Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NFS:HP2 iso maken  (gelezen 1346 keer)

Offline Double12

  • Lid
NFS:HP2 iso maken
« Gepost op: 2009/01/29, 10:35:06 »
Ik wil graag Need for Speed: Hot Pursuit 2 op mijn netbook onder Wine spelen. Dat schijnt goed te kunnen; op de AppDB van Wine heeft het spel een Platinum-score.
Alleen heeft mijn netbook geen CD-romstation. Daarom wil ik een ISO van de CD maken en die mounten.
Bij andere CD's ging het prima om een ISO te maken, bij Need for Speed stopt hij echter na 2,0 MB (of ik de ISO nou onder Windows of Linux maak). Waarschijnlijk heeft dit te maken met een kopieerbeveiliging.

Is er een manier om de CD toch te kopiƫren? Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een legaal spel wat ik zelf heb gekocht.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: NFS:HP2 iso maken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/29, 11:20:10 »
Probeer het eens met dd of ddrescue

dd if=/dev/scd0 of=bestand.iso
of
dd_rescue /dev/scd0 bestand.iso

Offline vanadium

  • Lid
Re: NFS:HP2 iso maken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/29, 11:22:37 »
Citaat
het gaat hier om een legaal spel wat ik zelf heb gekocht.
Als het een lieve spelletjesmaker is, dan heeft hij dat kopieerbeveiligd zodat je verplicht bent je spelletjesCD in de CD rom te hebben om het te kunnen spelen. Zelfs al heb jij eerlijk voor het spel betaald.

Offline Double12

  • Lid
Re: NFS:HP2 iso maken
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/30, 08:42:15 »
Zelfs met dd_rescue gaat het niet: alleen maar input errors, een lage overdrachtssnelheid en het duurt eindeloos. Ik ga maar een iso ergens anders vandaan halen en daar mijn eigen code invoeren.

Offline eXtreem

  • Lid
Re: NFS:HP2 iso maken
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/30, 16:37:07 »
In de tijd dat ik me nog met spelletjes bezig hield (en nog windows draaide) gebruikte ik altijd CloneCD. Hiermee kon ik van zo ongeveer elk spel een ISO maken. Misshien dat je CloneCD, tegenwoordig CloneDVD in Wine kunt gebruiken...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq