Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome geluid weg na KDE update  (gelezen 794 keer)

ubuntist

  • Gast
Gnome geluid weg na KDE update
« Gepost op: 2009/09/08, 22:09:13 »
Hallo beste mensen,

Op mijn computer heb ik de laatste Ubuntu staan en ik heb daar ook KDE bij gedaan. KDE werkt prima maar nu is het geluid in Gnome verdwenen sinds de laatste update van KDE. Ik weet niet zo goed welke instellingen ik nu moet aanpassen om de zaak weer in orde te krijgen. Heeft iemand een suggestie voor mij?


Re: Gnome geluid weg na KDE update
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/09, 20:06:27 »
Welkom op het forum :)

Klik eens met de rechtermuisknop op het geluidsicoontje en kies voor Geluidsmixer. Kijk eens of alle kanalen wel openstaan.

ubuntist

  • Gast
Re: Gnome geluid weg na KDE update
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/10, 14:54:36 »
Hallo,

Dank je voor de tip. De mixer had ik al ontdekt en alles stond open, dat had ik er natuurlijk bij moeten zetten.
Welke geluidstoestanden er actief zijn is wat onduidelijk voor me, ik zie opties als OSS, ALSA, PulseAudio, en op andere plekken ook ESD en JACK. Maar ondertussen werkt het geluid onder Gnome ook weer. Ik weet niet hoe of waarom. Ik heb de Avant Window Manager geprobeerd en weer verwijderd en ingeruild voor de Cario dock. Dat zou er mee te maken kunnen hebben gehad...
Al met al dus een onduidelijke introductie op dit forum.   ;-)

Re: Gnome geluid weg na KDE update
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/08, 12:36:20 »
Als nieuwe gebruiker van Ubuntu ook de Kde desktop geïnstalleerd. Bij mij ook geen geluid onder Kde. In eerste instantie teruggegaan naar Ubuntu en daar zag ik onder geluid (bij voorkeuren) dat mijn geluid gedempt was. Nadat ik deze op 100% gezet had kreeg ik ook geluid onder Kde. Echter de volgende dag: geen geluid onder Kde. Weer dezelfde handelingen verricht als de avond daarvoor.
Omdat dit nogal omslachtig is, ben ik verder gaan zoeken. Onder de Kde-desktop kon en kan ik niet de voorkeuren vinden.
Na wat zoekwerk heb ik het nu opgelost door KMix (geluidsmixer) te installeren. Tot nu toe met goed resultaat.