Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nare bedoening in Feisty...  (gelezen 978 keer)

Nare bedoening in Feisty...
« Gepost op: 2007/07/31, 07:42:05 »
Gisteravond start Monique haar pc, en, krijgt boodschap van ClamAv, het was te vlug weg om alles te kunnen lezen, doch wat raar is ze heeft Avast op haar pc als virusprotectie. Op haar buroblad stonden enkele fotos die in F-spot zaten... Zomaar zonder ons toedoen. Met andere woorden haar buroblad was doorheen gehaald. Ben gaan zien in Synaptic, en inderdaad, alles wat ClamAv aangaat stond geactiveerd, zonder ons weten aangevinkt bij installatie ? Ik denk het niet, worden wel een dagje ouder doch....
Dus alles verwijdert van ClamAv en daarna de fotos op hun plaats, nu zie ik geen probleem meer.
Op hetzelfde moment hadden we geen internet meer en stond ook wired verbinding aangevinkt en draadloos ook.
- Wat kan de oorzaak zijn volgens jullie, iemand die een antwoord heeft ?
Alvast bedankt.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Soul-Sing

  • Lid
Nare bedoening in Feisty...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/31, 09:25:02 »
/var/log doorspitten, met name: syslog en auth.log. kijken of je nog wel de baas bent op je computer.

Nare bedoening in Feisty...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/31, 09:35:37 »
Citaat van: leoquant
/var/log doorspitten, met name: syslog en auth.log. kijken of je nog wel de baas bent op je computer.
Ok, ga ik doen, blijf wel graag de baas hoor. Komt in orde.
Bedankt,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Soul-Sing

  • Lid
Nare bedoening in Feisty...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/31, 10:03:39 »
@freddy
je kunt ook je internetverkeer analyseren met tcpdump. volgens mij standaard geinstalleerd op ubuntu. anders ff installeren: sudo apt-get install tcpdump.
het analyseren kan lappen tekst/info geven, dus wanneer over eth0 je internetverkeer gaat:
Citaat
tcpdump -n -i eth0 > tcpdump.txt
gzip tcpdump.txt
dan houd je alles compact.

Nare bedoening in Feisty...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/31, 12:45:01 »
heb trouwens net een update gekregen van tcpdump...dus het zal al standaard in ubuntu zitten...

Nare bedoening in Feisty...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/01, 07:05:50 »
Citaat van: leoquant
@freddy
je kunt ook je internetverkeer analyseren met tcpdump. volgens mij standaard geinstalleerd op ubuntu. anders ff installeren: sudo apt-get install tcpdump.
het analyseren kan lappen tekst/info geven, dus wanneer over eth0 je internetverkeer gaat:
Citaat
tcpdump -n -i eth0 > tcpdump.txt
gzip tcpdump.txt
dan houd je alles compact.
Sorry ben wat laat met antwoorden, had nogal veel werk. Zal je raad even opvolgen. Alles lijkt ondertussen normaal.
Heb zo weinig problemen met Feisty dat ik vergeet dat er wel kunnen komen. Doch zijn steeds vlug opgelost mede dank zij jullie.
Bedankt,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Nare bedoening in Feisty...
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/01, 07:06:50 »
Citaat van: Nunslaughter
heb trouwens net een update gekregen van tcpdump...dus het zal al standaard in ubuntu zitten...
Denk het ook. Zal eens bekijken.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux