Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dj programma voor linux  (gelezen 625 keer)

Offline xena

  • Lid
dj programma voor linux
« Gepost op: 2017/11/23, 20:20:22 »
Goede avond iedereen,

Mijn kleinzoon (10 jaar)is dj fanaat en heeft al enkele kleine optredens gedaan op familie - en buurtfeesten,het probleem is echter dat zijn broer naast hem moet staan vanwege zijn serieuze dyslexie. De broer moet dus bv de naam van het liedje voorlezen. Hij volgt voor zijn probleem wel de gepaste opleiding.
Bestaat er in linux-ubuntu een programma om als dj te gebruiken maar door bv de namen van uitvoerder en naam van het stuk te veranderen door nummers.
Onthouden kan hij heel goed en wiskundig is hij ook goed onderlegd.
Heeft iemand soms ervaring met dergelijke problematiek.
Van harte bedankt voor het meedenken.

groeten,
Désiré
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Re: dj programma voor linux
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/23, 22:08:52 »
Bestaat er in linux-ubuntu een programma om als dj te gebruiken maar door bv de namen van uitvoerder en naam van het stuk te veranderen door nummers.
Hallo, ik denk dat het de snelste manier is om de nummers handmatig te hernoemen en de titel van een voorlopend nummer te voorzien, zoals in "001-yellow.submarine", ik zeg maar wat. Dat is te automatiseren.

Ik heb even gezocht naar een stuk software dat ik zelf wel eens gebruikt heb, met twee cd's/draaitafels op je scherm waarmee je fijn kon scratchen en overflows (van het huidige naar het volgende nummer) kon maken. Ik weet alleen niet meer hoe dat heette en in Synaptic zie ik iets dergelijks niet een-twee-drie, misschien dat iemand anders weet welk programma ik bedoel.

Re: dj programma voor linux
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/24, 12:40:52 »
Ik had ooit eens voor op een feestje Mixxx geinstalleerd. Stond destijds gewoon in de repos.

Steven.

Re: dj programma voor linux
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/24, 16:38:56 »
Mixxx, dat was 'm ja! Ik zie nu dat dat ding nog steeds in Synaptic aanwezig is en heb 'm weer even geïnstalleerd, maar krijg er vooralsnog geen geluid uit...

Edit. Een herstart loste dat op.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/24, 16:50:03 door Paul Matthijsse »

Offline Jenske

  • Lid
Re: dj programma voor linux
« Reactie #4 Gepost op: 2017/11/26, 23:08:16 »
D'r is inderdaad iets vreemds met die MIXX. Heb het ook al meegemaakt dat die mijn audio "vangt", waardoor die niet meer toegankelijk lijkt voor andere programma's die ook geluid zouden moeten produceren.

Ik vind het niet erg, maar soms wel een tikkeltje lastig.

Mixxx, dat was 'm ja! Ik zie nu dat dat ding nog steeds in Synaptic aanwezig is en heb 'm weer even geïnstalleerd, maar krijg er vooralsnog geen geluid uit...

Edit. Een herstart loste dat op.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: dj programma voor linux
« Reactie #5 Gepost op: 2017/11/27, 09:47:44 »
Dat Mixxx draait nu goed hier (zonder dat ik iets speciaals heb gedaan).

Terug naar de vraag van Désiré. Ik denk dat je kleinzoon een heel eind kan komen door een afspeellijst in Mixxx aan te maken (of daarvoor zijn broer in te schakelen) met artiesten en nummers waaraan een begincijfer is toegevoegd. Dan krijg je een afspeellijst met links de artiest 023.Bob Marley en daarnaast 0091.African Herbman. Is dat waarnaar je vroeg?

Re: dj programma voor linux
« Reactie #6 Gepost op: 2017/11/27, 09:52:11 »
D'r is inderdaad iets vreemds met die MIXX. Heb het ook al meegemaakt dat die mijn audio "vangt", waardoor die niet meer toegankelijk lijkt voor andere programma's die ook geluid zouden moeten produceren.
Ik ken Mixxx slechts oppervlakkig, maar wat ik op het eerst gezicht zie is dat je twee audiostreams tegelijk kunt laten klinken en daarnaast nog op een hoofdtelefoon een derde nummer kunt beluisteren. Ik denk dat het daarom is dat alle geluidskanalen worden geclaimd. Ook geldt natuurlijk dat een beetje dj tussen twee nummers door niet naar de radio gaat zitten luisteren! ;)

Offline xena

  • Lid
Re: dj programma voor linux
« Reactie #7 Gepost op: 2017/11/30, 14:51:08 »
Hallo,
Iedereen bedankt voor het meedenken,we gaan er mee aan de slag en proberen wat mogelijk is.

Groeten,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz