Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iphone 4S...  (gelezen 6588 keer)

Iphone 4S...
« Gepost op: 2011/10/05, 13:52:59 »
Ik zat gisteravond te discussiëren met wat vrienden over welke telefoon beter is.. 1 zei ja ik ga de Iphone 4S kopen dus ik zo van jonge je moet anders dan maar wachten tot de Iphone 5 uit komt en die wordt volgende week gepresenteerd. Wat ik over het hoofd had gezien, was dat IOS 5 volgende week uitgebracht wordt. Vandaag zit ik beetje rond te sturfen en kwam ik dus achter dat er helemaal geen Iphone 5 is maar de Iphone 4S.

Ik dus even alles gelezen en kreeg bijna zo een gezichtsuitdrukking " XD ". Zij hebben zo geheimzinnig over de nieuwe Iphone gedaan, maar dat ding is ver achter de concurrentie aan. Nu begrijp ik dan ook waarom Apple Samsung aanklaagt. Zij kunnen innovatie NIET bijbenen. Steve Jobs heeft dat blijkbaar ook op tijd gezien en is dus niet gaan wachten tot einde van het jaar hahahha. Ik bash ze echt niet, maar als je met gezond verstand ernaar kijkt kom je uit op deze zelfde conclusie als ik. Verwachten zij nou echt dat de nieuwe Iphone zelfde verwachtingen zou brengen als de oudere versies??

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/05, 14:53:07 »
Tja dat komt mede door hoe Apple werkt.
Apple heeft als strategie herkenbaarheid door vormgeving en kleur.
Daarnaast teren ze op hun merk naam en willen ze zo aan de top blijven en om dat vast te houden, kunnen ze niet 10 verschillende telefoons en 6 tablet's uit brengen. De herkenbaarheid komt dat niet ten goede.
Ze hebben met de 4S weer voor herkenbaarheid gekozen en alleen de spec's gelijk getrokken met de rest voor zolang dat duurt.
Ze hoeven tot op een bepaalde hoogte ook niet de beste spec's te hebben omdat ze voornamelijk op het principe van image werken.
De Apple producten zijn herkenbaar en als je dus iemand ziet met een Apple product dan herken je dat gelijk als een Apple product.
Hoelang dit nog zo door zal gaan, zal ook af hangen van hoe ver ze achter op raken en aan hoe populair de andere telefoons en tablet's worden. De herkenbaarheid zal dan wel blijven maar je zult dan een andere verhouding zien waardoor het meer en meer naar de achtergrond verdwijnt.
Dit kan leiden tot een vertraagde groei wat uiteindelijk zal stagneren en terug lopen als ze met de spec's te ver achterop gaan lopen. Zolang dat verschil niet te groot is, is het geen probleem maar als het verschil groter word, dan zal het aantal gebruikers sneller stagneren met een nog grotere kans op afname.
Dit geld ook voor de tablet en daar speelt de prijs ook mee.
Het is dus ook kijken naar wat de tablet van Amazon doet en wat de concurrentie doet met de prijs.

Maar over de spec's denk ik dat ze goed op moeten letten want Samsung heeft de volgende Galaxy S al weer bijna klaar liggen en die worden met de versie populairder.
Niet alleen door de vorm maar ook door de spec's. Je hebt altijd een groep die de beste spec's willen hebben. Die groep zorgt ook voor reclame voor je product.
Wel op een andere manier dan door herkenning. Hier gaat het dan om het geen wat je product kan en als dat verschil groot is dan krijg je meer concurrentie op spec's in plaats van vormgeving.

Vormgeving, spec's en prijs zijn de 3 dingen die belangrijk zijn en je kunt je 1 mindere permitteren in mindere maten maar als er 2 slechter zijn dan de concurrentie, dan is dat niet goed en kan het zo zijn dat je het niet red met je product.

We zien wel wat de 4s doet.
Ik denk dat het minder gewild zal zijn dan de 4 omdat de vormgeving gelijk is gebleven.
Spec's spelen bij deze een kleinere rol en ook vooral omdat het een update is om nu gelijk te zijn met de concurrentie voor zolang het duurt.

Ik denk dat de strategie van Apple ze uiteindelijk op zal breken en dat de ontwikkeling van de concurrentie er uiteindelijk voor zorgt dat Apple op die platformen ook weer de 2de fiool gaat spelen.



Re: Iphone 4S...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/05, 15:13:17 »
Ik denk dat Apple zich ook meer en meer focust op de nieuwe software iOS5, ipv de nieuwe hardware.

Eigenlijk is de software ook het enige dat de gemiddelde consument echt boeit. Dus ik denk niet dat dit zo'n slechte keuze is..

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/05, 16:33:45 »
Nee het is de werk wijze van Apple en niet dat ze zich meer richten op de software.
De software ontwikkeling gaat niet ten koste van de hardware ontwikkeling.
De ontwikkeling hangt ook van elkaar af, als namelijk de hardware ontwikkeling stil staat dan zal uiteindelijk ook de software ontwikkeling stil komen staan omdat je op een bepaald moment tegen beperkingen aan loopt.
Voor bepaalde dingen in je software heb je bepaalde hardware eisen nodig.
Hoe hogere spec's de hardware heeft, hoe meer men kan met de software en hoe meer dingen men er op kan zetten die de gebruiker aan zal spreken.

Apple lag voor op de rest omdat ze eerder het geen in productie namen en ze er met iOS op voorbereid waren.
Google en de fabrikanten hebben daarop een inhaalslag moeten maken en dat kost wat tijd maar ze hebben doordat ze niet afhankelijk zijn van een jaarlijkse uitgave van een nieuw model, de kans om dat gat te dichten en zo een voorsprong op te bouwen.
Veel hogere spec's zijn er nog niet en als volgende maand het betaalbaar word om een quadcore te gebruiken dan komen de fabrikanten met zo'n toestel en heeft Apple een grote achterstand die ze ze nog wel even zullen hebben omdat je weer moet wachten op het volgende model en niet omdat ze het niet zouden kunnen maar puur omdat ze niet om de zoveeltijd een nieuw model op de markt willen brengen.

De marketing zit bij Apple heel anders in elkaar dan bij de andere fabrikanten.
Daar halen ze ook een groot deel van hun succes uit maar is ook weer een rede waarom ze op de pc markt nooit die successen hebben gehaald als dat andere fabrikanten dat wel deden.

Je ziet de groei al minder worden bij de telefoons omdat de markt aan het veranderen is.
Men wil sneller, meer opties en mooiere toestellen en als een fabrikant in Juni met een mooie telefoon komt en je abonnement is afgelopen, dan neemt men die en wacht niet tot een andere fabrikant in Oktober een keer komt met een telefoon waarvan het nog maar afwachten is of ze dezelfde spec's hebben en als het zo is waarom dan wachten als je het dan al kan hebben.

Een andere aspect is dat Apple een hype is op het moment en dat het zelfs op de telefoon gedeelte af begint te nemen met de hype en dat men meer naar alternatieven gaan kijken.
Kijk naar Nokia, dat was eigenlijk het merk wat je moest hebben om 2 redenen, het uiterlijk van de telefoon en het was degelijk.
Nu zijn ze traag en lopen achter de feiten aan. Apple gaat die richting ook op al hebben ze nooit de naam degelijk gehad zoals Nokia die heeft en nog heeft.
Wel beginnen ze nu achterop te raken en ondanks de reputatie gaat men toch voor het andere merk.
Hoe lang doet men nu met een telefoon. 1 jaar hooguit 2 jaar, uitzonderingen daar gelaten maar al die smartphone gebruikers willen na hun abonnement weer een nieuwe snellere telefoon met nog meer opties er op. Je moet als fabrikant dus ook blijven werken aan de ontwikkeling om voorin mee te blijven doen en Samsung is een voorbeeld daarin en het is niet voor niets dat Google weer voor Samsung heeft gekozen voor hun Nexus toestel.


Re: Iphone 4S...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/05, 16:39:00 »
"De Apple producten zijn herkenbaar en als je dus iemand ziet met een Apple product dan herken je dat gelijk als een Apple product. "

Dat vind ik een discutabel punt. Zodra ik iemand zie met een Motorola-product herken ik dat gelijk als een Motorola. Ook met HP bijv. Er zijn wel uitzonderingen, zoals die duizend-in-een-dozijn HTC's en Samsung's, maar er zijn genoeg andere merken die je op dezelfde manier kunt herkennen als bij een Apple-product.

"Maar over de spec's denk ik dat ze goed op moeten letten want Samsung heeft de volgende Galaxy S al weer bijna klaar liggen en die worden met de versie populairder."

En Motorola komt op datzelfde moment als de SIII met een 4,7 inch-telefoon. Niet dat dat nou zo boeiend is, maar er is er maar eentje die ook zo'n gigantisch scherm heeft, dus bekendheid geeft het wel.

"Het is dus ook kijken naar wat de tablet van Amazon doet en wat de concurrentie doet met de prijs."

*kuch* Sony Tablet S, Motorola Xoom ME, Motorola Xoom 2, Toshiba nogwata *kuch*
Ook die kunnen voor verschil gaan zorgen. Helemaal omdat die Sony-tablet ook Playstation-games kan spelen. Dat is ideaal, onderweg PS-games spelen op een 10,1 inch-scherm.

"Hoe hogere spec's de hardware heeft, hoe meer men kan met de software en hoe meer dingen men er op kan zetten die de gebruiker aan zal spreken."

Dat gaat niet helemaal op. Bijv. E17 (ja, ik weet dat jij het niet prettig vindt, maar het gaat om het principe) kan al draaien met 16 MB op een smartphone. Dus op het moment dat jij dan 128 MB in een smartphone stopt en daar E17 oppleurt dan heb je een beest van een smartphone in theorie dan.
Nu weet ik wel dat dat niet zo snel zal gebeuren, maar om maar even aan te geven dat het niet perse ligt aan dat de hardwarespecs ontieglijk hoog moeten zijn om meer met de software te kunnen. Dat ligt voornamelijk aan de opbouw van het systeem. Zo zie je dat bijv. ook met GNOME vs KDE. Of Win vs Linux. Om Windows 7 lekker te kunnen draaien zul je al 1 GB nodig hebben. Bij bijv. Xubuntu maar 512 MB. Bijv. webOS ook.
Zo ook met telefoons. Hardware zegt dus geen reet. Het is maar net hoe de software is opgebouwd en functioneert.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/05, 16:44:32 door Vistaus »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/05, 17:40:13 »
Vistaus, het gaat om herkenning van een product.
Zo is het ook met kleding en andere producten waarbij herkenning belangrijk is. Nike heeft niet voor niets het logo groot op de schoenen staan waar Adidas duidelijk de 3 strepen heeft staan.
Dat is reclame en als veel mensen zichtbaar zijn met jou producten, dan is dat buiten herkenning ook reclame.
Het is dus niet alleen Apple die dat doet maar iedere fabrikant en daarom wil Apple ook niet dat andere producten op die van hun lijken.
Het is dus niet een discutabel punt maar een feit.

Even voor jou Vistaus ik gebruik Samsung als voorbeeld en niet omdat ik de anderen minder zou vinden of wat dan ook maar puur als voorbeeld. Ik ga niet 100 merken neerzetten als het ook met 1 voorbeeld kan. Het is niet dat ik jou merk minder vind omdat ik het niet noem.

Vanwaar die kuch? Je kunt dan wel met andere voorbeelden komen maar ik heb het hier over de prijs en niet over wat ze kunnen.
Het is ver weg de goedkoopste tablet die met de spec's makkelijk kan concurreren en aan de verkoop van de HP tablet te zien, doet de prijs er zeker toe of niet dan Vistaus!
Ja die andere kunnen ook het verschil gaan maken maar in deze is het prijsverschil hoogst waarschijnlijk de grootste meerwaarde.
Liggen ze al net als bij Apple voor de deur voor een Xoom2 en dergelijke?
Sorry maar tot nu toe is er niemand in geslaagd, dat te evenaren of om ook maar in de buurt te komen. Op de telefoon markt is op dit moment de Galaxy S2 de enige die richting de i-phone gaat kwa aantallen en dan liggen ze nog gigantisch achter.

Hogere spec's maken wel degelijk uit.
Kijk ook naar de software die ze in E17 gebruiken. Zet op een oude pc E17 en dan zet er de laatste software op voor foto bewerking en dergelijke.
Dat werkt niet omdat ook de software in E17 uitgekleed is om te kunnen draaien en om sneller te maken.
Wil je meer dan moet je ook meer bieden met hardware.
Je ziet dit bij pc's heel goed. Wil je bepaalde grafische dingen doen dan heb je ook de hardware nodig die het aan kan en bij telefoons wil men een vloeiende en plezierige omgeving maken waarbij je direct bij alles kan en je niet lang moet zitten wachten tot iets geladen is. Alles moet snel en soepel werken en als je meer wilt bieden, dan moet je, je hardware verbeteren. Ook dat is een feit.

Lees de volgende keer beter en kom tevens met argumenten die ergens over gaan want buiten alleen maar commentaar te geven waarvan ook niets bijbrengt aan het geen waar het hier over gaat en veelal overbodig wat je had kunnen voorkomen door te lezen dan er over na te denken en het proberen te begrijpen.
Ja is moeilijk en als er iets staat wat je niet begrijpt maar vraag het dan in plaats zogenaamd slim te zijn want tot nu toe is daar niets van te merken dat je dat ook bent.

Zeg weer iets wat ik straks aan hem uit moet leggen. :(

Re: Iphone 4S...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/05, 20:38:29 »
"Dat werkt niet omdat ook de software in E17 uitgekleed is om te kunnen draaien en om sneller te maken."

Noem 1 ding wat je niet grafisch met E17 kan. Ik kan er zelfs geavanceerde dingen mee doen. En fotobewerking gaat prima met E17. Zelfs op dat lappie uit de jaren 90 wat hier draait dus dat zegt heel wat. Natuurlijk gaat het sneller op mijn desktop.

Maar laat van die software i.c.m. specs maar zitten, want je snapt mijn hele punt gewoon niet. We hebben het er in rl nog wel een keer over, dan kunnen we elkaar vast beter begrijpen.

Re: Iphone 4S...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/05, 21:09:26 »
mag ik even vragen wat E17 te maken heeft met de Apple iPhone?


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/05, 21:26:34 »
O kun je de nieuwste spellen spelen op je oude laptopje met E17?
Want dat beweer je nu eigenlijk en als dat zo is pak ik hier een oude p3 en zet ik er E17 op en kan ik alles waar op de doos staat dat je minimaal een i3 voor nodig hebt, op mijn p3 met E17 draaien.
Zal de bedrijven bellen dat ze de tekst op de doos moeten aanpassen dat als je Windows en dergelijke draait, dat je een i3 nodig hebt maar draai je E17 dan kun je ook met je XT'tje alles probleem loos draaien.

Vistaus het besturingssysteem zorgt er voor dat je iets kunt doen met je pc, de hardware bepaald wat je kunt en hoe snel het gaat.
Dus of je in 1080 video op kunt nemen of niet, welke programma's (spellen en andere dingen) je kunt draaien.
Ja je kunt het op een trager systeem maar men heeft bepaalde verwachting's patronen van een telefoon.
Alles moet snel laden ofwel als met een applicatie aan klikt moet het gelijk laden en werken.
Betere graphics in spellen.
Betere opname kwaliteit van de camera met een hogere resolutie en hogere frame rate.
Alles moet vloeiend werken.

Men zit niet te wachten op een nieuw besturingssysteem waarbij de hardware het zelfde blijft en dat dus tot beperkingen blijft leiden.
Ja je kunt dan ook alles wat je op een sneller systeem kunt maar niet op dezelfde resolutie, snelheid en kwaliteit.

Vraag het anders aan je leraar of die het uit wil leggen want blijkbaar is dit te moeilijk voor jou om te snappen.
Had dat ook al met de HP touch met de Dollar en en Euro.

mag ik even vragen wat E17 te maken heeft met de Apple iPhone?

Dat is iets waar Vistaus weg van is en op alle manieren reclame voor probeert te maken, ofwel sluikreclame.
Heeft totaal niets met het onderwerp te maken waar het hier over gaat en staat totaal los van de discussie maar ik krijg het hem niet uitgelegd.
Misschien kan jij een poging wagen om het hem duidelijk te maken.

Re: Iphone 4S...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/05, 21:43:21 »
Die HP TP was een heel ander verhaal. Dat was verwarring van beide kanten.

"Dat is iets waar Vistaus weg van is en op alle manieren reclame voor probeert te maken, ofwel sluikreclame."
Hoezo sluikreclame? Waarom noemde ik dan LXDM en Xubuntu? Ik ben absoluut geen fan van LXDM en Xubuntu, maar toch noemde ik ze. Dus helaas emiel, dit keer gaat je punt toch echt niet op.
Daarbij gebruik ik 11.10 Unity.

"en zet ik er E17 op en kan ik alles waar op de doos staat dat je minimaal een i3 voor nodig hebt, op mijn p3 met E17 draaien."

Kijk, nu ga je weer verwarring zaaien. Een P3 is toch echt iets anders dan dat oude laptoppie van mij. Mijn oude laptoppie heeft bij lange na geen P3 of wou jij zeggen dat ze begin jaren 90 al P3 hadden uitgevonden ??? Dat is dus sowieso appels met peren vergelijken. Maar als je een goede CPU-kloksnelheid hebt en een redelijke videokaart, dan kun je met P4+E17 de nieuwste spellen spelen. Maar dan nog noemde ik E17 richting smartphones en tablets, dus P3/P4/i3 heeft daar geen bal mee te maken.

"Alles moet snel laden ofwel als met een applicatie aan klikt moet het gelijk laden en werken."

En dat heeft te maken met wat? Waarom denk je dat Xubuntu met 512 MB dingen net zo vloeiend opent als Windows met 1 GB? Minder RAM, maar wel net zo vloeiend. Dat bedoel ik dus: hardware heeft er wel mee te maken, maar zegt niet alles. Mijn moeder kan op haar Motorola Defy Sprinkle HD spelen terwijl die eigenlijk Tegra2 nodig heeft (Tegra2=dual core, Defy=niet dual-core). Maar het speelt net zo vloeiend. Als je dan perse je punt erdoor wil douwen, verklaar dat dan maar eens waarom de Defy dat net zo vloeiend speelt met niet eens dual-core terwijl dat een vereiste is voor die game.

"Vistaus het besturingssysteem zorgt er voor dat je iets kunt doen met je pc, de hardware bepaald wat je kunt en hoe snel het gaat."

Bepaalt die hardware ook dat KDE 400 MB slurpt en E17 maar 30 MB? Bepaalt die hardware ook dat Android 3.0 500 MB verbruikt en webOS slechts 400 MB?
Er bestaat namelijk ook zoiets als softwareoptimalisatie. En dat is wat ik je probeer duidelijk te maken. Als de software niet geoptimaliseerd is, dan kan de hardware nog zoveel doen, maar het wordt er niet vloeiender op.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/05, 22:20:48 »
Ben jij echt zo dom of doe je maar net of?
Lees wat er staat en leer begrijpen. Dan andere was miskomunicatie 1 richting op omdat jij niet leesde wat er stond.
Niet van beide kanten maar van 1 kant.

Vistaus lees eerst ga dan kijken of je het begrijpt en als dat niet zo is, reageer dan niet.

Ik ga het niet eens meer proberen uit te leggen want je laatste reactie is weer een reactie van ik heb niet gelezen en begrepen wat er bedoelt word.

Re: Iphone 4S...
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/05, 22:24:19 »
Dus softwareoptimalisatie bestaat niet? Goed, fijne dag nog met je Windows die 32 GB RAM nodig heeft om lekker te kunnen draaien! Als het toch niet bestaat, dan zou iedereen nu supercomputers moeten hebben om de enorme hoeveelheid niet-geoptimaliseerde software te moeten draaien.

En dat van die dollars en euro's was wel van 2 kanten, want erik1984 en tiempjuuuh begrepen precies wat ik bedoelde. Dus wel 2 kanten.

Verder ga ik hier niet meer op in, want discussiëren met jou heeft geen zin. Misschien begrijp ik soms wel eens iets verkeerd, maar jij begrijpt mij net zo hard niet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/05, 22:31:11 »
Ja wat jij bedoelde en dat begreep ik ook maar dat was niet wat er bedoeld werd.
Wel een heel verschil.

Je hebt het over totaal anderen dingen dan dat er bedoeld word.
Waar je het nu over hebt, gaat het helemaal niet over.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Iphone 4S...
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/06, 06:20:30 »
Jippieee, flamewar ;D

Re: Iphone 4S...
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/06, 11:18:07 »

Re: Iphone 4S...
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/06, 11:19:40 »
Zullen we het beschaafd houden en niet op de man spelen? ;)
En nu weer on-topic.

