Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerkmanager werkt voor geen aardappel  (gelezen 1481 keer)

netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Gepost op: 2007/08/07, 21:51:16 »
Beste iedereen,

Tot mijn grote spijt ben ik dus niet content over onze networkmanager... Een tijd terug had ik hem dan ook verwijderd, en gebruikte ik de terminal. Echter is dit niet altijd even prettig dus installeerde ik networkmanager weer. Deze vond het niet nodig om goed te werken met wep key, en een sleutelring.

Dus ik wilde die zooi weer verwijderen, maar nu werkt allemaal als kaas. het volgende kreeg ik altijd makkelijk verbinding:
if [ "${KEY[${choice}]}" != "" ]; then  
iwconfig ${type} mode managed key ${KEY[${choice}]}
fi
iwconfig ${type} essid ${ESSID[${choice}]}
dhclient ${type}
Dit lukte niet. Na vechten kreeg ik weer internet, maar meneer networkmanager was te beroerd om iets van zich te laten weten. Ik kreeg wederom geen internet, en wederom na vechten weer wel. Ik ben bang dat ik nu iedere keer weer moet vechten, mits er geen oplossing is.

Wie heeft een tip?

servaas-xubuntu-user

  • Gast
netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/08, 11:10:44 »
misschien kun je is in de /etc map rondneuzen

en wat netwerk gerelateerde zaken openen en doorlezen

ik heb geen idee wat betreft je probleem

maar misschien klopt er een configuratie bestand niet helemaal

schoappied

  • Gast
netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/08, 11:46:29 »
Op mijn Debian (kde) heeft knetworkmanager problemen met mijn rt2500 kaart.
Sinds ik Wireless assistant heb geinstalleerd werkt het weer ok.
Ook niet echte vrienden met knetworkmanager dus...

netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/08, 12:33:05 »
Citaat van: vlerknozem
Beste iedereen,

Tot mijn grote spijt ben ik dus niet content over onze networkmanager... Een tijd terug had ik hem dan ook verwijderd, en gebruikte ik de terminal. Echter is dit niet altijd even prettig dus installeerde ik networkmanager weer. Deze vond het niet nodig om goed te werken met wep key, en een sleutelring.

Dus ik wilde die zooi weer verwijderen, maar nu werkt allemaal als kaas. het volgende kreeg ik altijd makkelijk verbinding:
if [ "${KEY[${choice}]}" != "" ]; then  
iwconfig ${type} mode managed key ${KEY[${choice}]}
fi
iwconfig ${type} essid ${ESSID[${choice}]}
dhclient ${type}
Dit lukte niet. Na vechten kreeg ik weer internet, maar meneer networkmanager was te beroerd om iets van zich te laten weten. Ik kreeg wederom geen internet, en wederom na vechten weer wel. Ik ben bang dat ik nu iedere keer weer moet vechten, mits er geen oplossing is.

Wie heeft een tip?
Ik heb ook problemen met een airlink kaartje. Ik gebruik uitsluitend manuele configuratie. Dan werkt hij perfect. Roamen heb ik tcoh niet nodig in mijn eigen huis...

netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/08, 13:34:58 »
Ik heb Wireless Assistent gedownload.. Ik ben nu nt bekijken of het relaxed werkt ;)

netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/08, 13:47:38 »
Citaat van: vlerknozem
Ik heb Wireless Assistent gedownload.. Ik ben nu nt bekijken of het relaxed werkt ;)
Zoals Dadio zegt, naar BEHEER gaan, netwerk...
Van daaruit kan je wireless instellen met een wepkey...
ESSID = wifi...
Wepkey = de U gegeven wepkey van je provider...
Kan onder DHCP Hexadecimal, of de instelling die voor U van toepassing is. En inderdaad roaming is niet nodig thuis, dus vink af die zaak en vul Uw gegevens manueel in.
Heb daar perfecte verbinding mee op mijn wifi.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/08, 13:57:03 »
@Artfreddy, de boel handmatig instellen is voor jou handig, maar voor mij niet. Ik zit nu namelijk in Den Haag op het netwerk van de buren, anders op ons eigen, dan zit ik weer ergens op het station te tappen, dan het netwerk van mn moeder, dus heel variabel.

Daarom vind ik het voor beveiligde netwerken prettig om mijn eigen script te gebruiken omdat ik daarmee netwerken kan opslaan in een txt bestand, en met enkel een commando makkelijk kan verbinden met een netwerk die ik voorheen heb opgeslagen. Dan zit ik ook niet aan een lastige sleutelbos.

Ik heb nu KWifiManager, en die vind ik het fijnste, daarmee kan ik misschien wel gebruik van maken samen met mijn eigen script.

netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/09, 07:03:33 »
Citaat van: vlerknozem
@Artfreddy, de boel handmatig instellen is voor jou handig, maar voor mij niet. Ik zit nu namelijk in Den Haag op het netwerk van de buren, anders op ons eigen, dan zit ik weer ergens op het station te tappen, dan het netwerk van mn moeder, dus heel variabel.

Daarom vind ik het voor beveiligde netwerken prettig om mijn eigen script te gebruiken omdat ik daarmee netwerken kan opslaan in een txt bestand, en met enkel een commando makkelijk kan verbinden met een netwerk die ik voorheen heb opgeslagen. Dan zit ik ook niet aan een lastige sleutelbos.

Ik heb nu KWifiManager, en die vind ik het fijnste, daarmee kan ik misschien wel gebruik van maken samen met mijn eigen script.
Sorry, wist dit natuurlijk niet. Dan moet ik zeggen dat ik er geen ervaring mee heb. Ik gebruik wel mijn laptop op Hotspots, zoals ze dit noemen bij Telenet. Doch dan hoef ik alleen maar mijn D-link in te pluggen en me aan te melden met gebruikersnaam en passwoord bij mijn provider.
Succes, hoop dat je vlug je oplossing vind.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

servaas-xubuntu-user

  • Gast
netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/09, 10:43:54 »
in xubuntu kan je bij netwerk locaties op slaan

netwerkmanager werkt voor geen aardappel
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/10, 17:29:00 »
Ik heb er nu niet meer zo'n problemen mee... Het werkt nu weer goed via de terminal. KwifiManager werkt ook goed, alleen das toch minder met een netwerksleutel. Dus puur via de terminal is het beste vind ik.

Bedankt :)