Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van audio_ts en video_ts weer film maken  (gelezen 15570 keer)

Offline John K

  • Lid
Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Gepost op: 2010/09/17, 17:28:30 »
Ik heb dvd's gekopieerd in mijn comp om deze later weer op een dvd schijf terug te plaatsen. Wanneer ik de dvd inhoud kopier naar een map krijg ik een audio_ts en een video_ts bestand. Deze kan ik niet afspelen in een media player.

Welk progje voegt deze weer samen tot een playable bestand en kunnen er dan ook 2 gekopierde films van ieder 2 gig op 1 dvd geplaats?


Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/18, 01:18:49 »
Je kan ook even googlen naar softwarematige dvdplayers,wel is waar voor windows.En dan letten op de eigenschap dat ze ook dvdbestanden in een map kunnen afspelen.Dan gaat die gewoon al die bestanden afspelen als een dvd.Dus niet afzonderlijk..Zo' n player heb ik ooit gehad,zonder te betalen......Nadeel is dat je waarschijnlijk nu daar voor moet betalen...Wil je dat niet,tja dan branden.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/18, 02:02:01 »
Je kan ook even googlen naar softwarematige dvdplayers,wel is waar voor windows.En dan letten op de eigenschap dat ze ook dvdbestanden in een map kunnen afspelen.Dan gaat die gewoon al die bestanden afspelen als een dvd.Dus niet afzonderlijk..Zo' n player heb ik ooit gehad,zonder te betalen......Nadeel is dat je waarschijnlijk nu daar voor moet betalen...Wil je dat niet,tja dan branden.

Je kunt VLC player instaleren via softwarecentrum. Als je VLC player start kan je via media map openen (CTRL-F) de map VIDEO_TS selecteren en dan op open klikken.
Op deze manier kun je de film gewoon op de PC bekijken. Met deze speler kan men ook andere formaten afspeler bv. .ISO.
Deze speler is dus gewoon gratis. en bestaat ook als .exe voor onder windows.

Bedoel er niets verkeerds mee, Lowlands, men kan gewoon niet alles weten.

- Roc

Offline chaos7

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/18, 07:57:20 »
Ik heb dvd's gekopieerd in mijn comp om deze later weer op een dvd schijf terug te plaatsen. Wanneer ik de dvd inhoud kopier naar een map krijg ik een audio_ts en een video_ts bestand. Deze kan ik niet afspelen in een media player.

Welk progje voegt deze weer samen tot een playable bestand en kunnen er dan ook 2 gekopierde films van ieder 2 gig op 1 dvd geplaats?


ergens heb ik begrepen, dat als je de extensie van de VOB bestanden verandert in MPEG, de film gewoon afspeelt in waarschijnlijk je externe mediaspeler. je zit dan wel met een aantal losse bestanden. misschien dat je ze met pitivi er 1 bestand van kan maken. gewoon met de rechtermuisknop op eigenschappen klikken van het bestand en de extensie veranderen.

succes
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/18, 08:04:48 »
Je kan in VLC bijvoorbeeld een map aanwijzen, die hij af moet spelen.
Als er in die map de 2 mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS staan, ziet hij vanzelf dat het een dvd is en speelt hij het gewoon af.
Dit werkt in andere mediaspelers ook als het goed is.

Omzetten is dus nergens voor nodig en alleen maar zonde van je tijd, hdd-ruimte en kwaliteit van de film.

Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/18, 08:54:16 »
Inderdaad!Zat ik ook aan te denken!Gewoon Media/map openen en dan niet dubbelklikken op de map,maar op onder aan " openen ".
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Suns

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/18, 18:20:19 »
Je kan in VLC bijvoorbeeld een map aanwijzen, die hij af moet spelen.
Als er in die map de 2 mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS staan, ziet hij vanzelf dat het een dvd is en speelt hij het gewoon af.
Dit werkt in andere mediaspelers ook als het goed is.

Omzetten is dus nergens voor nodig en alleen maar zonde van je tijd, hdd-ruimte en kwaliteit van de film.

Johan  bedankt voor je tip :-)
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline John K

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/24, 19:07:05 »
Ik was een tijdje offline, maar ik wil toch mijn vraag nog even toelichten.

De audio_ts en video_ts bestanden komen van een kant en klare eigen opgenomen DVD , dus ik had 1 op 1 kunnen kopieren, maar het materiaal op de DVD is niet groot en er zouden 2 videobestanden op 1 DVD passen.

Dus 2 films op een DVD. Dit zou mogelijk moeten zijn, je ziet dit ook bij film DVD's in de winkel wel eens, 2 films op 1 DVD. Dit spaart mij veel DVD's uit!!!

Groeten John K


Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/24, 23:01:10 »
Ja,dat zou ik ook wel eens willen weten hoe dat moet........ =D
Met avi bestanden is dat makkelijk,zet je gewoon in een menu.Maar deze bestanden?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Suns

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/25, 09:17:39 »
Ik was een tijdje offline, maar ik wil toch mijn vraag nog even toelichten.

De audio_ts en video_ts bestanden komen van een kant en klare eigen opgenomen DVD , dus ik had 1 op 1 kunnen kopieren, maar het materiaal op de DVD is niet groot en er zouden 2 videobestanden op 1 DVD passen.

Dus 2 films op een DVD. Dit zou mogelijk moeten zijn, je ziet dit ook bij film DVD's in de winkel wel eens, 2 films op 1 DVD. Dit spaart mij veel DVD's uit!!!

Groeten John K







het legt eraan hoe groot de film is ik heb een film  van The Godfather en die bestaat uit meer DVD'S.
Maar waarom koop je dan geen DVD'S van 8.5 gb dat heb ik ook gedaan en daar heb ik de film Once Upon A Time In The West opgezet van 7 gb en dat werk perfect.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/25, 09:56:13 »
Daar gaat het niet om,je kan normaal geen twee keer video ts en audio ts op een DVD zetten.......
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline John K

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/25, 10:55:00 »
Maar kan ik die audio_ts en video_ts niet weer omvormen tot een gewone DVD (wat ze eerder ook waren voor ik ze kopierde naar een map op de comp) en dan 2 naast elkaar in 1 menu plaatsen op 1 DVD?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #12 Gepost op: 2010/09/25, 12:43:55 »
Aan een dvd kun je niks veranderen.(zoek info over wat een dvd is op google).

Indien je meerdere films wilt samenvoegen, dus 2 dvd's of 2 avi of 2 mpg of 2 mkv, dan heb je authorings software nodig. Deze maakt van film een dvd met of zonder menu.

Het beste is direct de vob(mpeg2) gebruiken ivm kwaliteit. Als je eerst naar avi omschrijft en dan weer naar vob(mpeg2) dan ga je veel kwaliteit verliezen.

Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #13 Gepost op: 2010/09/25, 13:56:32 »
En wat is een authoring software?Misschien een voorbeeld?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #14 Gepost op: 2010/09/25, 14:15:41 »
Om DVD structuren van twee verschillende DVD's te combineren op één DVD, moet je (1) al je materiaal weer uit elkaar halen ("demuxen"), en opnieuw "authoren" tot een nieuwe DVD. Uit de VOB's haal je de audio en de video, afzonderlijk of, gecombineerd in één mpeg PS (Program stream) bestand. De ondertitels haal je er eveneens uit als VOBsub bestanden. Daarna gebruik je een (2) authoring programma om al die video/audio terug in een DVD structuur te gieten, en eventueel te voorzien van een menu. Het resultaat is een nieuwe DVD videostructuur, of een ISO, die je dan (3) op DVD moet branden.

(1), het demuxen, kan je doen met avidemux. Vedio en audio worden gekopieerd, niet gehercodeerd, zodat je geen kwaliteitsverlies hebt. Voor (2) kan je onder meer Qdvdauthor of DVDstyler gebruiken. Voor (3) heb je je favoriete brandprogramma. In geval van een DVD videostructuur dien je expliciet mee te geven dat dit als DVD video moet gebrand worden (zie eerste antwoord van Femke). Ingeval je met een ISO werkt, is het automatisch goed.

Werken met DVD is ietwat complex, en leer je niet in tien minuten: je zal je eerst een beetje moeten informeren.

Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #15 Gepost op: 2010/09/25, 14:59:27 »
En dat kan allemaal in Ubuntu??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #16 Gepost op: 2010/09/25, 18:40:24 »
De programma's die Vanadium noemt werken allemaal in Ubuntu.
Dus ja, dat kan.

Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #17 Gepost op: 2010/09/25, 20:23:37 »
Ok,bedankt!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Van audio_ts en video_ts weer film maken
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/13, 10:13:49 »
je moet er eerst een ISO bestand van maken dan kan je wel 2 films op een dvd zetten ISO maken kan met img burn