Dank.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Iphone 4S...
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/06, 11:29:59 »
Met iPhone zul altijd wel op dingen stoten die niet werken, of nauwelijks.

De 5 (of 4S) is enkel maar bedoeld voor marketing niet zozeer omwille van het innovatieve.

Ik blijf erbij: NOOIT koop ik een iPhone, zelfs gratis moet ik hem niet.

Er zijn veel betere en volwaardige alternatieven. Ik heb zelfs een Chinese site gevonden die clonen verkopen met betere spec's en identiek eruit zien als de iPhone 4 . Ik wil maar zeggen: houdt uw geld in uw portemonnee.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/06, 18:46:42 »
Met iPhone zul altijd wel op dingen stoten die niet werken, of nauwelijks.

De 5 (of 4S) is enkel maar bedoeld voor marketing niet zozeer omwille van het innovatieve.

Ik blijf erbij: NOOIT koop ik een iPhone, zelfs gratis moet ik hem niet.

Er zijn veel betere en volwaardige alternatieven. Ik heb zelfs een Chinese site gevonden die clonen verkopen met betere spec's en identiek eruit zien als de iPhone 4 . Ik wil maar zeggen: houdt uw geld in uw portemonnee.

Mee eens.

Hier komt het er ook niet in.


Re: Iphone 4S...
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/06, 20:32:37 »
Hier ook niet. Zelfs niet gratis. Zelfs niet al zouden ze me een reis naar Japan erbij geven. Nou, hoewel, dan misschien wel. Verkoop ik die iPhone achteraf gewoon :evil:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/06, 21:20:15 »
Hier ook niet. Zelfs niet gratis. Zelfs niet al zouden ze me een reis naar Japan erbij geven. Nou, hoewel, dan misschien wel. Verkoop ik die iPhone achteraf gewoon :evil:

Hahaha ik zou de reis aannemen en de telefoon gelijk weg gooien.

Re: Iphone 4S...
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/07, 16:35:16 »
Waarom? Ik zei al: ik neem hem aan en verkoop hem. Verdien ik er tenminste nog wat mee :evil: Kan hem trouwens rechtstreeks in Japan verkopen, verdien ik meer aan want de Yen staat op dit moment hoger dan de Euro :P

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/07, 17:38:52 »
In China hoef je hem niet proberen te verkopen.
Daar maken ze die dingen en daar zijn ze er al ziek genoeg van.

De nieuwe Google telefoon ziet er ook goed uit en is zeker een mooie telefoon met mooie spec's.

Re: Iphone 4S...
« Reactie #22 Gepost op: 2011/10/08, 11:57:42 »
@emiel: Daarom zei ik ook Japan ;)

Offline queenfan

  • Lid
Re: Iphone 4S...
« Reactie #23 Gepost op: 2011/10/08, 22:37:17 »
Tja dat komt mede door hoe Apple werkt.
Apple heeft als strategie herkenbaarheid door vormgeving en kleur.
Daarnaast teren ze op hun merk naam en willen ze zo aan de top blijven en om dat vast te houden, kunnen ze niet 10 verschillende telefoons en 6 tablet's uit brengen. De herkenbaarheid komt dat niet ten goede.
Natuurlijk willen ze herkenbaar zijn Sony, Philips, HP, enz. welk merk streeft dit niet na????? En wat is er mis met het aan de top blijven (wat ze niet zijn). Zij hebben een lijn en daar houden ze zich aan vast een OS die gebruiksvriendelijk is waardoor opa en oma er ook mee over weg kan en qua vormgeving idem.


Ze hebben met de 4S weer voor herkenbaarheid gekozen en alleen de spec's gelijk getrokken met de rest voor zolang dat duurt.
Ze hoeven tot op een bepaalde hoogte ook niet de beste spec's te hebben omdat ze voornamelijk op het principe van image werken.
Apple heeft nog nooit mee gelopen met de specs maar doordat het een gesloten systeem is wordt hardware en software op elkaar aangesloten zodat de consument weinig tot geen problemen onder vindt en dat het werkt out of thé box.

