Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Wubi/Ubuntu/XP  (gelezen 633 keer)

ontolecabaret

  • Gast
Problemen met Wubi/Ubuntu/XP
« Gepost op: 2008/04/25, 17:49:07 »
Hallo,

Ik heb een paar dagen terug Ubuntu geinstalleerd, met behulp van de Wubi installer. Als een bestand in Windows XP dus, geen partities nodig. Ik heb enkele dagen dan in Ubuntu gewerkt, alles perfect, en XP wat aan de kant laten liggen. Nu net wil ik echter in XP iets vinden en zodra ik op enter duw in de bootloader (om xp te kiezen) start mijn PC opnieuw op en kom ik uiteindelijk terug bij de boot loader terecht.

Deze ochtend is Ubuntu vast blijven hangen en er zat voor mij niets anders op dan een hard reboot (powerknop enkele seconden ingedrukt). Ik vrees dat dit de reden is waarom mijn XP niet meer laadt. Ik kan echter nog wél in Ubuntu en via /host kan ik aan alle bestanden die ik via mijn XP in c:\ zou hebben. Ik geraak gewoon niet meer in XP. Ik ben nog niet volledig overtuigd door Ubuntu om mijn XP aan de kant te schuiven dus weet er iemand een oplossing voor mijn probleem?

Ik heb imjn XP cd al in pc gestoken en via de recovery console geprobeerd 'chkdsk /r' te doen (dit werd me op het officieele Ubuntu forum gezegd). Als ik dit doe krijg ik echter de meldign dat 'het systeem beschadigd is' en doet chkdsk uiteindelijk niets.

Enig idee?

Merci

Offline Floyo

  • Lid
Problemen met Wubi/Ubuntu/XP
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/05, 12:41:05 »
Je kan mischien je boot.ini wijzigen naar het originele boot.ini van windows.
dit is de mijne met wubi.
je moet de na de "fastdetect alles weghalen.

[boot loader]
timeout=15
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer
c:\wubildr.mbr="Ubuntu"


De windows boatloader verwijst naar het "wubildr.mbr" als je deze regel weghaalt een het originele stuk er weer inzet dan zou het weer moeten werken.