Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kexi deskundigen? [OPGELOST]  (gelezen 692 keer)

Offline WGM50

  • Lid
Kexi deskundigen? [OPGELOST]
« Gepost op: 2011/07/12, 15:31:16 »
Net begonnen met een Kexi database. Met MS Access heb ik ruime ervaring, dus de struktuur van een database begrijp ik wel. Ik wil nu een bestaande Access database namaken in Kexi om ervaring op te doen. Kexi lijkt inmiddels wel een redelijk alternatief.
Wat ik in het programma mis is de mogelijkheid werkbalken te kiezen. In een beschrijving van Kexi op een site (http://docs.kde.org/) wordt over die werkbalken gesproken. Met name de werkbalk Opmaak (formulieren) zou ik willen vinden.

Bij de werkbalkkeuze "Configure Kexi" krijg ik de boodschap " Configure Kexi function is not available for version 2.3.3 of Kexi application.

Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/13, 17:17:03 door WGM50 »
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Re: Kexi deskundigen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/12, 16:37:06 »
Ik snap niet zoveel van Kexi, gebruik het nooit, maar heb het even geopend en krijg dezelfde melding. Kan er niet veel over vinden helaas. Staat onder het tabblad 'Form Design' niet wat je zoekt?

Re: Kexi deskundigen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/12, 16:42:46 »
Configure Kexi is pas beschikbaar in 2.4 die op dit moment in de testfase zit.

Offline WGM50

  • Lid
Re: Kexi deskundigen?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/12, 17:19:33 »
Dan maar even afwachten dus, of is het mogelijk die testversie al te installeren?  ;/
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Offline WGM50

  • Lid
Re: Kexi deskundigen?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/12, 17:25:57 »
(op de vraag van Erik)
In de from design kun je alleen elementen voor op het formulier kiezen.

Overigens staat aan het eind van de balk een soort bliksem. Als ik daarop klik sluit het programma af.


Nog een vraagje: als ik met de muis over de knoppen ga krijg ik een zwart balkje in beeld. Ik neem aan dat daar de informatie staat betreffende de knop. Maar zo heb je er niets aan. Id dat te veranderen?
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox