Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost. Polaris Office  (gelezen 9891 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Opgelost. Polaris Office
« Gepost op: 2013/04/10, 11:44:34 »
Hallo allemaal.

Voor mijn vrijwilligerswerk, naast een fulltimebaan heb ik een Samsung Galaxy Tab2 GT P5110 in bruikleen ontvangen. Alle vergaderstukken etc. worden niet meer verzonden en gekopieerd , dus alles via e-mail. De Samsung werkt met Polaris Office, dit is even wennen, maar dat lukt wel. Geen tas meer vol e-mail, agenda en kopieën, alles op de tablet. Waar ik nog niet uit ben is; als ik zelf een verslag schrijf en sla dit op, en wil ik dit morgen met e-mail verzenden, hoe moet ik dit doen? het lijkt heel knullig, maar tot op heden kom ik er niet uit.
 P.S. Ik heb het niet opgeslagen in Cloud, maar gewoon op de tablet, ik vindt het daar ook weer terug, Gmail werkt ook naar behoren, maar hoe ik  mijn eigen verslag kan verzenden, daar ben ik nog niet uit.

Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Vr.gr.

jabuca
« Laatst bewerkt op: 2013/04/12, 15:54:02 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Polaris Office
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/10, 13:40:58 »
Bedoel je het bestand opslaan in Polar Office of Het verzenden met Gmail?
In Polar office kiezen voor bestand opslaan als......., dan het formaat kiezen, odt, doc o.id.
Verzenden per mail, nieuwe e-mail aanklikken, onderaan op de paperclip klikken dan opent er een scherm waar je naar het bestand kan bladeren, dan bestand selecteren op Openen klikken dan wordt het bestand toegevoegd, verzenden en klaar.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Polaris Office
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/10, 13:49:26 »
ik vind persoonlijk kingsoft-office (WPS) fijner, die krijgt binnenkort trouwens ook een linux-release:
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/03/wps-office-for-linux-looks-like-microsoft-office-but-isnt

Offline jabuca

  • Lid
Re: Polaris Office
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/10, 19:19:56 »
Hallo Gijsbert.

Wat ik bedoelde was het verzenden van een opgelagen document van Polaris Office met Gmail.
Ik ga een nieuwe mail maken, e-mail adres etc. dan wil ik het bestand  bijvoegen, ik zie de paperclip,
Dan krijg ik het keuzemenu ;bijlagetype, Dropbox of Galerij; meer keuzes kan ik niet vinden.

Vr.gr.   

 jabuca



 
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Polaris Office
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/10, 20:22:48 »
ik vind persoonlijk kingsoft-office (WPS) fijner, die krijgt binnenkort trouwens ook een linux-release:
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/03/wps-office-for-linux-looks-like-microsoft-office-but-isnt

En wat heeft dat te maken met Android? Android heeft geen WPS Office hoor. En daarbij is er al een beta-versie van WPS Office voor Linux die ik zelfs aan het vertalen ben naar het Nederlands.

Re: Polaris Office
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/10, 21:52:38 »
Hallo Gijsbert.

Wat ik bedoelde was het verzenden van een opgelagen document van Polaris Office met Gmail.
Ik ga een nieuwe mail maken, e-mail adres etc. dan wil ik het bestand  bijvoegen, ik zie de paperclip,
Dan krijg ik het keuzemenu ;bijlagetype, Dropbox of Galerij; meer keuzes kan ik niet vinden.

Vr.gr.   

 jabuca
Als ik over de paperclip ga met de muis staat er: Bestanden toevoegen. Klik ik op de paperclip wordt mijn persoonlijke map in Nautilus geopend, waarna ik naar de map met het bestand kan navigeren. De keuzes die jij noemt krijg ik niet.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Polaris Office
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/10, 22:49:33 »
@Gijs: Polaris Office = Android. Niks Nautilus dus ;)

Re: Polaris Office
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/10, 23:35:46 »
@Gijs: Polaris Office = Android. Niks Nautilus dus ;)
Dat begrijp ik maar Gmail blijft toch Gmail, misschien ziet het er iets anders uit onder Android. Dan zou toch het bestandsprogramma van Android moeten openen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Polaris Office
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/10, 23:43:56 »
@Gijs: Polaris Office = Android. Niks Nautilus dus ;)
Dat begrijp ik maar Gmail blijft toch Gmail, misschien ziet het er iets anders uit onder Android. Dan zou toch het bestandsprogramma van Android moeten openen?

