Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: algemeen vraagje  (gelezen 1330 keer)

algemeen vraagje
« Gepost op: 2007/06/08, 16:59:10 »
Ik heb hier nog een P2 staan ik denk 64mb intern geheugen schijf 10gb, win xp draait de zwaar win 2000 is te langzaam, nou is me vraag kan hier ubuntu op ?

het is maar om teamspeak server te draaien verder niets!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
algemeen vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/08, 17:03:37 »
Als je alleen een server wil draaien dan kan dat makkelijk. Geen grafische omgeving installeren, en het moet wel lukken. Installeren doe je dan met de alternate cd. ( kies voor text-only installatie of de server installatie)

Ik weet alleen niet of een P2 wel snel genoeg is om als teamspeak server te werken.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
algemeen vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/08, 17:04:54 »
nee, met de alternate cd kun je Xubuntu proberen die heeft 64mb ram nodig maar is echt wel minimum.
Probeer anders deze how to eens:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11174

Of deze wiki's:
https://wiki.ubuntu.com/NlKleinEnSnel
https://wiki.ubuntu.com/NlMiniUbuntu

Na Edit: Als server gaat het wel, laatste regel te laat gelezen ...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

algemeen vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/08, 17:09:14 »
ik kan nog eventueel geheugen bij plaatsen van 32 mb denk ik, maar teamspeak erop draaien is verder geen probleem die gebruikt namelijk niet veel, ik kan het geheugen maximaal uitbreiden tot 128 mb denk ik, zal ik het daar mee redden ?

liefst heb ik ook me oude pc weer maar ja die doet het niet meer sinds de schilders hem gewoon uittrokken terwijl hij nog aans tond denk dat voeding kapot is of ergens bij terug insteken dat er teveel spanning is gekomen, geen idee moet ik nog uitzoeken! maar voorlopig dus alleen een p2 tot mijn beschikking.

Offline vanadium

  • Lid
algemeen vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/08, 17:54:01 »
Ik heb op een 64 K PC Ubuntu geïnstalleerd met de grafische installer vooraleer ik wist dat dat eigenlijk niet meer hoorde: Ik had inderdaad problemen bij het opstarten van de life CD. Evenwel is de installatie dan wel gelukt.

64 K is het minimum minimorum, maar het gaat nog, op voorwaarde dat je je houdt aan één toepassing (met misschien nog een tweede bij zoals calculator). Best toch proberen naar 128  te gaan. Voor servertoepassingen daarentegen kan 64 K genoeg zijn.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
algemeen vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/08, 18:31:35 »
@Vanadium: Hopelijk bedoel je 64 MB in plaats van 64 KB. :P

Ik denk dat voor een simpele server als wat jij wil 64 MB zat is.
Voorwaarde is dan wel dat je geen grafische omgeving gaat gebruiken, want dan loopt het geheugengebruik snel op richting 128 MB.

Pensacola

  • Gast
algemeen vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/08, 18:35:30 »
Ik kreeg laatst de tip om de server editie te installeren en daar bovenop de fluxbox window manager en dat werkt hier net werkbaar op een celeron533 met 64MB ram :)

Offline dennus

  • Lid
algemeen vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/08, 19:51:44 »
Misschien DAMN SMALL LINUX?   Leuk experiment.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
algemeen vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/08, 19:54:08 »
Citaat van: dennus
Misschien DAMN SMALL LINUX?   Leuk experiment.
Damn Small Linux is fantastisch goed!  :-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
algemeen vraagje
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/09, 01:36:06 »
Krijg je daar niet een grafische omgeving bij?
Die is niet nodig bij zo'n server, maar snoept wel flink aan je geheugen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
algemeen vraagje
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/09, 09:58:40 »
Damn Small Linux heeft inderdaad een grafische desktop (Fluxbox). Maar die "weegt" zo weinig, dat die geen belasting is voor je geheugen. DSL kan daardoor (het is bijna ongelofelijk) zelfs op een 486 processor met 16 MB RAM draaien!