Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ver is Touch?  (gelezen 11835 keer)

Hoe ver is Touch?
« Gepost op: 2017/03/24, 17:54:03 »
Ik vraag me af hoe ver touch is? Werkt dat ondertussen allemaal al een beetje? Whatsapp??

Touch heeft altijd mijn interesse gehad, maar ik zat te wachten tot de kinderziektes verdwenen zijn. En dat whatsapp werkt.

Ik vraag dit want ik ben inmiddels flink pissed.
Mijn android phone MOEST voor de zoveelste keer weer eens iets updaten van google. En dat heeft er voor gezorgd dat heel mijn telefoon vastgelopen is.
Zelfs een harde reset lukt niet meer. Ik krijg geen mogelijkheid meer terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Op internet overal "Ja, bekend probleem, door google update. Even de update ongedaan maken en het is opgelost." is het advies online.
MAAR IK KOM MIJN FOON NIET MEER IN!!  >:(

Wat zou ik toch graag touch er op zetten!!  :| Maar ja, de kudde wil whatsappen gevangen in het web genaamd google.  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2017/03/25, 20:40:59 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/24, 18:41:13 »
Kan je geen harde reset van je telefoon doen mbv de hardware toetsen?
Even googlen op je telefoon toe en hard reset..

Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/24, 19:30:59 »
Kan je geen harde reset van je telefoon doen mbv de hardware toetsen?
Even googlen op je telefoon toe en hard reset..

Bedankt voor je betrokkenheid Valk.

Ik weet hoe een harde reset moet. Meer dan genoeg gedaan.
Maar bij de harde reset komt niet de optie 'factory preset'.
In een andere (minder) harde reset komt de optie 'recovery' maar deze doet niets. En hier de optie 'snelle boot' doet ook niets.
Op internet hebben ze het over "google play store update verwijderen" en  "terug naar fabrieksinstellingen" in het android menu ..... maar ja, hoe doe je dat als je je foon niet in komt.
Hij start op maar komt in een lus van foutmeldingen van 'Het proces com.android.systemui is gestopt' en 'Het proces com.android.phone is gestopt'. Mijn android is gewoon naar de klote geholpen.
De telefoon zit helemaal vast! Ik kan niets.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/25, 20:40:33 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/24, 19:47:07 »
Ik ben wel klaar met google android. Ik zou graag naar Touch gaan. De vastgelopen telefoon is op zich nog gewoon prima snel met voldoende ruimte.
Maar is Touch inmiddels een beetje zijn kinderziektes voorbij en werkbaar geworden??
Werkt daar whatsapp inmiddels? Werkt daar Telegram of Signal? Skype? OsmAND?
« Laatst bewerkt op: 2017/03/25, 20:41:23 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/25, 20:42:40 »
Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar ik ben er weer in.
Het is allemaal nog niet zoals het hoort, maar ik kan in elk geval weer bij het een en ander en verwacht dat ik er wel een eind doorheen kom.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

youpie123

  • Gast
Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/03/26, 04:39:31 »
Erg jammer dat Ubuntu Touch/Phone maar heel langzaam vooruit komt. Ik dacht eigenlijk dat je het op iedere willekeurige smartphone zou kunnen installeren maar helaas  :'(

Kortom, ik heb dus geen smartphone... heel even zo'n Google Android Samsung Galaxy nogwat gehad maar dat vond ik dus echt 3 x nix.  Trouwens, dat gepiel met die kleine schermpjes, toetsjes en dat pokkengeluid van die krengen...... nee, niets voor mij  =D

Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/03/26, 12:38:17 »
Erg jammer dat Ubuntu Touch/Phone maar heel langzaam vooruit komt. Ik dacht eigenlijk dat je het op iedere willekeurige smartphone zou kunnen installeren maar helaas  :'(

Kortom, ik heb dus geen smartphone... heel even zo'n Google Android Samsung Galaxy nogwat gehad maar dat vond ik dus echt 3 x nix.  Trouwens, dat gepiel met die kleine schermpjes, toetsjes en dat pokkengeluid van die krengen...... nee, niets voor mij  =D

Is dit iets  voor jou? 
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

youpie123

  • Gast
Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #7 Gepost op: 2017/03/26, 20:57:37 »
Is dit iets  voor jou?
Helemaal top, daar kan je ook nog mee bellen  =D =D =D

Re: Hoe ver is Touch?
« Reactie #8 Gepost op: 2017/03/27, 12:55:15 »
Kortom, ik heb dus geen smartphone... heel even zo'n Google Android Samsung Galaxy nogwat gehad maar dat vond ik dus echt 3 x nix.  Trouwens, dat gepiel met die kleine schermpjes, toetsjes en dat pokkengeluid van die krengen...... nee, niets voor mij  =D

Op zich ben ik er best over te spreken. Al tientallen jaren gebruik ik mijn mobiele telefoon veel meer voor 'administratieve handelingen' (email, agenda, docs, fax, fotokopie) dan voor bellen. En een smartphone biedt hier tot nu toe de ultieme mogelijkheden. Voor mij is het meer een broekzaktablet waar je toevallig ook nog mee kunt communiceren. En dit bevalt mij prima.
Wat mij vooral dwars zit is dat die makkelijke technieken ook het schenden van je privacy makkelijker maakt, wat op zijn beurt dan weer allerhande hinderingen met zich mee brengt (doorlopend updaten, conflicterende software).  :|
« Laatst bewerkt op: 2017/03/27, 12:56:51 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore