Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD's worden niet meer gelezen :'(  (gelezen 1001 keer)

Cobuntu

  • Gast
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Gepost op: 2007/08/10, 15:07:07 »
Gegroet Ubuntero's,

nadat ik Totem-Xine deinstalleerde, heb ik alles bij autoverwijderbaar ook weggehaald, en nu leest ubuntu geen cd's meer. Geen data CD's, Audio CD's, Films.. Helemaal niks. Er komt zelfs niks meer op het bureablad te staan en ook niet in Nautilus in dat venstertje met locaties. Aanmeldgeluid werkt nog wel gewoon. Dus het geluid werkt, maar Ubuntu leest geen enkele CD meer echt niks. Ook als ik ga naar bestandssysteem en dan media CD-rom 0  .Er gebeurt gewoon niks meer. Dit is allemaal gebeurt ik Totem-Xine heb deinstalleerd.

Bij voorbaat hartstikke bedankt :)



****PROBLEEM OPGELOST****

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/10, 15:34:33 »
Installeer de pakketten totem-gstreamer en waarschijnlijk ook ubuntu-desktop.
Waarschijnlijk zijn er nogal wat andere pakketten verwijderd tijdens het deïnstalleren van totem-xine.

Heb je dat gedaan met synaptic? Dan zie je toch welke pakketten er allemaal verwijderd worden. Als dat veel pakketten zijn waaronder belangrijke pakketten, dan moet je natuurlijk nooit doorgaan, maar eerst uitzoeken wat er precies gaat gebeuren.

Cobuntu

  • Gast
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/10, 15:40:28 »
Citaat van: Johanvd
Installeer de pakketten totem-gstreamer en waarschijnlijk ook ubuntu-desktop.
Waarschijnlijk zijn er nogal wat andere pakketten verwijderd tijdens het deïnstalleren van totem-xine.

Heb je dat gedaan met synaptic? Dan zie je toch welke pakketten er allemaal verwijderd worden. Als dat veel pakketten zijn waaronder belangrijke pakketten, dan moet je natuurlijk nooit doorgaan, maar eerst uitzoeken wat er precies gaat gebeuren.
Totem-Gstreamner geisnatlleerd, zelfde probleem Ubuntu dekstop stond al geinstalleerd. Ik heb het gedaan met synaptic. BIj autoverwijderbaar zag ik 4 dingen staan. Het waren codecs volgens mij (superdom dat ik het niet heb opgeslagen), toen deed ik dus toepassen. Maar er stond niet: Dit is afhankelijk van dat enz. Het werd zonder enige moeite verwijderd. Blijkbaar is er een HEEL belangrijk bestandje mee verwijderd. Helaas weet ik niet welk bestandje :(

Bedankt voor je aandacht Johan.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/10, 15:52:59 »
Probeer dan de multimedia applicaties nog eens te installeren volgens de wiki: https://help.ubuntu.com/community/NlMultimediaapplicaties

Die HAL error is wel vreemd eigenlijk. Kan je daar iets over terugvinden in /var/log?

Cobuntu

  • Gast
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/10, 16:13:07 »
Hallo Johan,

Ik heb de multimedia dingen weer geinstalleerd. Alle codecs dan. Ik heb een herstart gedaan, maar toch kreeg ik die :

Interne Fout

FAILED TO INIALIZE HAL

Weer te pakken.

En ik heb in /var/log gekeken. Niet gevonden. Heb erg goed gekeken.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/10, 16:28:31 »
In /var/log/daemon.log ook niet?
Probeer anders eens dit commando om te kijken in welke bestanden er iets gezegd wordt over hal:
grep -r -i hald /var/log

hald is de daemon die verantwoordelijk is voor HAL.

Cobuntu

  • Gast
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/10, 16:44:23 »
Commando probeerd, krijg een SUPER lange tekst... In zowel duits als engels rare tekens [A_0] enz. :S Maar ik denk dat het opnieuw moet gaan installeren, anders wordt dit verspilde tijd en moeite denk ik. Er is iets megafout gegaan. In die Daemon.log staan trouwens ook heel erg veel informatie. Bedankt voor je hulp Johan :) Bedankt dat je er veel hulp en tijd hebt ingestoken :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/10, 16:56:34 »
Duits? Hoe krijg je dat voor elkaar :D
Gebruik je Ubuntu af en toe in het Duits ofzo?

Cobuntu

  • Gast
CD's worden niet meer gelezen :'(
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/10, 17:22:45 »
Nee, maar het stond in het duits en ik garandeer je dat het geen grapje is. Ik heb trouwens gezien dat de alternate CD een optie biedt, met de naam: Rescue a broken system. Ik denk dat ik dat ga proberen. Maar iig wel lollig dat het in het Duits stond :D