Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]  (gelezen 1076 keer)

Webshit

  • Gast
Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]
« Gepost op: 2006/10/27, 16:05:12 »
Goed ik had vandaag een halve dag verlof en dacht maar eens meteen een update te doen. Mijn ervaring met ubutnu zorgde ervoor dat ik best wel ervaring had en dat deze vlot ging gaan. Top mijn spijt een foute vergissing die ik nu graag zo willen rechtzetten.

Na geprobeert te hebben via online update zonder succes, heb ik maar een cd gedwonload.
Hier ging het iets vlotter, enkel kreeg ik het bericht voorgeschotelt dat ik meer dan een gig aan bestanden extra moest downloaden ?????????

Goed heb hem laten doen, heb tenslotte nog steeds een gewoon systeem.
Na een uurtje download. De instalatie. die verbazen genoeg bijna 3 UUR heeft ingenomen. Waar ik me meen te herinneren dat een clean install in minder dan 45 min rond is. Ben ik nu al meer dan 4 uur bezig???

Na de update de reboot. woepiedoe. Enkel wilde die niet echt lukken en kreeg ik een systeem error van men x server, deze hergeconfigureerd. met het gevolg dat ik men breedbeel resolutie's (weer) kwijt ben en dat men systeem er simpel weg lom lelijk en inoverzichtelijk is op geworden.

Voor mij is het dan ook simpel. Ik wil doen wat ik eigenlijk eerst had moeten doen. Clean install. Echter wil ik men syseteem wel backupen (tis te zeggen, men file's)

En hier komt jullie taak. Ik heb net men systeel wat herconfigureerd via de life cd en zo graag op een 2de partitie al mijn 'junk' willen droppen voor de clean install. Echter van een 2de partitie is niks te bespeuren en heb ook geen idee hoe die te mounten.

Kan iemand me helpen??? SNEL?????

Lazlo

  • Gast
Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/27, 16:53:09 »
Via de livecd met gparted

Webshit

  • Gast
Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/27, 16:54:50 »
Daarmee heb ik men partitie mee aangepast en gemaakt. Ubuntu vertik het echter om ze te vinden???
Verder kan ik niet meer aan de programma files? Hoe te neuk moet ik nu aan men files van men server geraken?

Lazlo

  • Gast
Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/27, 17:22:29 »
Wlk bestandsysteem heb je het gegegeven? Partitie naam?

Kijk ook: http://www.psychocats.net/ubuntu/separatehome

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/27, 21:09:32 »
Ik snap nou niet precies wat er allemaal aan de hand is. Partitie kwijt? Probeer eens via System => Administration => Disks. Als je met de console overweg kan, is het helemaal snel opgelost:

`mount`
check of je schijf hda is of iets soortgelijks.
`sudo fdisk /dev/hda`
vervang eventueel hda door je schijf device. Kijk welke partities er op staan, en wat voor type het is.
`sudo mount -t /dev/hda2 /mount/point`
vervang door het bestands systeem, hda2 door je partitienaam en /mount/point door de directory waar je hem wilt mounten.

Gast

  • Gast
Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/28, 12:43:24 »
Daar is probleem 1
Ik vindt gewoon geen :
System => Administration => Disks

Ik vermoed dat er iets zeeeeeeer fout is gegaan tijdens de update. En clean install zal volgens mij het beste zijn. Uitijndelijk is ubuntu men eerste distro waar ik het langer heb uitgehouden dan 3 opstarts. (yeeeeeeee) En dit heeft als gevolg dat er nogal veel 'junk' bij is gekomen naarmate ik zat te experimenteren. En ook heb ik geen zin om te beginnen updaten via commando's enzo voor men nvidia driver ;-)

Bedankt voor de mount hulp. Ik zal het zeker proberen.
Maar kan iemand me trouwens uitleggen hoe je al je files en folders kunt tonen bij computer:/// ?
Dit is voor mij toch allesinds zeer belangrijk. Ik sta n iet te popelen om alles via /var/ ..... te doen ;-)

Sorry als ik grof was gisteren, maar dat durft wel eens te gebeuren als je al je file's ziet verdwijnen en je er niet meer aankunt :-(

Met vriendelijke groet.

Saamelainen

  • Gast
Edgy Eft niet zo 'human' [back-up hulp]
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/28, 12:54:15 »
@Webshit
Je kunt heel veel grafisch doen met gksudo nautilus. Zo kun je visueel door het systeem bladeren en tekstbestanden aanpassen. Klik eens op de link in mijn onderschrift. Die is speciaal bedoelt voor mensen zoals ik die liever zonder terminal werken.;)