Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotify & facebook  (gelezen 982 keer)

Offline johande

  • Lid
Spotify & facebook
« Gepost op: 2012/05/12, 20:10:47 »
Ik heb spotify werkend:
http://www.spotify.com/be-nl/download/previews/

Maar wanneer ik op face book op een spotify link klik krijg ik: "Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (spotify) met geen enkel programma is verbonden."

Hoe krijg ik dit werkend?

Offline wowo

  • Lid
Re: Spotify & facebook
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/12, 21:42:18 »
Ik neem aan dat je Spotify onder Wine werkend hebt. Firefox opent inderdaad zo'n link niet automatisch in Spotify.
Maar je kan wel altijd gewoon zo'n link kopiëren en vervolgens plakken in het zoekveld van Spotify.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Spotify & facebook
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/12, 22:14:30 »
Ik heb eigenlijk geen enkele bug gezien in Spotify. Installeer Spotify niet via Wine, maar via de Spotify Linux preview.

Download het deb bestand hier en open het met USC http://repository.spotify.com/pool/non-free/s/spotify/
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Spotify & facebook
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/12, 23:06:49 »
Ik neem aan dat je Spotify onder Wine werkend hebt. Firefox opent inderdaad zo'n link niet automatisch in Spotify.
Maar je kan wel altijd gewoon zo'n link kopiëren en vervolgens plakken in het zoekveld van Spotify.

Hoezo via Wine? De Linux-preview werkt echt heel erg goed. Is superstabiel sinds de laatste 2 updates en alles doet het eigenlijk wel :)

Offline wowo

  • Lid
Re: Spotify & facebook
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/12, 23:16:21 »
Hoezo via Wine? De Linux-preview werkt echt heel erg goed. Is superstabiel sinds de laatste 2 updates en alles doet het eigenlijk wel :)
Ik gebruik heel af en toe de gratis versie van Spotify via Wine (met reclame jawel).
De preview versie is, zoals ik begrijp, alleen beschikbaar voor abonnees van Spotify Premium en Unlimited.
Zelf heb ik geen behoefte aan een abonnement omdat ik al een aardige muziekcollectie heb die voor mij ook beschikbaar is via Subsonic (http://www.subsonic.org/pages/index.jsp).
Ik heb aldus mijn eigen "Spotify".
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Spotify & facebook
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/13, 00:02:19 »
"De preview versie is, zoals ik begrijp, alleen beschikbaar voor abonnees van Spotify Premium en Unlimited."

Nee hoor. Is ook beschikbaar voor gratis gebruikers sinds 3 updates geleden.
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/12/spotify-on-linux-works-for-free-accounts-offers-15-million-tracks/
Sinds december vorig jaar al dus. Kan ik bevestigen ook want ik werk hier ook met een gratis account in de Linux-versie.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/13, 00:40:19 door Vistaus »

Offline wowo

  • Lid
Re: Spotify & facebook
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/13, 00:43:59 »
Bedankt voor de tip. Ik heb hem nu ook "native" geïnstalleerd.
Moeten ze wel eens de info op hun site aanpassen, want daar staat nog steeds:
"Er zijn problemen met de decodering van lokale muziek op het Linux-platform, dus we hebben in deze versie geen ondersteuning voor lokale bestanden opgenomen. Omdat we nog geen betrouwbare manier hebben gevonden om reclame weer te geven, is deze versie alleen beschikbaar voor abonnees van Spotify Premium en Unlimited."
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Spotify & facebook
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/13, 10:23:35 »
Staat goed aangeduid, beter opletten stond ook meerdere keren op OMG Ubuntu.  ;) Wel vind ik inderdaad dat ze nu niet meer de Wine versie moeten aanduiden en gewoon de Linux Preview laten zien.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Spotify & facebook
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/13, 10:26:09 »
@wowo: Ja inderdaad, de info op hun site is verouderd. Graag gedaan :)

Offline johande

  • Lid
Re: Spotify & facebook
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/13, 11:38:26 »
Ik heb spotify idd niet werkend onder Wine, maar gewoon de Linux versie. Alles werkt hier zoals het hoort, alleen wanneer ik op facebook op een spotify link (vriend dat naar een bepaalde song ah luisteren is en ik wil die ook beluisteren) klik, krijg ik de boodschap:
"Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (spotify) met geen enkel programma is verbonden."
en opent de link niet automatisch in spotify.

Is dit te verhelpen?

Re: Spotify & facebook
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/13, 15:19:56 »
Ik heb het zojuist even uitgetest. Ik klikte op zo'n Spotify-link en Firefox vroeg keurig of ik het met Spotify wilde openen. Nadat ik dat toestond, opende ie keurig Spotify met link en al.

Weet je zeker dat je de nieuwste versie van Spotify gebruikt? Zo nee, installeer die dan eens of overweeg om de officiële, stabiele pakketbron van Spotify toe te voegen aan je softwarebronnen zodat je altijd de laatste updates ervan krijgt.
Softwarecentrum --> Bewerken --> Softwarebronnen --> tabblad Software van derden
Voeg de volgende bron toe:
deb http://repository.spotify.com stable non-freeVerwijder daarna de regel van die bron waar "Source Code" achter staat om foutmeldingen bij het updaten te voorkomen.

Ververs nu de pakketbronnen en voer de updates door. Nu heb je de nieuwste versie van Spotify en blijf je ook de nieuwste krijgen :) Test nu nog eens in Firefox of die links wel werken (wel even Firefox herstarten).
« Laatst bewerkt op: 2012/05/13, 15:22:11 door Vistaus »