Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nog steeds problemen met mijn samsung 400gb hd s-ataII  (gelezen 678 keer)

Offline merijn

  • Lid
nog steeds problemen met mijn samsung 400gb hd s-ataII
« Gepost op: 2008/02/09, 17:32:33 »
Hoi,ik zit met een groot probleem.
Gelukkig kan ik dit probleem voorleggen,vanaf een laptopje omdat mijn pc  wat de boosdoener is dus plat ligt.
Ik heb maar een hd in mijn computer zitten,die heb ik erin gezet omdat mijn oude 120gb van Maxtor het loodje heeft gelegd,dat was een oude eide schijf.
Voordat mijn schijf overleed,deet Ubuntu Gutsy gibbon het prima.
Mijn nieuwe hd is dus een Samsung HD403LJ,dat is dus een S-ataII hd.
Maar deze heb ik met een jumper terug moeten schakelen naar Sata omdat mijn moederbord nog geen S-ataII ondersteund.
Ik zal in het kort even mijn computerconfiguratie vermelden,dan is dat duidelijk voor de gene die hier misschien een oplossing voor heeft.

Moederbord:Asus a7n8x-e deluxe
Processor:AthlonXP 2800+
Geheugen:2gb (configuratie dual channel samen dus op een bussnelheid van 166 mhz)
Videokaart:Ati Radeon X800pro AGP 8
Dvdbrander:Benq dw 1650 dvdbrander dl
Dvdspeler:??
Floppydrive
Hd:Samsung HD403LJ 400gb S-ataII  (aangesloten op mijn moederbord op de silicon 3112 controller op mijn moederbord geintegreerd.)
-----------------------------------------------------------
Dit is dus mijn configuratie.
Nu weer terug te komen op mijn probleem.
Ik heb dus Ubuntu Gutsy (welke ik het liefste wil),en nog andere distros geprobeerd om te installeren maar nog steeds heeft dat mijn probleem met de goede herkenning van mijn hd niet opgelost.
Teminste het systeem wilde wel de installatie doen,maar als er de nodige updates werden geinstaleerd kreeg ik steeds fouten met het wegschrijven ervan.
Gevolg een instabiel systeem dus.
iK heb advies van mijn jongere broer gekregen wat ik moest doen om misschien het probleem op te lossen,dat heb ik geprobeerd,maar helaas het probleem is nog steeds niet opgelost.
Dat vind ik wel erg vreemd want in de huidige kernel zit wel degelijk de sata_sil module,dus het zou gewoon moeten werken.

Tevens heb ik ook mijn raid in de bios eens uitgezet en deze op scsi gezet,ook heb ik mijn hd op scsi gezet in de bios.
Daarna heb ik nog een keer een schone installatie geprobeerd van de diversen Linuxdistro´s.
Maar dus nog steeds tevergeefs.
Toen ben ik noodgedwongen maar weer naar WindowsXP gegaan,daar werke alles wel ineens als een trein.
Maar ja ik heb wel van een floppy tijdens de installatie van Windows de silicon drivers moeten installeren voor mijn moederbord die ik van Silicon heb gedownload. anders werd er helemaal geen hardeschijf herkend.
Dus al met al een groot probleem,waar ik dus stevig de balen van heb.
Dus mijn vraag is is er iemand met hetzelfe probleem,wat hij of zij wel heeft weten op te lossen met Ubunu Gutsy?.
Kan deze gene mij misschien zeggen hoe?,ik heb natuurlijk ook op de silicon site gekeken naar Linux drivers,maar ja daar vond ik dus alleen de opensource die dus ook standaard in de kernel van Gutsy zit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.


Groeten,

Merijn

nog steeds problemen met mijn samsung 400gb hd s-ataII
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/09, 19:51:52 »
Ik weet niet hoe dit op te lossen; maar ik wil je wel helpen door de HDD te ruilen voor een nieuwe 400 GB IDE. Kun je weer Ubuntu installeren!

Offline merijn

  • Lid
nog steeds problemen met mijn samsung 400gb hd s-ataII
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/10, 23:12:10 »
Hoi,Maarten123

Dat vind ik nou erg aardig,dat je je nieuwe 400gb ide hd wil ruilen tegen de sata-II van 400gb HD403LJ van samsung  van mij.
Het lijkt mij wel een goed iedee misschien.
Nu heb heb ik dus WindowsXp maar weer op mijn pc gezet dat werkt ineens wel allemaal prima.
Dan kan ik teminste even uit de voeten.
Voor een ruil daar sta ik natuurlijk geheel open voor,maar dan zou ik wel graag wat meer gegevens over je hd willen weten,welk merk het is bijvoorbeeld en het typenumer eventueel.
Dan kan ik even op internet wat belangrijke gegevens erover vergaren.
Mochten we akkoord gaan met een ruil,dan laat ik je dat wel per email weten hoe verder.
Uiteraard zal ik dan mijn hd formatteren alvorens ik hem naar je opstuur.

Alvast bedankt,

Merijn

Offline merijn

  • Lid
nog steeds problemen met mijn samsung 400gb hd s-ataII
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/28, 23:36:43 »
Hoi,ik wil de gene met wie ik mijn hd heb geruild hierbij nogmaals hartelijk bedanken.
Nu draai ik weer met veel plezier dank zij hem Ubuntu.
Alles loopt nu bij mij gelukkig weer op rolletjes.
Ik hoop natuurlijk ook dat mijn geruilde schijf het bij hem goed doet.

Groetjes,

Merijn

nog steeds problemen met mijn samsung 400gb hd s-ataII
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/28, 23:59:08 »
Graag gedaan... SUCCES!