Ja, maar de keuzes zijn minder. In Jabuca's geval Dropbox als extra'tje wat ik niet heb maar het ziet er in principe zo uit:
http://i.imgur.com/91HipF0.png

Offline jabuca

  • Lid
Re: Polaris Office
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/11, 07:17:02 »
Helemaal correct Vistaus, en andere opties heb ik nog niet kunnen vinden.
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline vanadium

  • Lid
Re: Polaris Office
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/11, 11:30:44 »
Ik heb hier even de hand kunnen leggen op zo een tablet, en als ik op de paperclip tik om een attachment te openen, verschijnt er een dialoog "Bijlage". De bovenste keuze is "Mijn bestanden". Daaronder staan een heleboel andere opties: afbeelding, Foto maken, ... In dit geval kies je natuurlijk "Mijn bestanden". Dan krijg je de folderstructuur te zien van de tablet. In het rechtervenster moet je gaan navigeren tot je in de folder komt waar je verslag opgeslaan is. Bij mijn test is dit "sdcard". Als ik dan naar beneden ga, dan staat onderaan mijn testbestand "testpolaris.doc": aantikken zodat er links een groene vink verschijnt, dan bovenaan rechts "gereed" selecteren. Zo keer je terug naar het bericht, en vlak bovenaan het bericht staat de naam van de bijlage (met een "-" knop ernaast, waarmee je de bijlage weer kan verwijderen als je je bedenkt).

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Polaris Office
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/11, 19:47:33 »

En wat heeft dat te maken met Android? Android heeft geen WPS Office hoor. En daarbij is er al een beta-versie van WPS Office voor Linux die ik zelfs aan het vertalen ben naar het Nederlands.


https://play.google.com/store/apps/details?id=cn.wps.moffice_eng#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY24ud3BzLm1vZmZpY2VfZW5nIl0.


en wat staat in t logo? juist wps!

Re: Polaris Office
« Reactie #12 Gepost op: 2013/04/11, 20:07:47 »

En wat heeft dat te maken met Android? Android heeft geen WPS Office hoor. En daarbij is er al een beta-versie van WPS Office voor Linux die ik zelfs aan het vertalen ben naar het Nederlands.


https://play.google.com/store/apps/details?id=cn.wps.moffice_eng#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY24ud3BzLm1vZmZpY2VfZW5nIl0.


en wat staat in t logo? juist wps!

Oké, maar dat vermeld je nu... de eerdere link die je gaf ging over Ubuntu, niet over Android en je bewoording kwam ook niet over alsof je op Android doelde...

Offline bwman

  • Lid
Re: Polaris Office
« Reactie #13 Gepost op: 2013/04/11, 23:06:45 »
ik had niekn anders wel door dat het over android ging maar das waarschijnlijk omdat ik zelf kingsoft office gebruik, toch een leuke vermelding dat ze voor linux ook kingsoft gaan uitbrengen.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline jabuca

  • Lid
Re: Opgelost. Polaris Office
« Reactie #14 Gepost op: 2013/04/12, 15:59:16 »
Met Gmail gaat niet lukken geloof ik, nu gebruik E-mail die hier standaard op zit. Het werkt naar behoren.
Ook met diverse bijlages meesturen. Allemaal vriendelijk bedankt voor het meedenkten en alle reacties.

Vr.gr.
    jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Opgelost. Polaris Office
« Reactie #15 Gepost op: 2013/04/13, 11:18:47 »
waarom gebruik je niet de bijgeleverde gmail_-app?

bij mij werkt alles naar behoren, maar ik heb makkelijk praten, die van mij is compleet geroot en draait een custom-rom die heel veel functies toevoegd, dus wat bij mij werkt, werkt misschien niet op een Galaxy tab 2 met stock-rom...

Re: Opgelost. Polaris Office
« Reactie #16 Gepost op: 2013/04/13, 22:34:39 »
En kennelijk ook niet op mijn Motorola Razr i met stock ROM ;)