Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PCIe NC not detected  (gelezen 634 keer)

Offline Brononi

  • Lid
PCIe NC not detected
« Gepost op: 2013/04/08, 07:52:03 »
Hey,

Ik wil mijn huidige netwerkkaart (3COM 10/100) vervangen met een "TP-Link Gigabit PCIe TG-3468 Network adapter".
Voor een of de andere reden ziet ubuntu deze kaart niet.


Met lspci:
04:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 06)
05:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 02)
06:05.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905C-TX/TX-M [Tornado] (rev 74)
De realtek is mijn onbard netwerkkaart, de 3COM een apart kaartje.


De bios van mijn moederbord (MB MICRO-STAR MS-7519) heb ik reeds geupdate naar de laatste versie. Ook verving ik mijn harde schijf eventjes met een windows 7 erop, en hierop werd de netwerkkaart correct herkent. En was ook operationeel. Dus de kaart (ism moederbord/bios) werkt goed. Het enige verschil waar ik nu nog aan denk is dat ik de 3com netwerkkaart er niet had insteken bij windows. Maar vermoed dat dit geen verschil zou mogen zijn.

Enig idee waarom ubuntu de kaart niet wil herkennen?

Alvast bedankt!

Offline IHC1000

  • Lid
Re: PCIe NC not detected
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/08, 19:15:44 »
Volgens deze link schijnt hij te werken onder 12.04.2 64bits, staat niet bij of dit de nieuwe kernel  is.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2124198

Als het de nieuwe kernel is zou 12.10 het ook moeten doen.

Offline Brononi

  • Lid
Re: PCIe NC not detected
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/09, 08:04:14 »
Nope, de serverversie is een linuxmce versie. En momenteel draait deze nog op 10.04...  :'(

lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Description: Ubuntu 10.04.4 LTS
Release: 10.04
Codename: lucid

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: PCIe NC not detected
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/09, 11:30:24 »
Als hij via lspci al niet gezien wordt, dan zal er wel wat meer aan de hand zijn.

Citaat
De bios van mijn moederbord (MB MICRO-STAR MS-7519) heb ik reeds geupdate naar de laatste versie. Ook verving ik mijn harde schijf eventjes met een windows 7 erop, en hierop werd de netwerkkaart correct herkent. En was ook operationeel. Dus de kaart (ism moederbord/bios) werkt goed. Het enige verschil waar ik nu nog aan denk is dat ik de 3com netwerkkaart er niet had insteken bij windows. Maar vermoed dat dit geen verschil zou mogen zijn.
Dat lijkt mij nou juist wel een essentieel verschil. Probeer het eens in Ubuntu zonder de 3com kaart?

Offline Brononi

  • Lid
Re: PCIe NC not detected
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/21, 12:26:12 »
Als hij via lspci al niet gezien wordt, dan zal er wel wat meer aan de hand zijn.

Dat lijkt mij nou juist wel een essentieel verschil. Probeer het eens in Ubuntu zonder de 3com kaart?

Zopas even geprobeerd zonder de 3-com kaart, doch brengt niet veel verandering teweeg.
Nog steeds geen TP-link PCIe netwerkkaartje te bespeuren via lspcie...  :-[

Zijn er eventueel andere zaken die ik kan testen/doen?