Ik gebruik naast mijn Ubuntu laptop ook een MacBook Pro beide heerlijk om mee te werken maar voor de leek werkt OSX toch beter, dat is iet erg maar wel iets waar Apple op in speelt simpel en het werkt gewoon. Ik raad nooit Linux aan aan mijn ouders, een Mac wel.

De Apple producten zijn herkenbaar en als je dus iemand ziet met een Apple product dan herken je dat gelijk als een Apple product.
Hoelang dit nog zo door zal gaan, zal ook af hangen van hoe ver ze achter op raken en aan hoe populair de andere telefoons en tablet's worden. De herkenbaarheid zal dan wel blijven maar je zult dan een andere verhouding zien waardoor het meer en meer naar de achtergrond verdwijnt.
De marktaandeel groeit nog steeds en daarbij in Nederland is iOS de grootste.

Dit kan leiden tot een vertraagde groei wat uiteindelijk zal stagneren en terug lopen als ze met de spec's te ver achterop gaan lopen. Zolang dat verschil niet te groot is, is het geen probleem maar als het verschil groter word, dan zal het aantal gebruikers sneller stagneren met een nog grotere kans op afname.
Dit geld ook voor de tablet en daar speelt de prijs ook mee.
Het is dus ook kijken naar wat de tablet van Amazon doet en wat de concurrentie doet met de prijs.
Wat een onzin de Amazon tablet kan je niet vergelijken is zo uitgekleed.

Maar over de spec's denk ik dat ze goed op moeten letten want Samsung heeft de volgende Galaxy S al weer bijna klaar liggen en die worden met de versie populairder.
Niet alleen door de vorm maar ook door de spec's. Je hebt altijd een groep die de beste spec's willen hebben. Die groep zorgt ook voor reclame voor je product.
Wel op een andere manier dan door herkenning. Hier gaat het dan om het geen wat je product kan en als dat verschil groot is dan krijg je meer concurrentie op spec's in plaats van vormgeving.
De huidige tab is gewoon bagger traag, schokt en flash verschrikkelijk hoe een systeem traag kan worden.

Vormgeving, spec's en prijs zijn de 3 dingen die belangrijk zijn en je kunt je 1 mindere permitteren in mindere maten maar als er 2 slechter zijn dan de concurrentie, dan is dat niet goed en kan het zo zijn dat je het niet red met je product.
Onzin als vormgeving, specs en de prijs zo doorslaggevend zijn waarom is de iPhone zo'n hit, zullen al die miljoenen gebruikers dan zo dom zijn????? koop et even jouw anti apple bril af en wees eens reëel, de meeste gebruikers met Android weten niet eens dat het Android is maar hebben een "gratis" mobieltje bij hun abonnement. Ik zie dit overal in mijn omgeving, maar mensen die de iPhone hebben zijn wel bewust van dit feit.

zien wel wat de 4s doet.
Ik denk dat het minder gewild zal zijn dan de 4 omdat de vormgeving gelijk is gebleven.
Spec's spelen bij deze een kleinere rol en ook vooral omdat het een update is om nu gelijk te zijn met de concurrentie voor zolang het duurt.
AT&T heeft nu al 200.000 pre orders gehad in de eerst 12 uur http://9to5mac.com/2011/10/07/att-200000-iphone-4s-pre-orders-in-just-first-12-hours-of-sales/

Ik denk dat de strategie van Apple ze uiteindelijk op zal breken en dat de ontwikkeling van de concurrentie er uiteindelijk voor zorgt dat Apple op die platformen ook weer de 2de fiool gaat spelen.
De strategie die men als iets van 12 jaar voert????? en Apple wil niet eens de markt domineren maar wil het beste OS bouwen, de beste gebruikerservaring creëren de beste computers maken, of dit gelukt is of zal lukken laat ik in het midden.

In de jaren 80 toen Jobs niet meer bij Appel werkzaam was street men tegen Microsoft, bij terugkomst van Jobs is man van dit plan afgestapt omdat men de beste OS PC, gebruikerservaring enz wilde creëren.


Re: Iphone 4S...
« Reactie #24 Gepost op: 2011/10/08, 22:44:26 »
@emiel: Het ziet er naar uit dat ik een opvolger heb ik dit topic (zij het met wat Mac-fanboyisme) :rolleyes: