom niet onder MS Vista Home Premium.
Daar draait het goed op.
En als mijn installatie corrupt is is Ubuntu 10.10 corrupt want dat heb ik van de site gedownload en al 7 voudig clean moeten installeren. ;)
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51
OS : ubuntu 10.10

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/27, 09:27:51 »
Nogmaals Msharks check eens de FF4 !

De 3 versie had/ heeft vele problemen. Met de 4 versie zijn die zo goed als opgelost.

Edit: Sorry onze posts hebben mekaar gekruist. Toch zou ik opteren om 10.04-2 LTS te installeren en vervolgens direct FF upgraden naar de 4 versie.
Linux heeft soms wat problemen maar veelal zijn die oplosbaar. Als je een CD brandt, kies een zo laag mogelijke brandsnelheid !!! (heel belangrijk)

Maak eventueel dan een dualboot met W7 zo heb je het beste van 2 werelden.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/27, 09:30:59 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vds

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/27, 09:32:59 »
Probeer anders de Opera browser eens. Ik gebruik deze en ben er supertevree mee.
Heel snel en veilig. Zelfs sneller dan de nieuwe Firefox naar mijn mening.
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Mshraks

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/27, 09:36:04 »
Je bedoelt het goed maar nogmaals ik draai al FF4 en het probleem heb ik nog steeds behalve op mijn Laptop met MS vista.
Het zit hem in de softwarematige samenwerking tussen Linux en Firefox, daar zit ergens een bug verscholen.
Ik hoor er steeds meerdere over klagen en alleen met Firefox onder Linux.
Wij gebruiken op het werk alleen maar Firefox en Chromium maar onder Windows XP pro PC`s en nooit althans zelde problemen. ;)
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51
OS : ubuntu 10.10

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/27, 09:38:39 »
Epiphany werkt ook niet slecht en is een lichte browser.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #17 Gepost op: 2011/04/27, 09:49:05 »
Dank voor alle adviezen. FF4 en de genoemde plugin heb ik ook geprobeerd. Helaas geen succes. Afgezien van dit browser probleem ben ik uitermate tevreden en gelukkig met Linux en Ubuntu.

Ik ga de oplossing van Vistaus (64 bits met die PPA) nog proberen.

Offline Mshraks

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #18 Gepost op: 2011/04/27, 09:58:37 »
Dank voor alle adviezen. FF4 en de genoemde plugin heb ik ook geprobeerd. Helaas geen succes. Afgezien van dit browser probleem ben ik uitermate tevreden en gelukkig met Linux en Ubuntu.

Ik ga de oplossing van Vistaus (64 bits met die PPA) nog proberen.

Bespaar jezelf een hoop tijd, want ook dat gaat het probleem niet oplossen.
Ben je al voor geweest. ;)
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51
OS : ubuntu 10.10

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/27, 10:09:48 »
Citaat
Probeer anders de Opera browser eens. Ik gebruik deze en ben er supertevree mee.
Heel snel en veilig. Zelfs sneller dan de nieuwe Firefox naar mijn mening.

Klopt volledig; maar Opera 11.0 vereist wel wat geheugenreserve én een snellere processor (pent4 heeft er last mee).

Arora is very lightweight en een leuk browsertje, maar ik vermoed voor DirkJan toch iets met zijn installatie zelf.

FF4 heb ik al op diverse systemen uitgetest maar nooit een probleem mee gehad (ook Chrome/ Chromium niet) .

Ik zou dat Arora even testen (softwarecentrum) en mocht dat ook niet voldoen meteen een schone installatie doen van je OS.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/27, 10:30:45 »
firefox via de terminal starten, en de foutmeldingen hier posten. is dat een idee?

Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/27, 11:11:48 »
Ook al gedaan. Geen foutmeldingen in de terminal.

Epiphany hetzelfde verschijnsel.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Firefox / Chromium sluiten spontaan af
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/27, 13:06:22 »
Ik heb dit soms in 11.04 dan moet ik ook opnieuw inloggen, wat mij dan opvalt is dat ik geen vensterdecoratie meer heb (X en -) dat stukje zeg maar.

Wat dus betekend dat Compiz gecrasht is, probeer het eens om compiz geheel uit te zetten misschien dat dit de boosdoener ook is bij jullie probleem.

Hier wat info om compiz uit te schakelen
http://sites.google.com/site/computertip/compiz#TOC-Compiz-uitschakelen-en-weer-aanzett
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........