Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Links met anchors + CSS = heel vreemd  (gelezen 1665 keer)

Offline Grieteke

  • Lid
Links met anchors + CSS = heel vreemd
« Gepost op: 2008/07/06, 16:45:32 »
Ik ben voor een opdracht bezig met het bouwen van een xhtml pagina. Ik wil hierbij gebruik maken van anchors, zodat ik direct naar een plek op een pagina kan linken. Daarnaast gebruik ik CSS om de opmaak van de pagina te regelen. In de CSS zet ik de tekst kleur op zwart en de achtergrond op wit en dit lijkt goed te werken. Als ik de pagina's direct open (in firefox en epiphany) krijg ik de goede kleuren. Maar als ik een anchor link gebruik gaat het mis. Als ik via de anchor link van de ene naar de andere pagina ga krijg ik witte letters op een zwarte achtergrond. Dit zijn mijn systeemkleuren, maar als ik mijn theme verander, veranderen de kleuren van de pagina niet mee.

De links heb ik als volgt geimplementeerd:
Source:
link Target (in file.htm):
blabla Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Ik ben zelf niet zo enorm bekend met html, meer met 'normale' programmeertalen. Daarbij heb ik het nog nooit meegemaakt dat gelijke code verschillende resultaten geeft :s.

Edit:
Ik ben er ondertussen achtergekomen wat er mis is, in de link moet staant "file.htm#anchor" ipv "file.htm/#anchor". Erg jammer dat firefox en epiphany geen foutmeldingen gaven hierover :s.

Offline 3rwin

  • Lid
Links met anchors + CSS = heel vreemd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 17:27:45 »
Citaat van: Grieteke
Erg jammer dat firefox en epiphany geen foutmeldingen gaven hierover :s.
Firefox en Epiphany zijn daarvoor ook niet bedoeld. 'Normale' gebruikers van de genoemde browsers willen niet worden lastig gevallen met (x)html problemen van een website. De W3C Validator (http://validator.w3.org) zou u voortaan kunnen gebruiken.