Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 7 - 1 applicatie open  (gelezen 1308 keer)

Offline JQadrad

  • Lid
Windows 7 - 1 applicatie open
« Gepost op: 2011/02/02, 17:56:18 »
Hallo,

Ik weet dat je onder Linux snelkoppelingen kunt maken om applicaties te starten. Is het mogelijk om net zoals in Windows 7 slechts 1 applicatie open te hebben? Dus bijv. Chromium staat open, dan opent hij als je op Win+3 drukt Chromium als deze al bestaat en als hij nog niet bestaat maakt hij een nieuwe instantie aan. Ik weet dat dit met AutoHotKey kan, maar zijn er mogelijkheden om dit via Linux te doen?


Re: Windows 7 - 1 applicatie open
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/02, 18:55:43 »
Systeem>Voorkeuren>Sneltoetsen>Toevoegen

Voorbeelden:

Naam: Firefox
Opdracht: firefox

Naam: Verkenner
Opdracht: nautilus

Daarna klik je er op en voor je de toetsencombinatie in.

Bedoel je dit?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/02, 18:57:50 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Erik_m

  • Lid
Re: Windows 7 - 1 applicatie open
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/02, 21:11:59 »
daarmee open je een nieuwe editie van firefox. JQadrad wil graag dat hij de oude (als die open is) naar de voorgrond haalt. Met xbindkeys en wmctrl heb ik zoiets voor elkaar. De knop 'menu' haalt mijn terminal naar voren. Echter, dat werkt alleen als hij al open is, anders doet ie niks.

Re: Windows 7 - 1 applicatie open
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/02, 21:14:48 »
Welkom op het forum :)

Unity op 11.04 doet precies dit, alleen dan zonder sneltoets; dus als je op het icoontje klikt, krijg je precies wat je wil JQadrad :)

Offline JQadrad

  • Lid
Re: Windows 7 - 1 applicatie open
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/02, 23:39:18 »
Bedankt voor jullie reactie.

@lord4163. Deze snelkoppelingen heb ik al gevonden. Die werken wel goed op zich, maar inderdaad niet precies wat ik zoek.

Ik gebruik op dit moment Linux Mint. Ik heb hier vorige week wat mee geexperimenteerd en wil eigenlijk proberen volledig op Linux over te stappen. Ik heb eerder de Ubuntu Netbook variant geprobeerd op mijn laptop, maar dit draaide in mijn ogen niet lekker. Daarbij wordt Unity gebruikt toch? Het idee vind ik goed, maar het is iets te log.

@Erik_m. Ik zal eens rond moeten kijken voor dat xbindkeys dan. Misschien dat het mij verder kan helpen. Ik zal op dat forum de vraag stellen.

Suggesties blijven welkom :)