Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ook hier een Dual Boot vraag  (gelezen 594 keer)

lordwodan

  • Gast
Ook hier een Dual Boot vraag
« Gepost op: 2007/09/07, 11:07:52 »
Ha!

Ik heb met redelijk succes Xubuntu Feisty op mijn laptop gezet, naast XP HOME.

Tijdens de installatie twijfelde ik even over het partitioneren maar ik had zoiets van "what the hell" en koos voor handmatige indeling.

De install vond 2 partities (hda1 en hda5) een aan de vrije ruimte te zien moest ik hda5 hebben.

/ gemaakt, EXT3, 8000mb
SWAP, swap, 500 mb

Tijdje gewacht en voila, ik heb dualboot. Allemaal leuk

Maar Feisty is niet vooruit te schoppen. Starten van de Live-CD gaat sneller. Ook staat hij mij niet toe om de restricted drivers te activeren voor de Nvidia-kaart in de laptop. Verder heb ik de hints op dit forum doorgenomen en bv in /etc/network/interfaces de nodige zaken verwijderd.

Verdere suggesties?

Oh ja, het is een Sony Vaio PCGFR105, AMD AThlon XP 2000+ (laat dat XP toch geen belemmering zijn he....) 256MB intern. Nvidia Geforce4 420 TVOUT

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Ook hier een Dual Boot vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/07, 12:03:41 »
Het enige dat ik kan bedenken is iets met geheugen of disk IO niet jofel. Kijk in je /var/log/messages of er iets in staat dat je niet vertrouwd. Of laat het volgende commando een paar minuten draaien (Ctrl-C om te stoppen):

vmstat 5

Ook met "top" kun je een goed idee krijgen van de systeem performance. Van de disk indeling zelf zou het niet af kunnen hangen, maar ik heb wel es meegemaakt dat een systeem extreem langzaam werd omdat de disk aan het doodgaan was (veel IO retries dus). Maar dat moet je in /var/log/messages zien.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

lordwodan

  • Gast
Ook hier een Dual Boot vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/07, 12:11:07 »
whaah, fijne gedachten....

Maar XP loopt redelijk!

lordwodan

  • Gast
Ook hier een Dual Boot vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/07, 12:17:34 »
OOPS

Even Speedfan geinstalleerd op XP en gekeken bij S.M.A.R.T.

Fitness.... nul komma nul

GRRRR