Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu.nl  (gelezen 950 keer)

Ubuntu.nl
« Gepost op: 2013/04/03, 13:19:43 »
Viel me net iets op:

vroeger, als je naar ubuntu.nl surfte, kwam je terecht op de site van een of andere coach. Nu lijkt het erop dat Canonical die pagina heeft overgenomen, uiteraard met link naar deze website. Ben benieuwd of Ubuntu-nl.org op termijn zich gaat settelen op ubuntu.nl...

 
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntu.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/03, 13:25:00 »
Dit staat er onder andere in Over deze site:
Citaat
We hebben nog geen toestemming gevraagd aan Canonical Ltd om de domeinnaam ‘ubuntu.nl’ te gebruiken. Ubuntu is een geregistreerde handelsnaam van Canonical Ltd. In de ‘Trademark policy‘ staat omschreven dat er zonder toestemming geen ‘ubuntu’ in de domeinnaam mag voorkomen.
Bron: http://linuxcomputers.nl/content/36-landingpage-ubuntu

Ik denk dus niet dat Canonical de stek overgenomen heeft. Wel een verbetering in my humble opinion.

Re: Ubuntu.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/03, 13:29:55 »
Klopt, Linux Computers heeft de domeinnaam overgekocht van de vorige eigenaar.

Re: Ubuntu.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/03, 20:51:55 »
Dit ziet er goed uit, zeg! Misschien is het coachingbedrijf failliet gegaan? :P

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/03, 21:14:49 »
Dat domein is mij ook aangeboden, maar ze vonden mijn €50.00 bod te laag .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/08, 10:41:42 »
Hmm... ik zie iig wel mogelijkheden voor een samenwerking met OSS Computers :)

Als community zouden we natuurlijk ook computers kunnen verkopen zonder winstoogmerk en tegelijk kunnen kijken of we Ubuntu-computers ergens in den Lande in de winkel te koop kunnen aanbieden. Dat zijn de twee doelen van de stichting. Daar kan de community toch goed bij helpen?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ubuntu.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/08, 19:13:47 »
@crashit

Zou erg gaaf zijn  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu