Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SSH wachtwoord in netwerkconnectie  (gelezen 829 keer)

SSH wachtwoord in netwerkconnectie
« Gepost op: 2013/03/04, 18:24:09 »
 Via "Persoonlijke mappen" > "Netwerk" kan ik verbinding maken met mijn STB (VU+Solo2 met OS Lynux).
Ik moet echter hier een gebruikersnaam en SSH-wachtwoord invullen en weet niet wat ik hiermee aanmoet. Mijn gebruikelijke gebruikersnaam en wachtwoord werken niet, dus moet het anders kunnen.

Kan iemand mij op weg helpen?
Bij voorbaat mijn dank,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Offline joop905

  • Lid
Re: SSH wachtwoord in netwerkconnectie
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/04, 18:29:02 »

Re: SSH wachtwoord in netwerkconnectie
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/04, 21:07:18 »
Kijk hier eens naar:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Openssh-server
Daar help je de TS niet veel verder mee, het gaat hier niet om een zelf opgezette SSH-server.

Staat er misschien meer informatie in de handleiding? Of in de vorm van een sticker op het apparaat?

Re: SSH wachtwoord in netwerkconnectie
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/04, 21:12:32 »
Cumulus 007, is dit een vraag aan mij. Zoja, dan kan ik melden dat dat niet  zo is.

Heb ik überhaupt zo'n wachtwoord en procedure nodig om eenvoudig en alleen maar bestanden tussen mijn PC en mijn STB uit te wisselen?? Dus wissel ik geen bestanden uit met mijn overbuurman, bij wijze van spreken.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: SSH wachtwoord in netwerkconnectie
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/05, 13:48:28 »
Cumulus 007, is dit een vraag aan mij. Zoja, dan kan ik melden dat dat niet  zo is.

Heb ik überhaupt zo'n wachtwoord en procedure nodig om eenvoudig en alleen maar bestanden tussen mijn PC en mijn STB uit te wisselen?? Dus wissel ik geen bestanden uit met mijn overbuurman, bij wijze van spreken.
Ja, die vraag was aan jou gericht. Ik kan je niet vertellen hoe je apparaat precies in elkaar zit betreft beveiliging, kijk dus eens in de handleiding. Op Google vind ik niet veel informatie over dit apparaat + een vast wachtwoord, dus ik denk dat het voor elk exemplaar anders is.