Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eclipse  (gelezen 1309 keer)

mubu

  • Gast
Eclipse
« Gepost op: 2008/10/04, 11:12:54 »
Hallo,

Sinds kort programmeer ik C++ in Eclipse op ubuntu.
Eclipse draait op zich wel vlotjes, enkel als ik (nogal snel) code aan het typen ben, blijft Eclipse hangen.
Het scherm wordt donkerder en na een 10tal seconden springt mijn getypte code opeens op het scherm en kan ik verder werken. Heel vervelend dus als ik even snel een programmaatje wil typen.

Weet iemand hoe ik mijn ubuntu configuratie zou kunnen aanpassen zodat Eclipse vlotter draait?
Of is mijn hardware van men PC niet sterk genoeg? Ik heb 1,8GHz CPU met 1Gig RAM.

Even nog vermelden dat ik ook de SVN plugin in eclipse gebruik. En dat desktop effects uitzetten geen oplossing is voor dit probleem.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.


mvg



PS Ik wist niet goed of ik dit probleem hier moest zetten of bij 'software en configuratie'. Verplaats maar indien nodig.

Offline MataS

  • Lid
Eclipse
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/05, 18:58:13 »
Als het scherm donkerder wordt, betekent dat dat het programma (tijdelijk) niet reageerd.
Je computer lijkt met toch sterk genoeg, ik kan op mijn computer (2Ghz CPU, 512mb RAM) ook vlotjes eclipse draaien (voor java-programmeren).
Heb je sun-java geïnstalleerd of de opensource variant? De tweede is geloof ik minder stabiel dan die van sun.
Verder helpt het misschien om andere programma's die open staan af te sluiten.

mubu

  • Gast
Eclipse
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/05, 19:47:17 »
Dank je voor je reactie.

Ik zal de "gewone" java eens proberen. Ik weet wel niet of het veel gaat uithalen vermits ik er enkel C++ in programmeer.
Hopelijk lukt het.

Offline MataS

  • Lid
Eclipse
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/05, 21:32:51 »
Eclipse zelf draait op java. Als je sun-java hebt geïnstalleerd, is dat goed. De opensource-variant is minder stabiel. Misschien helpt het ook om je desktop effecten uit te zetten. Compiz is nog steeds niet compleet stabiel en wil wel ooit denken dat een programma niet meer reageert als het druk bezig is.

mubu

  • Gast
Eclipse
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/06, 19:24:19 »
Dank je wel voor de hulp!

Ik had inderdaad de opensource-variant op men computer staan. Nu ik de "echte" Sun Java geïnstalleerd heb, ondervind ik nooit meer een hapering in Eclipse (zelfs niet met meerdere programma's + compiz open).

Dank je