Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Do you wish to compact all local.... Mozilla ThunderBird  (gelezen 663 keer)

Offline vragen

  • Lid
Do you wish to compact all local.... Mozilla ThunderBird
« Gepost op: 2011/12/27, 22:17:13 »
Deze vraag krijg ik steeds wanneer ik het programma start bij de nieuwsgroepen:

Do you wish to compact all local and offline folders to save disk space?

Always ask me before compacting folders automatically < Daar kan ik het aanvinken of juist niet aanvinken. Welke keuze ik daar ook in maak hij blijft me steeds vragen. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Wanneer ik een bericht wil annuleren in de nieuwsgroep, hoelang duurt het voordat het weggehaald wordt?

Re: Do you wish to compact all local.... Mozilla ThunderBird
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/27, 23:20:29 »
Hallo, over dat comprimeren, dat heb ik ook gezien in het begin toen ik TB ging gebruiken. Een aantal keer op Ja klikken doet die wederkerende vraag uiteindelijk verdwijnen.

Nieuwsbericht cancellen: geen idee. Zou in principe snel moeten gebeuren, maar omdat usenet-berichten naar meerdere/vele servers worden gepropageerd, kan dit even duren, een paar dagen of zo.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Do you wish to compact all local.... Mozilla ThunderBird
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/28, 11:52:00 »
Dat comprimeren zou ik wel gebruiken anders dijen je mailbestanden tot ongelofelijke proporties uit. Bij mij (maar ikheb nu eenmaal veel mail) tot een gigbyte aan toe.  ;) Dat wordt dan lastig te hanteren als je de boel moet verplaatsen in verband met een nieuwe installatie of zo.  :| Bovendien gaat Thudnerbird op den duur kuren vertonen als die bestanden (hoofdzakelijk gevuld met lege ruimte) te groot worden.
Met nieuwsgroepen kan ik je niet verder helpen, daar heb ik (behalve downloadgewijs) de laatste tien jaar niets meer mee gedaan.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/28, 11:58:27 door Wout55 »

Offline vragen

  • Lid
Re: Do you wish to compact all local.... Mozilla ThunderBird
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/02, 19:27:41 »
Bedankt voor de tips. Als ik comprimeren kies wordt mijn computer superieur traag!

Re: Do you wish to compact all local.... Mozilla ThunderBird
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/03, 12:11:21 »
Dat is raar. Ik zit op een 5 jaar oude pc en mijn mailboxen zijn bij elkaar niet groter dan 500 MB. Als ik zeg Alles comprimeren duurt dat 1 tot 2 seconde(n). Mogelijk dat dat komt doordat die postbussen eerder al gecomprimeerd waren (en dus alleen de nieuwste mails behandeld moeten worden), maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit heel lang heb zitten wachten. Heb je misschien gigagrote mailboxen?