Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST geen verbinding  (gelezen 787 keer)

OPGELOST geen verbinding
« Gepost op: 2012/03/04, 11:33:05 »
Hallo,

na problemen met windows beslist om Ubuntu uit te proberen.
Ik werk met de versie 10.04 LTS,  de installatie is zonder problemen verlopen maar de draadloze verbinding lukt niet.
ik probeer verbinding te maken met een Airport Express die is geconfigureerd als bridge via een USB Wi350 nano van Emtec.
Ik vermoed dat die usb driver wel geïnstalleerd is,  ik zie in terminal de driver staan van Realteak Semiconductor. In netwerkinstellingen krijg ik wel de airport niet te zien.
Graag hulp

MVG
« Laatst bewerkt op: 2012/03/05, 14:51:35 door Draadtrekker »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/04, 11:47:31 »
Die Airport Express is niet van belang; dat is slechts het draadloze toegangspunt. Mits de SSID (netwerknaam) zichtbaar wordt uitgezonden: zoniet, even veranderen. Voor de veiligheid maakt dat niks uit: http://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid

Wat wel van belang is, is de draadloze netwerkkaart in het USB-staafje. Ik vermoed een stuurprogrammakwestie. In dat geval zou je eens de LiveCD van de nieuwste Ubuntu, 11.10, kunnen proberen. Indien uit-de-doos succesvol, doe een schone opwaardering: http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen
« Laatst bewerkt op: 2012/03/04, 11:55:04 door Pjotr »

Re: geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/04, 12:30:59 »
Opgelost!

De installatie is nog bezig maar wifi is OK. Stuurprogramma dus.

Met dank

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/04, 13:57:42 »
Pas dan a.u.b. het eerste bericht aan, door [opgelost] in het onderwerp op te nemen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

OPGELOST geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/04, 14:17:44 »
met dank voor de hulp