Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Switch user werkt niet (Ubuntu 18.04)  (gelezen 613 keer)

Offline rory4ever

  • Lid
Switch user werkt niet (Ubuntu 18.04)
« Gepost op: 2019/01/14, 22:25:02 »
Default installatie 18.04 LTS op een Lenovo Thinkcentre M91p, MSI passive 2GB videokaart erin.
Als ik slechts twee users heb en er draait verder niets/weinig dan gaat het vaak nog wel goed maar zo gauw ik meerdere users aanmaak en gebruik dan kom ik het volgende probleem tegen bij " switch user"
- User A is ingelogd, ik wil User B inloggen middels " switch user" 
- Na het selecteren van deze functie wordt het beeld gedurende 3-5 sec. zwart
- Na deze tijd zie ik de lock-screen (met tijd) voor me.
- Ik kan vervolgens alleen de huidige user selecteren om weer uit mijn lockscreen te komen, ook als ik op " sign in as another user" klik krijg ik weer hetzelfde probleem.
- Ik kan dus enkel naar een andere user toe door de huidige sessie uit te loggen en dan vervolgens via mijn greeter een andere user te selecteren.

Notificaties e.d. heb ik al uitgezet. Nieuwe videodrivers geinstalleerd, lightdm gebruikt, het maakt allemaal niets uit. Wie weet een oplossing?

Offline rory4ever

  • Lid
Re: Switch user werkt niet (Ubuntu 18.04)
« Reactie #1 Gepost op: 2019/01/14, 22:26:13 »
Default installatie 18.04 LTS op een Lenovo Thinkcentre M91p, MSI passive 2GB videokaart erin.
Als ik slechts twee users heb en er draait verder niets/weinig dan gaat het vaak nog wel goed maar zo gauw ik meerdere users aanmaak en gebruik dan kom ik het volgende probleem tegen bij " switch user"
- User A is ingelogd, ik wil User B inloggen middels " switch user" 
- Na het selecteren van deze functie wordt het beeld gedurende 3-5 sec. zwart
- Na deze tijd zie ik de lock-screen (met tijd) voor me.
- Ik kan vervolgens alleen de huidige user selecteren om weer uit mijn lockscreen te komen, ook als ik op " sign in as another user" klik krijg ik weer hetzelfde probleem.
- Ik kan dus enkel naar een andere user toe door de huidige sessie uit te loggen en dan vervolgens via mijn greeter een andere user te selecteren.

Notificaties e.d. heb ik al uitgezet. Nieuwe videodrivers geinstalleerd, lightdm gebruikt ipv de fault setting, het maakt allemaal niets uit. Wie weet een oplossing?