Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: low profile pci geluidskaart?  (gelezen 3538 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Opgelost: low profile pci geluidskaart?
« Gepost op: 2010/12/05, 11:42:34 »
Hallo,

Ik ben voor mijn htpc op zoek naar een low profile pci geluidskaart, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.... Iemand suggesties voor zo'n kaart, ik draai momenteel Ubuntu 10.04 op mijn htpc?

Het is voornamelijk bedoeld om goed muziek te kunnen luisteren. ik heb een nu oude 2.0 versterker die het prima doet, maar ik denk erover om binnenkort te gaan vernieuwen met een andere versterker. Wordt waarschijnlijk wel weer een 2.0 of 2.1 systeem, want ik vind goed geluid voor muziek het belangrijkste.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties!
« Laatst bewerkt op: 2010/12/23, 11:27:18 door valk »

Re: low profile pci geluidskaart?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/05, 11:52:11 »
Hallo valk, wat bedoel je precies met "low profile"? Wat suggesties betreft, eerste kaart die me te binnen schiet is de M-Audio Audiophile 2496: http://www.feedback.nl/computer-audio/m-audio/audiophile-2496

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: low profile pci geluidskaart?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/05, 11:56:14 »
Met low profile bedoel ik zo'n klein pci kaartje, want een standaard pci kaart past niet ivm de lage behuizing van mijn htpc.

Bedankt voor de M-audio suggestie, die had ik inderdaad al wel gezien maar volgens mij is dat de standaard pci maat en die is dus te groot en past niet in de behuizing

Re: low profile pci geluidskaart?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/05, 12:02:52 »
Ah, duidelijk! De Audiophile is een standaard kaart ja, dus dat gaat niet passen. Denk dat je dan naar een AudioTrak kaartje moet kijken misschien: http://www.audiotrak.net/products/prodigyhd2/

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: low profile pci geluidskaart?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/05, 12:15:10 »
Bedankt weer!

Maar weet je misschien ook waar deze verkrijgbaar is, want dat kan ik zo gauw niet vinden?
Of misschien een andere wel goed verkrijgbare suggestie?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: low profile pci geluidskaart?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/06, 21:25:59 »
Na wat zoekwerk toch besloten de audiotrak kaart te kopen.
Ik heb op eBay een goede aanbieding gevonden van de producent van die kaartjes. Misschien heb je nog iets aan de suggestie?

http://cgi.ebay.nl/AUDIOTRAK-PRODIGY-HD2-grades-B-Sound-Card-/110617435733?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c1501e55

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: low profile pci geluidskaart?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/23, 11:26:57 »
Nou, na 2,5 week eindelijk die kaart binnen, vanavond maar eens in de pc schroeven.

Tis toch erg, binnen 2 dagen na bestelling was de kaart in NL vanuit korea. Maar daarna dus 2 weken bij de douane gelegen voor inklaring etc, want nog 30,- extra was. Maar goed, nog steeds goedkoper dan hier in NL bestellen....