Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: livestream eerste kamer  (gelezen 2145 keer)

livestream eerste kamer
« Gepost op: 2015/01/21, 12:13:42 »

Live stream video werkt niet website eerstekamer.nl

Mijn computer werkt met ubuntu 14.04.1 LTS 64 bit.

tvn@tvn:~$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID:   Ubuntu
Description:   Ubuntu 14.04.1 LTS
Release:   14.04
Codename:   trusty

Wanneer totem wordt geopend wordt de live stream niet weergegeven. Totem opent met zwart scherm en sluit dan na twee seconden af.

De live stream werkt wel met Windows 7.

Graag wil ik met ubuntu het live debat volgen op de eerste kamer. Wie weet de oplossing?
Ubuntu omdat een computer voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn en blijven.Mensen bewust maken dat open source software zoals Ubuntu en Wordpress van zeer goede kwaliteit is en beslist niet onder doet voor de vaak dure commerciele software.
Website:
www.succesverzekerd.eu

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: livestream eerste kamer
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/21, 12:14:22 »
Probeer het eens met VLC?

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/21, 12:20:10 »

Live stream video werkt niet website eerstekamer.nl

Mijn computer werkt met ubuntu 14.04.1 LTS 64 bit.

tvn@tvn:~$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID:   Ubuntu
Description:   Ubuntu 14.04.1 LTS
Release:   14.04
Codename:   trusty

Wanneer totem wordt geopend wordt de live stream niet weergegeven. Totem opent met zwart scherm en sluit dan na twee seconden af.

De live stream werkt wel met Windows 7.

Graag wil ik met ubuntu het live debat volgen op de eerste kamer. Wie weet de oplossing?
getest met vlc werkt gewoon.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/21, 13:38:34 door TopGear »
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/21, 12:25:49 »
Hallo Pjotr,
Met VLC lukt het niet dat heb ik ook geprobeerd.Maar waarschijnlijk doe ik iets fout. Hoe heb jij het werkend gekregen in VLC?
Ubuntu omdat een computer voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn en blijven.Mensen bewust maken dat open source software zoals Ubuntu en Wordpress van zeer goede kwaliteit is en beslist niet onder doet voor de vaak dure commerciele software.
Website:
www.succesverzekerd.eu

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/21, 12:43:51 »
Als ik VLC opstart wat moet ik dab doen om de stream te laten werken?
Ubuntu omdat een computer voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn en blijven.Mensen bewust maken dat open source software zoals Ubuntu en Wordpress van zeer goede kwaliteit is en beslist niet onder doet voor de vaak dure commerciele software.
Website:
www.succesverzekerd.eu

Offline Henkp

  • Lid
Re: livestream eerste kamer
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/21, 12:44:52 »
Bij mij werkt het wel met totem,
Ga naar de onderstaande site,
https://www.eerstekamer.nl/mobiel/begrip/livestream
En klik daar op deze link > https://www.eerstekamer.nl/mobiel/url/livestream_eerste_kamer

als je daar bent sla het dan op, die file komt dan in je download map te staan en daar kan je het aan klikken en dan speelt die wel af, alleen is er nu geen vergadering. Maak even een nieuwe map aan bvb Eerstekamer en plak daar die file in uit je download map. Zo heb ik het ook gedaan met de 2e Kamer zodat ik die ook altijd live kan bekijken. Dus daar heb ik de map Tweedekamer voor.

Succes,
Henk

Offline Henkp

  • Lid
Re: livestream eerste kamer
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/21, 13:16:51 »
Voor VLC,
Klik op Media en dan op Netwerkstream openen, en plak daar deze link in:> https://www.eerstekamer.nl/mobiel/url/livestream_eerste_kamer en klik dan op afspelen.


Re: livestream eerste kamer
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/21, 13:32:43 »
Bij mij werkt het ook in VLC, VIDEO.    (Ubuntu 14.04)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/21, 15:22:47 »
gewoon link copieren in vlc en het werkt :)
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline Henkp

  • Lid
Re: livestream eerste kamer
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/21, 17:45:12 »
gewoon link copieren in vlc en het werkt :)

Tja bij ons wel, maar ik hoor nog steeds niets van de TS!

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/21, 18:09:05 »
Het werkt niet op mijn computer wanneer ik Ubuntu gebruik.
Ubuntu omdat een computer voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn en blijven.Mensen bewust maken dat open source software zoals Ubuntu en Wordpress van zeer goede kwaliteit is en beslist niet onder doet voor de vaak dure commerciele software.
Website:
www.succesverzekerd.eu

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/21, 19:29:47 »
Ubuntu 14.10 vanaf externe harddisk opgestart. Vervolgens VLC met synaptic geinstalleerd. En de livestream eerste kamer geopend in VLC als stream. en alles werkt prima.

Ik ga hetzelfde uittesten in de nieuwe Ubuntu 15.04 (Vivid Vervet) Daily Build. Ik ben overigens benieuwd of die bluetooth bug van Ubuntu 14.04.1 LTS is verdwenen in 15.04.
Mijn bevindingen zal ik hier met jullie delen.


Ubuntu omdat een computer voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn en blijven.Mensen bewust maken dat open source software zoals Ubuntu en Wordpress van zeer goede kwaliteit is en beslist niet onder doet voor de vaak dure commerciele software.
Website:
www.succesverzekerd.eu

Offline Henkp

  • Lid
Re: livestream eerste kamer
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/21, 21:26:36 »
Ubuntu 14.10 vanaf externe harddisk opgestart. Vervolgens VLC met synaptic geinstalleerd. En de livestream eerste kamer geopend in VLC als stream. en alles werkt prima.

Ik ga hetzelfde uittesten in de nieuwe Ubuntu 15.04 (Vivid Vervet) Daily Build. Ik ben overigens benieuwd of die bluetooth bug van Ubuntu 14.04.1 LTS is verdwenen in 15.04.
Mijn bevindingen zal ik hier met jullie delen.

Fijn te horen dat het met 14.10 wel werkt. Maar dan is er toch echt iets goed fout met je bestaande Ubuntu. Daar het bij mij en andere wel goed werkt. En ook met Mint 17.1 Rebecca 64Bit.
Maar ik blijf dit volgen.  =D

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/21, 22:12:54 »
Bij mij werkt het wel met totem,
Ga naar de onderstaande site,
https://www.eerstekamer.nl/mobiel/begrip/livestream
En klik daar op deze link > https://www.eerstekamer.nl/mobiel/url/livestream_eerste_kamer

als je daar bent sla het dan op, die file komt dan in je download map te staan en daar kan je het aan klikken en dan speelt die wel af, alleen is er nu geen vergadering. Maak even een nieuwe map aan bvb Eerstekamer en plak daar die file in uit je download map. Zo heb ik het ook gedaan met de 2e Kamer zodat ik die ook altijd live kan bekijken. Dus daar heb ik de map Tweedekamer voor.

Succes,
Henk


Heb het bij wijze van test even getest en werkt prima hier volgens jou instructies. Bestand opgeslagen, geopend met VLC en het werkt :) ElementaryOS Freya hier, welke gebaseerd is op 14.04

Offline Henkp

  • Lid
Re: livestream eerste kamer
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/22, 00:06:23 »
@Vistaus, fijn dat je het even getest heb. En het mooie van VLC is dat je het dan ook nog eens tegelijk op kan nemen, dat kan wel eens makkelijk zijn!  =D =D

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/22, 14:20:10 »
Ubuntu 15.04 geinstallerd op een externe harddisk en daarna VLC geinstalleerd.
Vervolgens naar http://www.eerstekamer.nl/begrip/livestream wanneer ik op de link bekijk debat klik wordt automatisch Totem geopend en het werkt prima.
Ubuntu omdat een computer voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn en blijven.Mensen bewust maken dat open source software zoals Ubuntu en Wordpress van zeer goede kwaliteit is en beslist niet onder doet voor de vaak dure commerciele software.
Website:
www.succesverzekerd.eu

Offline Henkp

  • Lid
Re: livestream eerste kamer
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/22, 16:01:31 »
Ubuntu 15.04 geinstallerd op een externe harddisk en daarna VLC geinstalleerd.
Vervolgens naar http://www.eerstekamer.nl/begrip/livestream wanneer ik op de link bekijk debat klik wordt automatisch Totem geopend en het werkt prima.

Maar dan blijft het toch heel vreemd dat het bij u niet werkt op Ubuntu 14.04.1 LTS!!

Re: livestream eerste kamer
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/22, 18:59:24 »
Inderdaad is het merkwaardig dat het niet werkt op mijn huidige Ubuntu 14.04.1 configuratie (64 bit).  Ik ga dit weekend verder zoeken naar de oorzaak.

De ubuntu versie die ik gebruik:

tvn@tvn:~$ lsb_release -a

Distributor ID:   Ubuntu
Description:   Ubuntu 14.04.1 LTS
Release:   14.04
Codename:   trusty

De kernel die ik gebruik:

tvn@tvn:~$ uname -r
3.13.0-44-generic


Ubuntu omdat een computer voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn en blijven.Mensen bewust maken dat open source software zoals Ubuntu en Wordpress van zeer goede kwaliteit is en beslist niet onder doet voor de vaak dure commerciele software.
Website:
www.succesverzekerd.eu