Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updates - welke wel-welke niet  (gelezen 510 keer)

Offline hadego

  • Lid
Updates - welke wel-welke niet
« Gepost op: 2013/01/09, 11:01:25 »
Bijna dagelijks krijg ik de melding dat er nieuwe updates zijn en tot op heden heb ik dat opgevolgd en de updates geinstalleerd.
Nu kreeg ik vandaag weer zo'n melding en zag ik bijv dat er een update was voor Firefox van meer dan 20MB.
Ik gebruik Firefox niet (Chromium) en mijn vraag is ; is het dan toch zinvol/noodzakelijk om updates van niet gebruikte programma's te installeren ?
Er wordt dan toch ook m.i. veel onnodige ballast geinstalleerd.

Hoor graag.
bvd

Offline Tom

  • Lid
Re: Updates - welke wel-welke niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/09, 11:11:16 »
Als U absoluut geen Firefox gebruikt ,en u wilt daar geen updates van ontvangen dan verwijder FF en u krijgt er ook geen updates voor.
Daarom verwijder ik persoonlijk veel standaard progjes .. juist om ook die reden ...geen onnodige updates etc.
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/2-pc-s
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Updates - welke wel-welke niet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/09, 11:12:54 »
Als U absoluut geen Firefox gebruikt ,en u wilt daar geen updates van ontvangen dan verwijder FF en u krijgt er ook geen updates voor.
Daarom verwijder ik persoonlijk veel standaard progjes .. juist om ook die reden ...geen onnodige updates etc.
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/2-pc-s

https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Verwijder-nooit-enig-programma-dat-deel-uitmaakt-van-de-standaardinstallatie-van-Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Updates - welke wel-welke niet
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/09, 13:40:48 »
Als deze persoon Firefox absoluut niet gebruikt kan hij die zonder risico verwijderen ,dat tast uw systeem absoluut niet aan (blijft stabiel).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline hadego

  • Lid
Re: Updates - welke wel-welke niet
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/10, 09:41:44 »
Als redelijk nieuw met Ubuntu vind ik het toch ingewikkeld welke programma's er eventueel verwijderd zouden kunnen worden en dus ook geen nieuwe update behoeven.
Dus zal ik dan toch maar alle updates installeren :(

Bvd en groet

PS Zag toevallig ook dat gisteren behalve nieuwe update van firefox ook update voor duits en engels voor firefox is geinstalleerd.
Lijkt mij toch allemaal onnodige ballst worden :o

Offline vanadium

  • Lid
Re: Updates - welke wel-welke niet
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/10, 09:47:18 »
Ik zou inderdaad eenvoudig en zonder veel na te denken de updates laten installeren. Al de rest geeft onnodige kopzorgen die geen aarde aan de dijk brengen voor de gewone gebruiker.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Updates - welke wel-welke niet
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/10, 10:25:11 »
Nu kreeg ik vandaag weer zo'n melding en zag ik bijv dat er een update was voor Firefox van meer dan 20MB.

Er worden bij de updates ook delen vervangen dus het is niet per definitie dat er ook 20Mb meer systeemruimte wordt gebruikt na de update.

- Roc

Offline vanadium

  • Lid
Re: Updates - welke wel-welke niet
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/10, 18:00:11 »
Een update is vooral "vervangen": oude versies vervangen door bijgewerkte versies.