Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem na installatie dapper  (gelezen 1046 keer)

bn491264

  • Gast
probleem na installatie dapper
« Gepost op: 2006/10/28, 20:41:53 »
Hoi wie kan mij helpen, ik probeer ubuntu server (lamp) te installeren op een oude pc die ik nog had staan en na de installatie (die zonder foutmeldingen loop) als de pc opboot krijg ik een spontane reboot

hardware : amd-k6/200  256 mb ram  award bios v4.51pg

bij het insttalleren kreeg ik de melding acpi unable to load rsdp, na het wijzigen van de boot opties via F6 en het bijvoegen van noacpi was deze foutmelding weg maar nog steeds bij het opstarten van de pc herstart deze na het boot comando in de grub bootloader.

De cd is ok want deze is reeds gebruikt om een andere pc te isntalleren en dit lukt zonder problemen.

Dirk

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
probleem na installatie dapper
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/28, 22:46:44 »
Die foutmelding hoef je je niets van aan te trekken, dat maakt niets uit.
Kijk eens op de wiki en zoek naar NlLamp, maar wanneer je de repositories van seveas hebt toegevoegd aan je /etc/apt/sources.list dan kan je in synaptic bij seveas gewoon de ubuntu-lamp kiezen.
Eigenlijk dus heel simpel ;)

Succes,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

bn491264

  • Gast
probleem na installatie dapper
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/28, 23:30:49 »
Die foutmelding is niet de oorzaak van het falen denk ik. Bij het starten van de pc word de grub loader opgeroepen en daarna zou de pc moeten booten maar bij het uitboeren van het commando boot herstart de pc ipv de kernel te laden. Dat is het probleem. Er komen ook geen fout bootschappen op het scherm, gewwon een spontane herstart van de volledige pc

Ik het ondertussen al alle forums in het engels en nederlands doorzocht maar vindt nergens een vermelding  van zulk een probleem.

Dirk

bn491264

  • Gast
probleem na installatie dapper
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/30, 18:27:42 »
Nog even wat info in de hoop dat iemand kan helpen :

met suse 8.0 werkt de server, geen problemen met booten
ondertussen ook reeds geprobeerd met ubuntu 6.0.6

maar steeds zelfde resultaat, na het laden van de bootloader probeert het systeem te starten maar herstart spontaan zonder enige foutboodschap.

ik heb reeds geprobeerd met apic=off en dergelijke maar niets schijnt te werken.

Ik zie ook geen foutmeldingen op het scherm dus weinig info.
Is er een manier om eventueel een soort van debug op te zetten zodat ik jan zien waar het foutloopt

Dirk

probleem na installatie dapper
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/07, 23:44:26 »
Zou ik ook graag weten. Heb exact hetzelfde probleem met een P1 166mhz. Wil er een server van maken, maar hij reboot direct na het laden van GRUB. Heb hetzelfde als jij geprobeerd, maar tot nu toe is het nog niet gelukt.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

dirkh

  • Gast
probleem na installatie dapper
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/10, 13:36:57 »
Nog steeds geen oplossing gevonden en nu reeds een post gedaan op het engelse forum maar ook geen reactie gekregen.

Dirk.