Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer vraag  (gelezen 968 keer)

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Printer vraag
« Gepost op: 2017/04/27, 12:44:00 »
Hallo Allemaal.

Zo maar een vraag. Ik heb een Canon MG-2150 Pixma . Onder win(d)hoos kon je zien hoe veel inkt er nog aanwezig was. Maar.... nu niet? Is er een oplossing voor of is het maar gokken?

Ik draai met Xubuntu 16.10

Hannes

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Printer vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/27, 13:01:55 »
Geen idee. Wel een andere tip: stap zo snel mogelijk over op een andere Xubuntuversie (16.04 of 17.04). Want 16.10 is al bijna dood.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Printer vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/27, 14:00:58 »
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PrintenInUbuntu

Hoe kan ik de aanwezige inhoud inkt in de gaten houden?


Om te kijken hoeveel inkt er aanwezig is, kunt u de volgende instructies voor uw merk printer volgen :

    Printers van het merk HP: eerst installeert u het pakket hplip-gui, nu kunt u de hoeveelheid aanwezige inkt zien in Systeem > Voorkeuren > HPLIP Toolbox.

    Printers van het merk Epson en sommige printers van het merk Canon: installeer het pakket mtink, ga vervolgens naar Applicaties > Hulpmiddelen > mtink om de hoeveelheid aanwezige inkt te bekijken.

    Sommige, andere printers van de merken Epson en Canon: installeer het pakket inkblot, druk de toetsencombinatie Alt + F2 in, typ nu inkblot in en klik op Uitvoeren. Nu zal er in het notificatiegebied rechtsboven een icoontje van de printer verschijnen, klik hier op om de hoeveelheid aanwezige inkt te zien.

Als u een printer van een ander merk hebt, is uw beste kans om de hoeveelheid aanwezige inkt te zien met een officieel Linux-stuurprogramma voor de printer.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Re: Printer vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/27, 14:20:03 »
Bedankt voor de hulp. Ga het uitvoeren.....

Hannes

Offline Nero

  • Lid
Re: Printer vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2017/04/27, 14:51:27 »
Is de Canon printer verbonden via netwerk? Veel kans dat je de inkt niveaus ziet door te surfen naar het IP adres van de printer.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Printer vraag
« Reactie #5 Gepost op: 2017/04/27, 16:19:17 »
ink
tool for checking the ink level of your local printer

Staat in de software lijst.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline peer

  • Lid
Re: Printer vraag
« Reactie #6 Gepost op: 2017/04/28, 08:19:04 »
zo betrouwbaar zijn die inktmeldingen niet.
Mijn hp geeft al meer dan anderhalf jaar aan dat de zwarte toner op is. Ook de gele toner is bijna op.
Print nog steeds gewoon goed.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Printer vraag
« Reactie #7 Gepost op: 2017/04/28, 08:35:33 »
Hoi Peer,

Er zitten geen vlotters in zoals bij je auto, hoor. Meestal zijn de cartridges ook met schuim gevuld. Die inktindicators zijn simpele telwerken in een kleine chip en het woord telwerk is vermoedelijk al misleidend op zich.

Mooie techniek toch, die inkjetprinters en hun patronen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021