Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printjob canceled Epson ET-2550  (gelezen 552 keer)

Printjob canceled Epson ET-2550
« Gepost op: 2018/11/14, 22:07:00 »
Ik heb Linux Mint 19 64bits Cinnamon, na een aantal jaren Ubuntu16.04, op mijn laptop gezet. Krijg echter (wederom) de Epson ET-2550 printer via mijn wifi netwerk niet aan de draai. Om over de scanner maar te zwijgen. Ingesteld met een vast IP-adres in mijn router. Hij is geïnstalleerd en print ook netjes een test pagina. Maar wanneer ik een document wil printen krijg ik via Cups steeds te zien: "Printjob canceled at printer". Ik snap even niet wat ik nu niet goed doe.
Heb de printer eerst via Cups geïnstalleerd en weer verwijderd en daarna via Afdrukbeheer. De eindresultaten blijven echter hetzelfde.
Suggesties?

Groet Harm

Moderator edit: Linux Mint is geen Ubuntu, topic verplaatst.
« Laatst bewerkt op: 2018/11/14, 22:28:55 door Ron »
Kierkegaard; "Het leven is alleen achterwaarts te begrijpen, maar moet voorwaarts geleefd worden."

Offline bwman

  • Lid
Re: Printjob canceled Epson ET-2550
« Reactie #1 Gepost op: 2018/11/15, 08:55:33 »
je kan proberen (weet niet of je dit al geprobeert hebt) om je printer fysiek aan te sluiten via usb en zo je printer te installeren via de printer instellingen, en netwerkprinters te laten zoeken, zo werkte het bij mij wel weliswaar met een canon mg 5550 maar ik had hetzelfde probleem met mijn printer en zo heb ik het toch in orde gekregen. Hopelijk werkt deze omweg ook voor u
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Printjob canceled Epson ET-2550
« Reactie #2 Gepost op: 2018/11/18, 17:08:36 »
Dag bwman,

Ik heb de suggestie opgevolgd en de printer via USB verbonden. Daarna via instellingen de reeds geïnstalleerde printer maar verwijderd. De printer die via USB was aangesloten als standaard ingesteld. En alles schijnt nu te werken. Maar waarom nu wel en de eerste eigenlijke instelling niet? Het is me nog steeds een raadsel.
Bedankt voor het meedenken.
Kierkegaard; "Het leven is alleen achterwaarts te begrijpen, maar moet voorwaarts geleefd worden."