Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sneller booten  (gelezen 1249 keer)

Offline Dave2

  • Lid
    • http://www.lorevanloon.be
sneller booten
« Gepost op: 2007/11/12, 14:04:03 »
Dag allemaal

ik las dit ergens :
ls je partities aanmaakt zou ik je aanraden een partitie aan te maken met als koppelpunt / (root) van ongeveer 10

mickvdv

  • Gast
sneller booten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/12, 14:19:55 »
Het zou heel goed kunnen, maar je / hoeft niet zo groot te zijn, ik denk dat 7

sneller booten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/12, 14:28:40 »
Gewoon zo laten, zoveel maakt het allemaal echt niet uit ;)

mickvdv

  • Gast
sneller booten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/12, 14:37:03 »
Bij mij op de laptop scheelt dat echt een minuut ofzo!, Kan er ook aan liggen dat de splash erg traag op de laptop:D. Maar als ik jou was zou ik het idd zo laten!

sneller booten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/12, 16:57:50 »
Citaat van: mickvdv
Bij mij op de laptop scheelt dat echt een minuut ofzo!, Kan er ook aan liggen dat de splash erg traag op de laptop:D. Maar als ik jou was zou ik het idd zo laten!
Maar wat is nou één minuut op een heel leven, niks toch? Nee daar zou ik me echt niet druk om maken. Wat werkt, laat zo en verder gewoon even naar buiten kijken.... :)
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

mickvdv

  • Gast
sneller booten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/12, 17:04:57 »
Citaat van: robertvroegop
Citaat van: mickvdv
Bij mij op de laptop scheelt dat echt een minuut ofzo!, Kan er ook aan liggen dat de splash erg traag op de laptop:D. Maar als ik jou was zou ik het idd zo laten!
Maar wat is nou één minuut op een heel leven, niks toch? Nee daar zou ik me echt niet druk om maken. Wat werkt, laat zo en verder gewoon even naar buiten kijken.... :)
Keer 2x per dag (de accu is kaduuk dus als ik hem wil verplaatsen moet hij uit) keer 356 keer 2 (dan heb ik een nieuwe laptop gekocht). Dan kom je op:

>>> 1 * 2 * 356 * 2
1424 #Minuten
>>> 1424 / 60
23 #uur!!
Voor mij is het dat waard, en nu kan ik meteen de boot errors zien. Daarbij komt ook nog dat ik het leuk vind om mijn pc te tweaken en verbouwen. Maar ik denk dathet alleen op mijn laptop werkt.

Voor iedere andere linux gebruiker, die niet op een acer travelmate 230 zit en die geupgrade heeft vanaf dapper, zal dit denk ik niet werken.

Mickvdv

Offline Dave2

  • Lid
    • http://www.lorevanloon.be
sneller booten
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/12, 20:39:39 »
bedankt allemaal voor de reacties