Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: webcam werkt niet  (gelezen 1135 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
webcam werkt niet
« Gepost op: 2010/12/05, 18:07:26 »
ik heb ubuntu geinstalleert, alles werkt behalve de webcam. een meer voorkomende klacht.
is het mogelijk om de cam weer aan de praat te krijgen of moet ik een nieuwe aanschaffen die wel op linux drivers werkt?
bijvoorbaat dank. peter .

Offline joop905

  • Lid
Re: webcam werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/05, 18:12:02 »
Welkom,
Installeer het programma Cheese eens,
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: cheese

Start het via Toepassingen -> Audio en Video -> Cheese.


grj

Offline vanmill8

  • Lid
webcam werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/05, 18:32:16 »
ja !!!   bedankt de webcam werkt uitstekend , mooi beeld !  maar nu is mijn volgende vraag, hoe krijg ik ,m werkend op amessenger of op skype ? dat is nog niet gelukt .
in ieder geval bedankt.

Offline joop905

  • Lid
Re: webcam werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/05, 20:34:28 »
Klik op het Skype-icoontje en kies Options.
Klik in het linker subvenster van het Options venster op ‘Video Devices’.
Klik op de Test button van het videovenstertje rechtsboven in het Options venster. Als de webcam goed geïnstalleerd is, dan zie je jezelf in het videovenstertje.

grj

Offline vanmill8

  • Lid
Re: webcam werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/05, 21:27:03 »
ik heb dat al gedaan, maar werkt niet . ik krijg de webcam niet geinstalleert ,deze werkt alleen in windows drivers. ik weet niet hoe deze in ubuntu geinstalleert moet worden .
is er iemand die mij kan helpen , bij voorbaat dank.
groetjes .

Re: webcam werkt niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/05, 21:38:06 »
ja !!!   bedankt de webcam werkt uitstekend , mooi beeld !

Dat lijkt mij in te houden dat hij goed werkt onder ubuntu als de webcam in cheese werkt! Zou zeggen dat hij in skype ook zou moeten werken. Joop zijn manier is ook wat hier werkt. Wat voor type webcame gaat het om? Zelf heb ik een Logitech (weet het type even niet meer) maar die wilde wel eens vreemd doen met de usb poorten. Dan werkte hij weer even niet en dan prikte ik 'm even in een ander poort en daarna weer terug en dan herkende skype de camera weer wel. Cheese had er meen ik weer geen probleem mee.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/05, 21:40:59 door Cyberneticbrain »
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Offline tigger

  • Lid
Re: webcam werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/05, 22:21:02 »
Probeer een eerst uvccapture te installeren. Daarna zou het ook in skype moeten werken. Dit was bij mij in elk het geval met een logitech webcam.
Je kan er extra pakketten luvcview bij installeren, maar uvccapture kan prima als "driver" dienen.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA