Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem  (gelezen 1131 keer)

Rocco

  • Gast
Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem
« Gepost op: 2008/04/07, 14:30:03 »
Na Installatie, heb ik updates gedaan, herstart, beperkt ondersteunende stuurprogramma's geinstalleerd en weer herstart.

Met driver is nu glrx, en test me opengl met Eve online. Dit loopt zeer soepel.

Maarnu is de composite extension voor de visuele effecten unavailable. Als ik de xserver installeer kan ik wel de visuele effecten, maar werkt me opengl niet meer.

Kan ik die composite extension ook zonder xserver aanzetten?

Bij voorbaat dank,

Rocco

Offline siegi

  • Lid
Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/07, 21:38:39 »
Ik snap niet echt wat je bedoeld.
Een X-server draai je altijd btw als je in een grafische omgeving zit.
Bedoel je dat je compiz wil draaien met de flglrx driver? Dit gaat alleen als je xgl gebruikt maar dit is nogal een dirty oplossing.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=580748
In de volgende versie van ubuntu gaat volgens mij een restricted driver inzitten die aiglx gebruikt zodat je niets extra meer hoeft te doen.

Rocco

  • Gast
Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/08, 01:06:45 »
Nou. als ik via synaptic een xserver installeer, die wordt aangeraden ivm composite extension missing/not available, doen de 3d acceleratie en de visuele effecten het, maar niet de opengl. Als ik de xserver niet installeer /verwijder na installatie, doen de visuele effecten het niet, maar de opengl en de 3d acceleratie wel.

Nu ik dat van die link heb gedaan, doet niks het meer :) geen opengl, 3d acceleratie en geen visuele effecten. alles is ook traag, Qua window effecten. Kzal het weer unistallen :-)

Enig idee?  bedankt

Offline siegi

  • Lid
Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/08, 01:34:07 »
Het simpelste lijkt me gewoon 17 dagen te wachten op de volgende ubuntu release.

Rocco

  • Gast
Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/08, 15:10:47 »
is er niet toevallig iemand met een x800 kaart die wel goed draait? ik vlieg momenteel van het ene probleem in het ander. hij doet nu automatisch een vesa driver bij opstarten.. resolutie is zwaar kut. als ik de fglx driver aanzet en reboot staat ie weer op vesa.

vervelende is dat alles iedere keer voor de helft draait, of wel resolutie en 3d, geen visueel bureaublad, of andersom.. en als je wat probeert begint ie bijna altijd te flippen.

Ben nog niet zo'n ster met ubuntu, maar vind jammer om straks windows te moeten nemen ivm Ati, nvidia werkte nmlijk wel goed.

greetz

Rocco

  • Gast
Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/08, 15:22:12 »
Kan de topic eigenlijk wel in Ati werk niet veranderen :-)

Offline vanadium

  • Lid
Ati en opengl werkt, en heel simpel.. alleen ander probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/08, 15:41:40 »
Ati is een probleem, en het probleem is erger in de huidige Ubuntu 7.10 versie. Sedert Ubuntu Gutsy kan ik enkel nog in "low graphics mode" presenteren met een LCD projector. Hiberneren gaat nu helemaal niet meer. Voor wat 3D en compiz betreft is het altijd zo geweest dat 3D programmas niet meer werken als Compiz actief is, en omgekeerd.

Ik vermoed dat in de komende versie op dit vlak heel wat zal verbeteren. Nog 14 dagen geduld  dus.