Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help!!! Kan iemand uit randstad a.u.b. helpen met Ubuntu op Apple?  (gelezen 895 keer)

Ik (Linux-groentje) probeer samen met een vriend (ook een Linux-groentje) Ubuntu op zijn PowerBook G4 te zetten. Het proefdraaien ging prima; zelfs surfen op internet was mogelijk. Het installeren gaat echter niet zonder problemen. Bij stap 4 van de installatieprocedure komt er een scherm met de naam 'partities voorbereiden' waarop te zien is dat er 8 vreemde lege partities op de hard disk staan. Volgens mijn verbaasde vriend zijn die nieuw, want er stonden er voor de start van de installatie slechts 2 op: 1 voor zijn Apple OS van rond de 30 G, en 1 leeggemaakte van zo' n 10 G. Op deze laatste wil hij graag Ubuntu zetten. We weten nu niet hoe we verder moeten. Wie weet raad?
Ik weet niet hoe we de screendump van het scherm kunnen laten zien, daarom hieronder een tekstuele weergave van wat er op het scherm staat. Alvast dank, John en Philip
                                                                          partities voorbereiden

Device                                      Type         Mount point             Format              Size              Used
/dev/hda
   /dev/hda1                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda2                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda3                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda4                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda5                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda6                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda7                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda8                                                                                                    0                unknown
   /dev/hda9                                                                                                    29110 MB   28000 MB
   /dev/hda10                                                                                                  10896 MB         19 MB
free space                                                                                                       0 MB

Maak minstens ruimte voor een root partitie (" /") met ... enz.

Online

StevenD

  • Gast
Help!!! Kan iemand uit randstad a.u.b. helpen met Ubuntu op Apple?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/22, 21:52:56 »
Zoek eens hier op het forum. Ik denk ergens gelezen te hebben dat Apple vrij vreemde partities heeft. Dus het zou normaal zijn, maar ik kan mij ook vergissen.

Help!!! Kan iemand uit randstad a.u.b. helpen met Ubuntu op Apple?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/22, 22:08:37 »
Citaat van: StevenD
Zoek eens hier op het forum. Ik denk ergens gelezen te hebben dat Apple vrij vreemde partities heeft. Dus het zou normaal zijn, maar ik kan mij ook vergissen.
Hallo Steven,

Dank voor je reactie. Ik heb al op het forum gezocht, maar ik kom niet verder. Vandaar deze oproep om hulp. We kunnen echt niet verder meer.

Groet,
John

StevenD

  • Gast
Help!!! Kan iemand uit randstad a.u.b. helpen met Ubuntu op Apple?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/23, 10:38:23 »
Heb je al eens gekeken op het Engelstalige Ubuntu-forum? Daar heb je specifieke onderwerpen over Ubuntu op Apple (zowel PPC als Intel).
http://ubuntuforums.org/


Help!!! Kan iemand uit randstad a.u.b. helpen met Ubuntu op Apple?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/24, 01:44:20 »
Citaat van: StevenD
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=421922&highlight=partitions
Heb je hier iets aan?
Ik ga daar eens kijken. Bedankt voor de tip!

John